Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@21:14:17 GMT

ترامپ زندگی را برای فقرا سخت‌تر کرده است

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۷۴۴۵۹

ترامپ زندگی را برای فقرا سخت‌تر کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی نوشت: مقامات سازمان ملل در سال‌های اخیر اعلام کرده اند دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا نتوانسته با خشونت پلیس و آزار‌های جنسی در ارتش این کشور مقابله کند. سال گذشته ملی گرایان سفیدپوست در شارلوتزویل آمریکا تظاهرات کردند و گروه نظارت بر اجرای کنوانسیون سازمان ملل علیه تبعیض گرایی از مقامات آمریکایی خواست هم صدا گفتار خشونت آمیز و نژادپرستانه را رد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان ملل سال گذشته حملات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به رسانه‌ها را نیز «خطرناک» خواند و حالا علاوه بر تمام این‌ها بازرسان ارشد حقوق بشر از آمریکا به دلیل ناتوانی در رسیدگی به فقرا انتقاد می‌کنند.

«فیلیپ آلستون» گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره فقر شدید و حقوق بشر چند ماه گذشته را به بازدید از جوامع محروم در سراسر آمریکا اختصاص داد. او در ایالت آلاباما با خانواده‌ای برخورد کرد که مجبور بودند زندگی خود را با درآمد ماهانه ۹۵۸ دلاری اداره کنند.

آلستون می‌گوید در روز نخست بازدیدش از این منطقه فاضلاب زیادی در نزدیکی خانه‌ها مشاهده کرده که درون آن قارچ و کپک وجود داشته است و این نشان می‌دهد زیرساخت‌های این منطقه بسیار ضعیف است. او می‌گوید هرگز چنین مشکل فاضلابی در کشور‌های توسعه یافته ندیده است.

آلستون که استاد حقوق در دانشگاه نیویورک است از زاغه نشین‌های پورتوریکو و لس آنجلس هم بازدید کرد. این بازرس که تا یک ماه آینده گزارش خود را به سازمان ملل ارائه می‌دهد از دولت ترامپ برای کاهش بودجه‌های رفاهی و بهداشتی انتقاد کرد.

آلستون در مصاحبه با گاردین گفت: اگر یارانه‌های غذایی، دارویی و مسکن حذف شود تاثیر آن بر اقلیت‌ها وحشتناک خواهد بود و به فقر شدید منجر می‌شود. به گفته این بازرس سازمان ملل، دولت آمریکا باید به جای مجازات و حبس فقرا به رفع نیاز‌های آن‌ها کمک کند.

وی افزود: «سیاست‌هایی که سال گذشته در پیش گرفته شده اند عمداً به گونه‌ای طراحی شده اند که حمایت‌های بنیادی از فقرا را کاهش دهند، بیکاران را مجازات کنند و حتی حقوق بهداشتی بنیادی شهروندان را به امتیاز دور از دسترسی تبدیل کرده اند که باید برای به دست آوردن آن تلاش کرد».

براساس آمار‌های دولتی حدود ۴۱ میلیون آمریکایی (معادل ۱۲.۷ درصد جمعیت این کشور) در فقر به سر می‌برند و تقریباً یکی از هر سه فرد فقیر کودک هستند. آمریکا همچنین یکی از بیشترین نرخ‌های فقر جوانان در جهان توسعه یافته را دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۴۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)

سواد زندگی؛ توسعه توانمندی‌های فردی؛ مریم طرزی- اگر می‌خواهید بدانید که چگونه درخواست افزایش حقوق کنید، راز آن برنامه‌ریزی و اعتماد به نفس است. بسیاری این کار برای شان سخت است و البته حق هم دارند. نمی توان انکار کرد که کار ساده ای نیست، موقعیت دشواری است و همواره این احتمال وجود دارد که پاسخ منفی دریافت کنید. با این حال، مانند خیلی چیزهای دیگر در زندگی، برای محقق شدنش باید ریسک کرد.

اولین قدم این راه  همیشه بررسی روند حقوق و دستمزد در بخشی است که در آن کار می کنید. علاوه بر این، اطلاع از سلامت مالی شرکتی که در آن کار می کنید نیز عنصری تعیین کننده است. پس از آن، تنها چیزی که باقی می ماند این است که یک استراتژی خوب برای دستیابی به آن میزان افزایش حقوق ترسیم کنیم.

 کوشیده ایم در این متن تمام توصیه ها را به طور مفصل شرح دهیم تا احتمال موفقیت شما بالاتر رود.

متن کامل را در سواد زندگی بخوانید (اینجا)

_____________________

درس های دیگری در سواد زندگی
مدرسه آموزش‌های دانش پایه و کاربردی عصر ایران

*شگرد "قصد متناقض" یا چگونه با درآغوش گرفتنِ مشکلات بر آنها چیره شویم؟

*صبر و انتظار را از نو بیاموزیم (+6 تکنیک برای پرورش صبر)

*5 فضیلت بی حوصلگی!

*خوشبختی چیست و چگونه به دست می‌آید؟ (+ توصیه هایی برای خوشبخت بودن)

*« ترازوی رنج و معنا » چگونه عمل می کند؟

*چگونه در لحظه زندگی کنیم (+ تمرین هایی برای ذهن آگاهی)

*اصرار بر حال خوب همیشه خوب نیست؛ حال بدمان را بپذیریم

*احساس مسؤولیت مان را کم کنیم!

*گاهی وقت‌ها هیچ کاری نکنید: هنر "بی عملی"

کانال تلگرامی سواد زندگی: savadzendegi@

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • حضور نیروی نظامی در دانشگاه و سرکوب دانشجویان پذیرفتنی نیست | رفتار آمریکا با دانشجویان معترض شرم‌آور است
  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه