Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجاان شرقی به نقل از رئابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، در ادامه «توک» امام راحل را ویژگی بسیار برجسته‌ای دانست و گفت: بر پایه همان توکل، ایشان با وجود ۱۶ سال دوری و تبعید، جرقه هدایت انقلاب را از ۱۵ خرداد ۴۲ زدند.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های امام، نظم در امور و وقت شناسی بود گفت: ساعات شبانه روزی امام تقسیم بندی و برنامه ریزی شده بود که این امور باید الگوی همه به ویژه جوانان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام آل هاشم خوش خلقی امام را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: خوش رفتاری و لطافت کلام امام حتی کودکان را هم جذب کرده بود، زهد و ساده زیستی امام هم الگویی بزرگ برای همه ماست چراکه امام در زندگی همواره ساده زیست و ساده پوشید و حتی پس از پیروزی انقلاب و در اوج احساسات مردم از تجملات دوری  کرده و سادگی را حفظ کرد.

امام جمعه تبریز شجاعت امام را بسیار برجسته دانست و خاطرنشان کرد: ترس در امام وجود نداشت و این خصوصیات، ایمان به هدف و راه خدا این انقلاب را به پیروزی رساند. مشکلات امروز به دلیل دوری از خصوصیات امام خمینی است و باید با همان رفتار و ایمان و روحیه کشور را اداره کنیم.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه امام راحل بعد از پیروزی انقلاب، در عرصه بین الملل هم اثرگذاری بالایی داشت افزود: نامه به گورباچف، دعوت مسلمانان به اتحاد و مبارزه راهبردی با رژیم اشغالگر قدس از جمله مهم ترین رویکردهای خمینی کبیر در جامعه بین المللی بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس را راهبرد هوشمندانه امام خمینی(ره) در مبارزه با رژیم صهیونیستی معرفی کرد و گفت: مردم کل دنیا در راهپیمایی روز قدس فریاد مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند. 

حجت الاسلام آل هاشم افزود: هفته آینده هم مردم کشور و به ویژه آذربایجان شرقی با درک صحیح از موقعیت حاضر که دشمنان علیه ایران برنامه ریزی کرده اند، حضور با شکوهی داشته و غیرت دینی و ملی خود را به نمایش می‌گذارند.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمنان ما معتقد بودند که با وجود امام نمی‌توان این نظام را براندازی کرد چراکه از پیروزی انقلاب اسلامی غافلگیر شدند و امیدشان ارتحال امام بود ابراز داشت: دشمنان می‌خواستند توطئه‌های براندازی را پس از ارتحال امام عملیاتی کنند که مجلس خبرگان در کمتر از ۲۴ ساعت با انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان جانشین امام، دشمنان را بهت زده کرد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم خاطرنشان کرد: بعد از سال ۶۸ دشمن تصور نمی‌کرد که انقلاب اسلامی ایران ۲۹ سال با همان صلابت امام و روش امام رهبری شود. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه همه سیاستمداران دنیا به مدیریت و هدشمندی رهبری پی برده‌اند افزود: مقام معظم رهبری چندین جنگ را علیه ایران با مدیریتشان دور کردند که جنگ کویت و ۱۱ سپتامبر هنوز فراموش نشده که رهبری اجازه درگیری ایران با جنگ را ندادند.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه امروز همه ما باید روشنگری کنیم که داشتن ادعای خط امامی با خط مقام معظم رهبری تفاوتی ندارد گفت: مگر می‌شود خط امامی بود و با رهبری همراه نبود؟

امام جمعه تبریز در پایان با بیان اینکه امیدواریم خداوند توفیق ادامه راه امام را به ما عنایت کند اضافه کرد: باید مسئولان نظام هم عملیاتی کردن وصیتنامه امام را با جدیت پیگیری کنند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۱۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌گیری از ظرفیت استادان در مقوله آراستگی و شئونات رفتاری دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم‌اندیشی رؤسای واحد‌ها و مراکز آموزشی و مسئولان حراست دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان با حضور جمعی از مسئولان این دانشگاه‌ در سالن سردار سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ضمن گرامیداشت روز معلم، وعده صادق را یوم‌الله دیگری دانست و گفت: این افتخار جمهوری اسلامی است که البته نه رژیم صهیونیستی بلکه در واقع این یک جنگ جهانی بود که ایران در این زمینه تجربه کرد، جنگ جهانی که مقابل انگلیس، فرانسه، آمریکا و رژیم فاسد صهیونیستی و بعضی از کشور‌های در واقع عرب خودفروخته‌ای که در این میان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بار دیگر ثابت کردند که انقلاب اسلامی ریشه در دنیا دارد و اساساً این موجب افتخار ماست.

حجت‌الاسلام قاسم قاسمی عنوان کرد: موضوع حجاب و عفاف ریشه در آیات قرآن دارد و هم فقها در این زمینه فتوی دارند و اساساً یک واجب شرعی و یک واجب قانونی‌ است که تصریح قانون اساسی ماست و اساساً یک مسئله سیاسی هم می‌تواند قلمداد به آن پرداخته شود و فرمایش حضرت آقا فصل‌الخطاب و حجت موجه برای ما بوده و امروز این حرکت را با عملیاتی که دوستان ما در نیروی انتظامی کشور آغاز کردند، شاهدیم، امیدوارم این موضوع به ظهور برسد.

وی با بیان اینکه گیلان استانی است که سهم خود را به انقلاب اسلامی ثابت کرده است، افزود: گیلان یک استان فرهیخته است. فصل تمایز استان گیلان با دیگر استان‌ها در این است که سهم خود را در انقلاب اسلامی به معنای واقعی ثابت کرده و بیش از ۸ هزار شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرد. مردمانی باورمند، مردمانی عمیقاً معتقد انقلابی و در واقع در این زمینه استان گیلان ما یک استان متمایزی با وجود همه داشته‌های ما به‌لحاظ فرهنگی، علمی، سیاسی و اجتماعی استان گیلان حیات خلوت بعضی استان‌ها شده که لازم است متولیان فرهنگ در این خصوص چاره‌اندیشی کنند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به نقش استادان در دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: باید گفت نقش استادان در بحث حجاب و عفاف بسیار مهم است و باید از ظرفیت استادان در مقوله آراستگی و شئونات رفتاری در دانشگاه بهره‌مند شد. 

در پایان این نشست هریک از روسای واحد‌ها و مسئولان حراست دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خصم با ظالم و دستگیری از مظلوم شاخص رفتاری علی(ع) بود/ خدمت رسانی به فرد حادثه دیده سیره ائمه است
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • مبارزه با استکبار در دنیا، صدور فرهنگ انقلاب ایران است
  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری مردم جهان شده است
  • ایستادگی ملت ایران بر موضع حق منشاء بیداری جهانیان در برادر نظام سلطه گردید
  • امام جمعه تهران: در راهبرد دفاعی ایران، توسعه و گسترش جنگ تعریف نگردیده
  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند
  • بهره‌گیری از ظرفیت استادان در مقوله آراستگی و شئونات رفتاری دانشگاه‌ها
  • بیداری امروز دانشگاهیان در غرب، تحقق راهبرد الهی برای تغییر است
  • فدوی: دشمن خباثت کند اقدامی بزرگتر انجام می‌دهیم