Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ آیت الله عباس مسلمی‌زاده ددر مراسم صبحگاه مشترک اداری آموزش و پرورش استان به مناسبت بزرگداشت رحلت حضرت امام خمینی(ره)، گفت: یکی از کارها و اهداف مهم سفیران و رسولان و موثرترین افراد جامعه در جوامع بشری تمدن سازی است که کار امام راحل(ره) مصداق بارز تمدن سازی در جامعه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی و تمدن سازی و ایجاد یک تمدن موثر یکی از ویژگی های کار امام راحل بود، افزود: بازشناسی شخصیت امام راحل(ره) و تحلیل واقعی از آن باید مورد توجه و مطالعه نسل جوان قرار گیرد.

آیت الله مسلمی زاده به سه محور مهم در شخصیت حضرت امام راحل (ره) اشاره کرد و اظهار داشت: ارتباط با خدا و ارتباط و جایگاه و مواضع امام در برابر مردم و تعامل در برابر دشمنان سه محور اصلی شخصیت بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران بود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و روحانیون استان کرمان، افزود: شخصیت امام را باید به عنوان اسوه و الگو قرار دهیم و از امام باید درس زندگی و اخلاق بیاموزیم.

وی یکی از رویکردها و محورهای شخصیت امام را ارتباط با خدا عنوان کرد و گفت: امام یکی از بندگان خاص خدا بود و حتی در آخرین و واپسین لحظات عمر خود نیز به یاد خدا بود و از نماز اول وقت خود غافل نشد.

آیت الله مسلمی زاده افزود: امام خمینی(ره) اهل تظاهر و ریا نبود و از کارهایی که دارای عناوین و القاب بود دوری می کرد.

وی با اشاره به اینکه انسان ها باید خودتکانی کنند و با نفس خود مبارزه کنند تا بتوانند به مراتب بالا برسند، افزود: ارتباط امام با خدا ارتباطی تنگاتنگ بود و با نفس خود مبارزه  می کرد تا به این درجه از عرفان الهی دست یافت.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و روحانیون استان کرمان با اشاره به اینکه امام راحل (ره) چهار ایمان قوی در خود داشت، گفت: ایمان بخدا، ایمان به هدف، ایمان به راه و ایمان به مردم، قوی ترین ایمان هایی وجودی حضرت امام خمینی(ره) بود.

وی یکی دیگر از ویژگی های بارز امام را مردم گرایی عنوان کرد و افزود: امام رسیدگی به پابرهنگان و مظلومان رو مورد تاکید قرار میداد و همیشه خدمت به مردم را بالاترین عبادت می دانست.

آیت الله مسلمی زاده گفت: امام در مواجهه با دشمن جدی بود و کلید انقلاب را از سال ۴۲ زد و با ایمان به خدا و تکیه به مردم توانست در سال ۵۷ پیروز شود.

برپایه این گزارش صبحگاه مشترک اداری به مناسبت بزرگداشت رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد ۴۲ با حضور حضرت آیت الله عباس مسلمی زاده رئیس مجمع طلاب و روحانیون استان کرمان، حمیدرضا دعاگویی سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان، معاونان اداره کل، روسا و کارکنان ادارات آموزش و پرورش ناحیه یک و دو، عشایری و استثنایی و مدیران و کارشناسان حوزه ستادی در محل سالن اجتماعات شهید ایرانمنش اداره کل برگزار شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان کرمان امام خمینی انقلاب حضرت امام خمینی نسل جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۴۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا باوقار صبح چهارشنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: رسالت کمیته امداد خدمت‌رسانی به نیازمندان و محرومان جامعه است تا طعم شیرین خدمت بی‌منت را بچشند.

وی افزود: همواره به وجود کمیته امداد و برنامه‌های حمایتی و تنوع خدمات آن افتخار می‌کنیم و این نهاد ارزشمند مایه فخر و مباهات همه ما است.

حجت‌الاسلام باوقار بیان کرد: در کنار دعا برای کارگزاران این مجموعه ارزشی، همواره به خدمت‌گذاران صدیق سنگر رفع مشکلات محرومان به ویژه در نهاد کمیته امداد، غبطه می‌خوریم و امیدواریم اجر و پاداش آنها بی‌انتها باشد.

امام جمعه شهرستان مشگین شهر گفت: امام راحل (ره) با اخلاصی تمام و باور و اعتقاد عمیق، در سال ۵۷ دستور شکل‌گیری کمیته امداد را داد تا این نهاد بتواند خادمی لایق و شایسته برای محرومان و نیازمندان باشد.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت این نهاد را مرهون نفس پاک امام و اخلاص بنیانگذار کبیر انقلاب می‌دانیم و در عرصه محرومیت زدایی به ویژه توانمندسازی، اشتغال‌زایی، تامین مسکن و رفع نیازمندی موردی گروه‌های آسیب‌پذیر، فعالیت کمیته امداد بی‌نظیر بوده است.

باوقار افزود: فعالیت‌های خوبی را در سال گذشته در شهرستان مشگین شهر به همت و همراهی کمیته امداد شاهد بودیم و باید این فعالیت‌ها به صورت موثر و روشنگرانه تبیین و تشریح شود.

کد خبر 6087033

دیگر خبرها

  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشوربه استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام راحل
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت