Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اردکان از تعرض یک معدن به منظر زیارتگاه چک چک زرتشتیان در اردکان خبر داد.

ایران آنلاین /«حمید مشتاقیان» در این باره تصریح کرد: هفته گذشته با اطلاع یافتن از شروع فعالیت معدنی در حوالی زیارتگاه چک چک و با پیگیری زرتشتیان شریف آباد اردکان نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی، در محل حاضر شده و دستور تعطیلی آن صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیارتگاه چک چک یکی از پر بازدیدترین مناطق گردشگری شهرستان اردکان و حتی استان یزد است.

ریس اداره شهرستان اردکان، گفت: متأسفانه شاهد فعالیت های معدنی در اطراف این زیارتگاه بوده ایم که این فعالیت های مخرب در بحث حریم زیباشناسی و حریم چشم اندازی طبیعی این محل به شمار می‌رود. در حال حاضر دستور تعطیلی این معدن صادر گردیده و همچنین بهره بردار معدن مرمریت به مراجع قضائی معرفی شده و امید است شاهد تعطیلی کامل این کوه بری ها در منظر زیارتگاه چک چک باشیم.

وی با اشاره به اینکه زیارتگاه چک چک بزرگ ترین زیارتگاه  زرتشتیان جهان و در فاصله 43 کیلومتری شهر اردکان قرار دارد افزود: این زیارتگاه را زرتشتیان پیرسبز می نامند و هر ساله 24 خرداد به مدت 4 روز در این زیارتگاه دور هم جمع شده و به نیایش می پردازند. این مکان در ایام سال میزبان هزاران گردشگر ایرانی و خارجی است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۱۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چادرملو اردکان در جمع هشت تیم پایانی جام حذفی

ایسنا/یزد تیم چادرملو اردکان به جمع هشت تیم پایانی جام حذفی صعود کرد.

به گزارش ایسنا، از سری مسابقات مرحله یک هشتم جام حذفی، تیم چادرملو اردکان در کرمان به مصاف مس این شهر رفت که این بازی در پایان ۱۲۰ دقیقه تلاش دو تیم و در ضربات پنالتی با برد چادرملو اردکان به پایان رسید.

سعید اخباری در نیمه اول این بازی به چند بازیکن اصلی چادرملو استراحت داد و بازیکنانی را در ترکیب اصلی قرار داد که در لیگ دسته اول، کمتر بازی کرده بودند اما با این وجود در نیمه اول چند موقعیت خوب روی دروازه مس ایجاد شد که راهی به دروازه این تیم نداشت.

در نیمه دوم دو تیم چند موقعیت خوب روی دروازه هم ایجاد کردند که در یک صحنه، آسیابان‌پور با رشادت موقعیت خوب مس را مهار کرد. در ادامه و در یک صحنه مشکوک، داور به سود تیم مس پنالتی گرفت که وزیری‌پناه بازیکن این تیم دروازه چادرملو را باز کرد تا بازی با همین یک گل به پایان برسد. در وقت‌های اضافه رضازاده با ضربه‌ای دقیق دروازه مس را باز کرد تا بازی به وقت‌های اضافه بکشد.

در وقت‌های اضافه باز هم موقعیت‌هایی برای چادرملو به دست آمد اما بازی در پایان به ضربات پنالتی کشید.

در ضربات پنالتی بازیکنان چادرملو هر ۵ پنالتی خود را گل کردند و از طرف دیگر، آسیابان‌پور با حرکتی دیدنی پنالتی مس را مهار کرد تا چادرملو راهی یک چهارم جام حذفی شود.

چادرملو اردکان با حذف تیم‌های آریو اسلامشهر و فولاد خوزستان به این مرحله رسید و حالا منتظر حریف بعدی خود در این مسابقات خواهد ماند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژن در محاصره معادن
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژه در محاصره معادن
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • چادرملو اردکان در جمع هشت تیم پایانی جام حذفی
  • ویدیو/ خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت
  • ویدیو/ خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت در دل طبیعتی چشم‌نواز
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور