Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@02:16:21 GMT

شرط اول برای بهره مندی از شب قدر حضور قلب است

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۷۳۵۵۲

شرط اول برای بهره مندی از شب قدر حضور قلب است

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله سید محمد سعیدی در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه امام صادق(ع) فرمودند شب قدر قلب ماه مبارک رمضان است، عنوان کرد: برای بهره‌مندی بیشتر از این شب باید قلب را آماده کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه پیامبر(ص) در خطبه شعبانیه ما را به طلب کردن خداوند با قلوب پاک دعوت می کنند، ادامه داد: این تاکید به دلیل آن است که همه رفتار و فعالیت های ما متاثر از وضع درونی و روحی ما است؛ لذا برای این شب های سرنوشت ساز باید قلب ها را آسیب زدایی و آماده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قم شرط اول برای بهره مندی از شب قدر را حضور قلب دانست و اضافه کرد: در گام بعد باید دل را باید از هر موانعی که ما را از راه خدا غافل می‌کند دور کنیم؛ در قرآن در وصف پیامبر(ص) فرمود " مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم"؛ پیامبر و همراهان ایشان علیه کفار شدید هستند و با مومنان مهربان؛ در خبرها بود که امروز عربستان سعودی دعا برای صهیونیست ها و اسرائیل کرده و از مردم فلسطین و نظام جمهوری اسلامی بدگویی کرده است؛ یعنی اشداء علی المومنین و رحماء بین صهیونیست ها شده است.

آیت الله سعیدی افزود: عربستان سعودی که به نظام اسلامی و خط مقاومت بدگویی کرده و برای صهیونیست‌ها دعا کرده است دقیقا خلاف این مسیر قرآن گام بر می‌دارد؛ این انحراف از آنجایی است که خط را از قرآن نگرفته اند؛ تولی و تبری باید بر اساس قرآن تنظیم شود؛ زمانی که قلب انسان مومن اینگونه شد آماده نزول برکات است.

وی اضافه کرد: اعتقاد قلبی مومن این است که به برکت حب اهل بیت به خدا نزدیک و از عذاب الهی دور می‌شود؛ همین مومنان نسبت به دشمنان اهل بیت مقاوم و مستحکم هستند؛ به همین دلیل در شب احیاء یکی از دستوراتی که وارد شده این است که صد مرتبه قاتلین امیرالمومنین را لعن کنید.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه قتله امیرمومنان نه یکنفر بلکه یک جریان بود، افزود: کسانی که مسیر رهبری و ولایت را منحرف کردند بسترساز کسانی مانند ابن ملجم شدند؛ بنابراین قاتلان امام یک جریان بودند.

امام جمعه قم با تصریح بر اینکه در این شب‌ها و مجالس احیا درس حب و بغض بر اساس قرآن کریم را فرا می گیریم، ادامه داد: شرط دیگر برای کسب بهترین ها در شب قدر این است که با قلب راضی نزد خدا برویم؛ در روایت آمده است که کسی که در قلبش جز رضایت خدا نباشد چون دعا کند من ضامن هستم که دعایش اجابت شود؛ برای رسیدن به این مقام توسل به امام رضا(ع) خیلی کمک می کند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم در شب قدر دعایمان مستجاب شود باید در قلب جز بر خدا توکل نداشته باشیم و جز به خدا به کسی امید نداشته باشیم؛ در برخی روایات بهترین عمل توکل برخدا ذکر شده است.

آیت الله سعیدی گفت: از دیگر ویژگی‌های قلب سالم، حسن ظن به خداوند است؛ امام باقر فرمود وقتی انسان خوش گمان به خدا باشد خداوند به همین ظن مومن دعایش را مستجاب می‌کند.

901

محمد سعیدی حرم مطهر حضرت معصومه ماه مبارک رمضان امام صادق

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: محمد سعیدی حرم مطهر حضرت معصومه ماه مبارک رمضان امام صادق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۳۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی

امیرحمزه خزایی رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) در اردوی راویان پیشرفت در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران کرمانشاه، گفت : سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، در پروژه آبرسانی به هفت مجتمع روستایی و در سطح مناطق شهری، در حوزه شرقی استان در کنار سایر رده‌های نیروی زمینی قرارگاه نجف اشرف اقدام به آبرسانی برای مناطق محروم استان کرمانشاه کرده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) با اشاره به میزان درصد پروژه‌های آبرسانی در دستور کار سپاه استان، عنوان کرد: پروژه‌های آبرسانی تا به امروز بالغ بر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طی یک قرارداد ۳۰ ماهه توانستیم از اوایل سال ۱۴۰۱، آبرسانی به مناطق محروم را شروع کنیم که در مجموع ۱۹۳ کیلومتر خط انتقال آب به مناطق هدف‌گذاری شده است.

خزایی در رابطه با روند اجرای طرح‌های جانبی آبرسانی و آمار روستا‌های بهره‌مند شده از آب مصرفی، اذعان کرد: در کنار اجرای پروژه‌ها، ساخت ۵۱ مخزن و ۱۵ ایستگاه پمپاژ از دیگر خدماتی بوده که در کنار پروژه اصلی آبرسانی انجام شده است و با تکمیل و پایان این مرحله از پروژه‌ها، بالغ بر ۹۰ روستا در مناطق شرقی استان، از آب شرب خانگی بهره‌مند خواهند شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه استان بیان کرد: یکی از خدماتی که سازمان بسیج سازندگی توانسته در کنار دولت و در راستای حمایت از خدمات دولت به مردم ارائه دهد، موضوع خدمات عمرانی از جمله: مشارکت در ساخت ۲۰۰ باب منزل مسکونی با کمک سازمان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن، انجام ۳۰ کیلومتر آسفالت راه روستایی و بین مزارع در سطح استان، ۶۴ هزار متر مربع ایزوگام منازل نیازمندان، مساجد و غسالخانه‌ها است، که به صورت کلی یک هزار و ۳۴۱ پروژه عمرانی اعم از ساخت و مرمت منازل نیازمندان، مساجد و غسالخانه‌های روستایی، خدماتی بوده که توسط بسیج سازندگی طی این دو سال گذشته انجام شده است.

خزایی خاطرنشان کرد: در راستای خدمات عمرانی سازمان بسیج سازندگی، در مجموع مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، اما علاوه بر خدمات عمرانی، بسیج سازندگی خدمات غیر عمرانی را نیز انجام داده است، از جمله: توزیع بیش از ۷۵۰ هزار بسته معیشتی، ۵۶ هزار بسته آموزشی و کمک آموزشی دانش‌آموز، توزیع یک هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان جامعه هدف و کمک به آزادسازی یک هزار و ۷۰۰ زندانی مالی در بند که عموما کسانی بودند که جرمشان صرفاً بحث محکومیت مالی بود و این عزیزان را با کمک خیرین به آغوش خانواده‌شان رساندیم.

وی در ادامه با اشاره به دیگر خدمات بسیج سازندگی استان کرمانشاه افزود: با توجه به آمار بالای بیکاری در استان کرمانشاه، ایجاد اشتغال برای بیش از ۳ هزار جوان جویای کار در سطح استان و توزیع بیش از ۹ هزار متر فرش در مساجد روستایی در سطح استان از خدمات سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه است که می‌توان به آنها اشاره کرد.

خزایی تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه آغاز فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان هستیم، از این عزیزان درخواست داریم که به گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در شهرستان‌ها و نواحی مراجعه کنند و در این خدمت‌رسانی که ذوق و علاقه خاصی را به دنبال دارد، شرکت کنند چرا که معتقدیم فعالان جهادی به مراتب برای این خدمات‌رسانی‌ها بیشتر از کسی که از خدمات بهره‌مند می‌شوند، لذت می‌برند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد
  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • توضیحات وکیل بابک زنجانی از احتمال آزادی او
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • بابک زنجانی آزاد هم می‌شود؟/ توضیحات وکیل
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • بهره‌مندی ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی از عفو و نهادهای ارفاقی در سال ۱۴۰۲
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد