Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام صادق جعفر پور از اجرای ۳۵۰ برنامه قرآنی به مناسبت ماه رمضان در سطح شهرستان بروجرد خبر داد.

وی اظهار داشت: برپایی جلسات جزء خوانی در سطح مؤسسات و خانه‌های قرآنی، جلسات دائمی هفتگی، برپایی محفل انس با قرآن در سطح شهرستان، برپایی کلاس‌های آموزش قرآن از قبیل روخوانی و روان‌خوانی، تجوید، مفاهیم، پیش‌دبستانی، حفظ، ختم قرآن ازجمله برنامه‌های قرآنی اداره تبلیغات اسلامی است که در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اداره تبلیغات اسلامی بروجرد ابراز امیدواری کرد در سال‌های آینده بتوان کیفیت و کمیت این برنامه‌ها را افزایش داد.

برپایی روزانه ۱۰۰ محفل جزء خوانی به مناسبت ماه رمضان در بروجرد

رئیس تبلیغات اسلامی بروجرد در ادامه عنوان کرد: هم‌زمان با ماه مبارک رمضان در بیش از ۱۰۰ هیئت مذهبی، مسجد، بقاع متبرکه و محفل مذهبی روزانه طرح جزء خوانی قرآن کریم به شکل گروهی و جمعی برگزار می‌شود.

 حجت‌الاسلام جعفر پور اظهار کرد: با همکاری ۱۰۰ روحانی اعزامی، بومی، مستقر و هجرت این شهرستان، روزانه بیش از ۱۰۰ مجلس جزء خوانی قرآن در مساجد، بقاع متبرکه، حسینیه‌ها، مؤسسات قرآنی و مراکز فرهنگی شهرستان و توابع برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت مساجد، هیئت‌های مذهبی، بقاع متبرکه انجمن اسلامی و مؤسسات قرآنی و کانون فرهنگی در شهرستان بروجرد، تصریح کرد: برپا شدن سفره‌های فضیلت و رحمت الهی همراه با تلاوت قرآن به نور جامعه کمک کرده و سبب می‌شود تا با یک استحکام رابطه شاهد حرکت وحدت‌آفرین افراد جامعه باشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد خاطرنشان کرد: در سایه قرآن و ندای آسمانی این کلام الهی بیش از هر زمان دیگر جامعه به سمت تهذیب و سعادت حرکت می‌کند و به‌یقین سلامت جامعه نیز تضمین‌شده و تک‌تک افراد به سمت تعالی واقعی روحی و روانی حرکت می‌کنند.

وی، قرآن را مددرسان انسان‌های آگاه و بیدار در نشر نور و برکت واقعی توصیف کرد و ادامه داد: در ماه مبارک رمضان که به نام بهار قرآن مشهور و لقب گرفته است با برگزاری محافل و مجالس قرآنی سعی داریم همه افراد جامعه از آثار قرآن کریم و کلام نورانی الهی استفاده کنند.

حجت‌الاسلام جعفر پور از برگزاری برنامه ختم دسته‌جمعی قرآن در ایام ماه مبارک رمضان توسط مساجد و هیئت‌های مذهبی شهرستان خبر داد و اجرای طرح تلاوت نور و جلسات تفسیر آیات قرآن کریم را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و افزود: در این برنامه سعی داریم همه افراد جامعه را مشارکت دهیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد بر ترویج فرهنگ قرآن آموزی و قرآن‌خوانی در جامعه و پیاده کردن دستورات قرآن در زندگی روزمره تأکید کرد و گفت: شرکت‌کنندگان در مجالس جزء خوانی قرآن کریم می‌توانند از جلسات تفسیر آیات که پس از قرائت قرآن برپا می‌شود، استفاده کنند.

برگزاری ۳۰۰۰ جلسه پرسش و پاسخ طی ماه مبارک رمضان در بروجرد

حجت‌الاسلام جعفر پور همچنین از برگزاری ۳۰۰۰ جلسه پرسش و پاسخ طی ماه مبارک رمضان در مناطق شهری و روستایی این شهرستان خبر داد.

وی گفت: این جلسات به همت اداره تبلیغات اسلامی و به‌منظور تقویت بنیه دینی جوانان و نوجوانان و آشنا کردن آن‌ها با مسائل اعتقادی و پاسخگویی به شبهات دینی برگزار می‌شود.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی بروجرد خاطرنشان کرد: پاسخ به شبهات دینی و اعتقادی و تشکیل جلسات پرسش و پاسخ برای مبارزه با تفکرات غلط از ضروریات اعتقادات است که امسال بیشتر به آن پرداخته می‌شود.

وی عنوان کرد: جذب نسل جوان به‌سوی باورها و اعتقادات دینی و ملی، آگاه‌سازی آن‌ها از اصول دین و شرح آثار مثبت آن، پاسخ به شبهات دینی و مسائل شرعی از پیامدهای مثبت این ماه مبارک است که موجب شکست دشمن در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد اظهار داشت: بیان مباحث اعتقادی و اخلاقی ماه مبارک رمضان، تبیین شبهات و رفع آن‌ها، آموزش قرآن، بیان احکام ازجمله مواردی است که مبلغان در طول ماه مبارک رمضان به آن‌ها خواهند پرداخت.

برگزاری بیش از ۴۱۰۰ جلسه آموزش احکام و اخلاق طی ماه رمضان در بروجرد

حجت‌الاسلام صادق جعفر پور همچنین از برگزاری بیش از چهار هزار و ۱۰۰ جلسه آموزش احکام و اخلاق طی یک ماه رمضان در مساجد شهری و روستایی این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد گفت: لازم است یک مسلمان به اصول اعتقادی از راه تحقیق یقین پیدا کند و مسائل شرعی مورد لزوم خود را که به گونه‌های مختلف بازندگی او در ارتباط است یاد بگیرد.

کد خبر 4313602

منبع: مهر

کلیدواژه: قرآن کریم بوشهر ماه مبارك رمضان گرگان شیراز شهرکرد یاسوج سوم خرداد فتح خرمشهر سالروز ارتحال امام خمینی مشهد خرم آباد مراسم گلریزان خطبه های نماز جمعه بیرجند سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۴۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در بخش برادران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با حضور تیم‌هایی از واحد‌های دانشگاهی بروجرد، اراک، همدان و سنندج برگزار شد.

تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد متشکل از عباس نقوی، سیدحسین موسوی، محسن ظفری و هادی چنور در این مسابقات شرکت کرده بود که در پایان تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک به مقام نخست رسید و تیم‌های بروجرد و سنندج به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در بخش انفرادی این مسابقات عباس نقوی از واحد بروجرد به مقام دوم رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • دامپروری یکی از مزیت‌های لرستان محسوب می‌شود
  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد