Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، امشب نخستین شب از لیالی قدر است که درهای آسمان گشوده شده و فرشتگان بال‌های خود را برای اجابت دعا در پهنه زمین گسترانیده‌اند.

امشب خدا به بندگانش فرصتی دوباره داده تا هرچقدر که گناه کرده‌اند به سویش بشتابند و کوی سبقت توبه و انابه را یک‌به‌یک از یکدیگر بربایند و به معبود خویش بپیوندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 لیالی قدر ازجمله لحظاتی هستند که زمینیان به آسمانی‌ها نزدیک‌ترند و سیر مشتقان و مخلصان به‌سوی رب‌العالمین بیشتر است.

لیالی قدر طبق تعابیر دینی نزدیک‌ترین حالات نزدیکی آسمان به زمین است و اگر انسان در سایر شب‌ها نتوانسته با معبود خود خلوت کند و به اجابت برسد، در امشب می‌تواند فرصت را غنیمت شمرده و خود را با خالقش هم‌نشین کند.

امشب جنس قسم‌های مردم دیار میرزا کوچک جنگلی با سایر شب‌ها فرق می‌کند چون آن‌ها با بک یا الله و بک یا محمد و بک یا علی و قسم دادن به پیشوایان بعد از آن‌ها کوتاه‌ترین دعا برای بلندترین آرزو یعنی اللهم عجل لولیک الفرج را از خداوند منان استدعا می‌کند و با تضرع و خشوع نجات عالم را فریاد می‌کشند و ستون‌های آسمان را می‌لرزاند.

امشب پیر و جوان، خرد و کلان و دختر و پسر گیلان زیر چتر رحمت و مغفرت الهی در سراسر استان شتافته‌اند و در این ماه که دست و پای شیطان در غل و زنجیر بوده و خدا فرشتگان را مأمور نوشتن سرنوشتشان کرده کشکول‌های گدایی به دست گرفته‌اند تا دری از مغفرت و رحمت خدا را بر روی خود بگشایند و به سعادت برسند.

حال و هوای شب‌های قدر در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه کمتر از مساجد و حسینیه‌ها نیست و مردمان دیار بهجت عارفان و سالار دیلمی و میرزایی شفتی همه دست به دعا شده‌اند و یک‌صدا قرآن به سر الهی العفو را فریاد می‌کشند.

مؤمنان و مؤمنات سرزمین گیلان کنار سفره توبه و انابه الهی نشسته‌اند و سرنوشت سعادتمندانه و سخاوتمندانه را از درگاه و دریای پر مغفرت خداوند روزی می‌طلبند.

احیاکنندگان امشب گیلان با ۷۰ بار لعن کردن قاتل امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) و دعا و ضجه زدن بر اباعبدالله الحسین (ع) و نماز گزاردن، سفره شب اول قدر را جمع کرده و از خدا توفیق حضور در شب‌های قدر پیش رو را التماس می کنند.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۶۹۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف یک کارگردان: من از نزول خوار‌ها پول می‌گرفتم

کیانوش عیاری کارگردان سینما و تلویزیون شب گذشته در برنامه «استودیو هشت» درباره ساخت سریال در تلویزیون به محمدحسین امیدی مجری برنامه بیان کرد: شرایط کاری و اینکه به پول نیاز داشتم باعث شد به تلویزیون بروم. سریال «روزگار قریب» را به خاطر پول ساختم، چون مدتی هر فیلمی می‌ساختم با مشکل اکران مواجه می‌شد.

به گزارش مهر، وی با اشاره به اکران نشدن برخی از آثارش عنوان کرد: این من را با نزول خوار‌ها دچار مشکل کرده بود. پولی از نزول خوار‌ها می‌گرفتم تا به عوامل فیلم هایم که با من کار می‌کنند، بدهم. چون قرار نبود در مشکلات با من شریک شوند. عیاری با اشاره به اینکه برخی از فیلم‌هایش را هم برای حل مسایل مالی ساخته است، بیان کرد: سر «ویلای ساحلی» هم پول نداشتم و در این فیلم شریک هم داشتم.

این کارگردان درباره سریال «۸۷ متر» که قرار بود از پلتفرم‌ها پخش شود، توضیح داد: خود ما هم نسبت به این سریال سردرگم بودیم، اما احتمالا ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز آینده تکلیف مشخص و از تلویزیون پخش می‌شود. این سریال از شبکه یک روی آنتن می‌رود.

سال گذشته مهدی نقویان رییس سیمافیلم اعلام کرد که سریال «۸۷ متر» قرار است در یکی از پلتفرم‌ها به پخش برسد، اما در این مدت هیچ خبری از پخش سریال در پلتفرم‌ها مطرح نشد.

دیگر خبرها

  • اعتراف یک کارگردان: من از نزول خوار‌ها پول می‌گرفتم تا...
  • درهای نمایشگاه کتاب گشوده شد؛ سی‌و‌پنجمین دوره به روایت آمار
  • اعتراف یک کارگردان: من از نزول خوار‌ها پول می‌گرفتم
  • درهای سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران به روی مخاطبان گشوده شدند
  • وحدت اسلامی؛ راهکار مقابله با توطئه دشمنان/ لزوم تمسک مسلمانان به قرآن کریم و مساجد
  • نزول قیمت سکه و طلا در بازار تهران
  • «۸۷ متر» دوباره به تلویزیون بازگشت/خبر جدید کیانوش عیاری از سریال
  • سوغات ویژه پائز از چین رسید (عکس)
  • نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)
  • فیلم/ نوای زیبای تلبیه در حسینیه امام خمینی(ره)