اندیشه سیاسی و اعتقادی امام باید بیشتر بررسی شود/ نمیتوان دم از خط امام زد اما ضد استکبار نبود
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۷۷۱۷۴
نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف گفت: امام کسی نبود که تسلیم استکبار شود و با استکبار کنار بیاید اما امروز متاسفانه برخی دم از خط امام میزنند اما از اقدامات ضد استکباری خود ابراز پشیمانی می کنند و افرادی که دهه اول در تسخیر لانه جاسوسی دست داشتند امروز خودشان پرچم رابطه با آمریکا را دست می گیرند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محسن صالب پور در گفتگو با صاحب نیوز، پیرامون امام راحل اظهار کرد: شخصیت حضرت امام دارای گستردگی فراوانی است، بسیاری از علما معتقدند شخصیت و اندیشه حضرت امام جامع الاطراف است و ایشان در موارد مختلفی صاحب سبک و ایده هستند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی با بیان اینکه اندیشه سیاسی و اعتقادی حضرت امام بیش از هر چیز باید بررسی شود، افزود: امام با وجود اینکه یک شخصیت دینی و مذهبی بود یک سیاستمدار موفق بود که توانست خط بطلانی بر تفکر جدایی دین از سیاست بکشد چنانچه خود حضرت امام به کسانی که سیاست را پدرسوختگی می دانند عنوان کردند سیاستی که جدای از دیانت باشد پدرسوختگی است و اگر سیاستمدار دیندار باشد از سیاست در راستای ترویج دین تلاش می کند.
تحلیل گر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه اهل بیت و امام راحل مصداق بارز پیوند دین و سیاست بودند، عنوان کرد: حضرت امام علاوه بر رهبری جامعه حتی یک مکروه را مرتکب نمی شدند و با این وجود سیاستمداری دینمدار بودند.
وی با بیان اینکه افرادی تقید ظاهری به دین دارند ولی روحیه ضد استکباری ندارند، تصریح کرد: حضرت امام کسی نبود که تسلیم استکبار شود و با استکبار کنار بیاید اما امروز متاسفانه برخی دم از خط امام می زنند اما از اقدامات ضد استکباری خود ابراز پشیمانی می کنند و افرادی که دهه اول در تسخیر لانه جاسوسی دست داشتند امروز خودشان پرچم رابطه با آمریکا را دست می گیرند.
حجت الاسلام صالب پور با اشاره به جمله رهبری مبنی بر اینکه هر کجا در مقابل استکبار ایستادیم پیروز شدیم و هر کجا نرمش نشان دادیم تیر استکبار کند نشد بلکه تندتر شد، عنوان کرد: در دوران اصلاحات که رئیس جمهور وقت گفتگوی تمدن ها را مطرح کرد محور شرارت شناخته شدیم.
وی حمایت از محرومان و تامین نیازهای مستضعفان را از شاخصه های دیگر حضرت امام دانست و تاکید کرد: امام بارها فرمودند من یک موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان نمی دهم اما متاسفانه برخی، کشور را فقط استان های مرکزی می دانند و در برخی از استان های حاشیه ای هنوز خدماتی بعد از 40 سال گذشت از انقلاب صورت نگرفته است.
انتهای پیام/
منبع: دانا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۷۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
۲۳۳ پایاننامه مرتبط با کنگره اندیشههای قرآنی آیت الله خامنهای در حال تدوین است
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی استاد جامعة المصطفی العالمیه در کنگره بین المللی اندیشههای قرآنی حضرت آیت الله خامنهای و اجلاسیه اساتید معارف اسلامی سراسر کشور که در دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد، اظهار داشت: حضرت آیت الله خامنهای از محضر پدر بزرگوار بهره گرفتند و بحث قرآنی را تحت تاثیر سیدهاشم میردامادی پدربزرگ مادری خود که در مسجد گوهرشاد تفسیر میگفتند و بحث انس با قرآن را تحت تاثیر مادر فرا گرفتند.
حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی افزود: حضرت آیت الله خامنهای ۶ سال محضر علامه طباطبایی را درک کردند و در تفسیر قرآن تحت تاثیر استاد خود بودند.
وی گفت: حضرت آیت الله خامنهای را میتوان محصول سه مکتب شیعی حوزه مشهد، نجف و قم دانست، و سیره حوزوی ایشان هم اشرابی از تعبد حوزه مشهد، عقلانیت حوزه قم و ولایت مداری حوزه نجف است.
دبیر علمی همایش بین المللی حضرت آیت الله خامنهای گفت: تفسیره سوره برائت ایشان در ۷۰۰ صفحه ارائه شده که حاصل زحمت آقای ربانی است.
حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی به سابقه تفسیر آیت الله خامنهای اشاره کرد و افزود: ایشان سال ۱۳۵۸ هفتهای یکبار به قم آمده و تفسیر میگفتند همچنین رهبر انقلاب سال ۶۰ تا ۶۱ برای پاسداران تفسیر سورههای حشر و جمعه، ممتحنه، مجادله را میگفتند و سال ۶۹ -۷۰ تفسیر حمد را برای دانشجویان میگفته است.
وی بر اهمیت و جایگاه مرجعیت علمی قرآن در اندیشه حضرت آیت الله خامنهای اشاره نمود و اظهار داشت: رهبر انقلاب تصریح دارند که «مساله قرآن و مرجعیت قرآن و رجوع به قرآن و استفهام از قرآن در مسائل گوناگون فکری، عملی، اجتماعی، سیاسی، حکومتی و ... خیلی چیز مهمی است. ما واقعا در این زمینهها کم کاریم».
دبیر کنگره بین المللی اندیشههای قرآنی رهبر معظم انقلاب بر موضوع جهت دهی به علوم انسانی بر اساس مبانی قرآنی تأکید نمود و با بیان این که علوم انسانی فعلی باید تحولات عمیق و پایداری داشته باشد، یادآور شد: رهبر انقلاب علوم انسانی فعلی را ترجمه قبل و شکل گرفته مبانی اومانیستی و سکولاریستی دانستهاند، از طرفی هدایت قرآن را عام و شامل تمام علوم میدانند که در مبانی و اهداف تاثیرات بسزایی دارد؛ ایشان ضمن تصریح بر اهمیت بازشناسی علوم انسانی بر اساس قرآن به تولید علوم انسانی قرآن بنیاد تاکید دارند.
حجت الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی سپس به تاثیر این کنگره بر فضای دانشگاهی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۳۳ پایان نامه ارشد و دکتری در مراکز مختلف تحت تاثیر این کنگره گرفته شده است.
وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر مرجعیت علمی قرآن کریم گفت: براساس تاکیدات رهبر انقلاب دو واحد درس مرجعیت قرآن در برخی دانشگاهها و جامعة المصطفی العالمیه ارائه میشود.
حجت الاسلام و المسلمین رضایی اصفهانی در بخش پایانی سخنان خود به اهداف و رویکردهای کنگره بین المللی اندیشههای قرآنی حضرت آیت الله خامنهای اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از ۱۸۰ مرکز علمی، حوزوی و دانشگاهی در این کار عظیم مشارکت کردند و ۱۶ کارگروه علمی در راستای برگزاری این کنگره هم شکل گرفته است.
وی معرفی کتاب ها، مقالات، پایان نامهها و سایتها مبتنی بر ۷۰۰ ریز موضوع را از جمله دستاوردهای دبیرخانه این کنگره دانست و اظهار داشت: در این کنگره بیش از ۵۳ نشریه و ۲۲ ملی علمی پژوهشی مقالات برگزیده را چاپ خواهند کرد.
دبیر علمی کنگره بین المللی اندیشههای قرآنی رهبر معظم انقلاب یادآور شد: ۲۱۱ پیش نشست و ۷۸ کارگاه آموزشی، ۱۵ کرسی مرتبط با کرسیهای ترویجی نظریه پردازانه در ۳۰ شهر و ۱۵ استان برگزار و ۲ هزار و ۵۰۰ چکیده و حدود هزار و ۹۰۰ مقاله هم دریافت شده است.
حجت الاسلام و المسلمین رضایی اصفهانی به دریافت مقالات همایش به ۲۱ زبان زنده دنیا اشاره کرد و گفت: در تلاشیم تا این کنگره در شهرهای متعدد ایران برگزار شود، لذا در داخل کشور شهرهای تهران، قم، مشهد، اصفهان، تبریز و شیراز انتخاب و در خارج از کشور نیز در کشورهای لبنان و سوریه، هند، افغانستان، پاکستان، اندونزی و برخی از کشورهای آفریقایی اعلام آمادگی کردند.