Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@23:58:54 GMT

باید ابعاد معنوی شخصیت حضرت امام(ره) تبیین شود

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۷۷۴۴۳

باید ابعاد معنوی شخصیت حضرت امام(ره) تبیین شود

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه‌ی جمعه‌ی استان فارس تاکید دارد که تبیین ابعاد مختلف شخصیتی حضرت امام(ره) خصوصا بعد معنوی ایشان یک ضرورت است که باید به آن پرداخت.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام «حسین ملک‌مکان» شامگاه یکشنبه 13 خرداد در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) و ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع)، در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) گفت: امام راحل(ره) شخصیت عظیمی بود که نظیر او در دوران معاصر یا پیدا نمی‌شود یا بسیار کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملک‌مکان افزود: امام راحل ابعاد مختلفی داشت، هم فردی سیاسی بود به عنوان یک رهبر، هم اجتماعی، هم عارف، هم فقیه و بُعدی که اکنون بیشتر به آن می‌پردازیم بعد معنوی و نحوه ارتباط ایشان با خداوند بود که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته است .

او با تصریح این‌که یکی از ویژگی‌های شخصیتی حضرت امام(ره) ارتباط با خداوند از دوران نوجوانی و جوانی بود، گفت: حضرت امام(ره) قبل از انقلاب و بعد از انقلاب با وجود اینکه رهبری جهان اسلام را بر عهده داشت و مسئولیت بزرگی بر عهده داشت و مشغله فکری ایشان زیاد بود اما هیچ گاه از عبادتشان کم نکردند و از ارتباط با خدا نکاستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امام توانست عالمی را متحول کند و جهانی را تغییر  بدهد و انقلابی به پا کند بخاطر ارتباط تنگاتنگ او با خدا بود.

ملک مکان با بیان این‌که امام برای متحول کردن جهان ابتدا خودش را متحول کرد، گفت: امام از هر چه که باعث تعلق به دنیا می شد فاصله گرفت و از هر چه که او را از خدا دور می کرد فاصله گرفت .

او همچنین گفت: برخی این‌گونه تبلیغ می کنند که ایمان و اعتقاد به خداوند کفایت می‌کند اما قرآن به صراحت این ایده و تفکر را رد کرده است.

او با تصریح این‌که قطعاً صرف اعتقاد به خدا کافی نیست، گفت: در قرآن کریم اکثر آیاتی که اشاره به ایمان دارد، بلافاصله انجام عمل صالح را نیز مورد تأکید قرار داده است.

ملک‌مکان با بیان این‌که خداوند انسان را به اطاعت و اقامه‌ی نماز و گرفتن روزه و پرداخت زکات و انجام عمل صالح و ارتباط با خودش دعوت فرموده است، گفت: این به آن معنا نیست که خدا به انسان نیاز دارد؛ خداوند غنی است آنچه باعث می‌شود خداوند انسان را به سوی خود فرابخواند، نیاز انسان به خداوند است.

او با بیان این‌که خدای متعال نه از گناهان ما متضرر می شود و نه از طاعت و نماز و روزه ما متنوع می شود و همه اینها به نفع خود انسان است، انسان به‌علت فقر، ضعف، به دلیل جهل برای مبارزه با کبر و غرور، برای رسیدن به ارامش به ارتباط با خدا نیاز دارد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه‌ی جمعه‌ی استان فارس گفت: گمشده بشر امروز آرامش است و گرچه امکانات و وسایل مختلفی در اختیار دارد، اما انسان ارامش لازم را ندارد و غالبا انسان ها در استرس و افسرده هستند که راه علاج آن ارتباط با خدای متعال است.

این شخصیت روحانی با اشاره به فرا رسیدن سالروز ضربت خوردن حضرت علی(ع) گفت: حضرت علی(ع) امیر مؤمنانی است که زاهد شب بود و مبارز و جهادگر روز.

وی ادامه داد: امیر مؤمنانی که اگر بخواهیم جنبه‌های مختلفش را مورد بررسی قرار دهیم برای هر کدام باید کتاب‌ها نوشت؛ نسبت به عدالتش و توجهش به محرومین و نیازمندان که تازه وقتی آن حضرت ضربت خورد، ایتام متوجه شدند که چه کسی نیمه شب‌ها برای آن‌ها غذا می‌برده است و تازه متوجه شدند که امام و پدر معنوی خود را از دست می‌دهند .

ملک مکان افزود: حضرت علی(ع) یک کارگر روزها مانند یک کارگر عادی کار می‌کرد و عرق می‌ریخت و شب تا صبح عبادت خداوند می‌کرد و با حضرت حق ارتباط داشت اما دشمنان نتوانستند ولی خدا را تحمل کنند و همان‌طور که پیامبر(ص) پیش‌بینی کرده بود، به دست اشق‌الاشقیا ضربت خورد .

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه‌ی جمعه‌ی استان فارس ضربت خوردن حضرت علی(ع) در شب قدر را سعادتی برای آن حضرت برشمرد و با بیان این‌که با شهادت آن امام عدالت هم زیر خاک پنهان شد، افزود: آن حضرت ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خودش داشت که در خانه خدا متولد شد، در دامن پیامبر(ص) پرورش یافت و در خانه خدا و هنگام نماز هم ضربت خورد چرا که نتوانستند عدالت علی(ع) را ببینند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام امام خميني ره منطقه فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۷۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان نقش مهمی در آشنایی این نسل با معارف دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سید نصیر حسینی، امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در جلسه ستاد هماهنگی دهه کرامت کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: دهه کرامت که یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های ملی مذهبی ایران اسلامی محسوب می‌شود، در ایجاد وحدت و هوشیاری مردم بر تبیین ارزش‌های معنوی بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی با اشاره به برنامه‌های دشمن برای ایجاد الگوی انحرافی در بین جوانان، افزود: برگزاری جشن‌های معنوی در این دهه با مشارکت بیشتر جوانان نقش مهمی در آشنایی نسل جوان با معارف دین و ارزش‌های انقلابی و الهی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: محیط‌سازی اداری و آذین‌بندی سطح شهر برای آگاهی‌بخشی بیشتر جامعه و حضور پرشور مردم در برنامه‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

در ادامه این نشست ستار هدایت‌خواه مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: ۴۰ عنوان برنامه متنوع در دهه کرامت در استان برگزار می‌شود و به مدت ۱۱ روز خدام امام رضا (ع) در تمام شهرستان‌ها، بخش‌ها و مناطق محروم استان حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به حضور پرچم امام رضا (ع) در استان، افزود: دیدار خادمان با بیماران، فعالان فرهنگی و ده‌ها دیدار دیگر در این جشن‌ها برنامه‌ریزی شده‌است.

هدایتخواه تصریح کرد: اجرای برنامه‌های مختلف معنوی در ۱۲۰ بقعه متبرکه استان، همایش بزرگداشت امام‌زادگان و توزیع بسته‌های معیشتی از دیگر برنامه‌های آستان قدس رضوی به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد است.

کد خبر 747286

دیگر خبرها

  • ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق» برای نسل جوان تبیین شود
  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است
  • باورهای توحیدی امیرمؤمنان(ع) در دعای کمیل
  • اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند
  • نقش مهم شبکه خانواده در حل بسیاری از مسائل جامعه
  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • اهمیت اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است