Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تکلیف مداری یک اصل در مکتب همه انبیاء است، گفت: امام انقلاب را بر اساس اصل تکلیف مداری پیش برد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، آیت الله سید احمد خاتمی در بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مصلی رشت با بیان اینکه امسال ایام شهادت حضرت امیرالمؤمنین (ع) با فرزند صالح شان امام خمینی (ره) مقارن شده است به سالگرد آیت الله احسانبخش نیز اشاره کرد و گفت: این عالم منشأ خدمات فراوانی در این شهر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی موضوع سخنرانی خود را اصول اساسی حکومت امیرالمومنین (ع) عنوان کرد و گفت: سال های عمر امیرالمؤمنین(ع) به 5 دوره تقسیم می شود دوران کودکی، بعثت، هجرت، سکوت 25 ساله و حکومت حدودا 5 ساله ایشان است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دوران حکومت امام علی (ع) از زمان ایشان تاکنون متمایز بوده است و فقط حکومت فرزندش حجت ابن الحسن مانند ایشان است، گفت: افتخار ما این است که حکومت امیرالمؤمنین الگوی حکومت نظام جمهوری اسلامی است صادقانه می گوییم می خواهیم آنگونه باشیم کما اینکه هیچ کس ادعا ندارد که حکومت اسلامی مانند حکومت امیرالمومنین است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه اصل اول حکومت امیرالمومنین (ع) اسلام مداری است، گفت: امام علی (ع) می فرمایند ما فقط می خواهیم حدود الهی و شرع الهی را پیاده کنیم و این اساسی ترین اصل زندگی امیرالمومنین است.

وی افزود: امام خمینی(ره) فرمودند تمام مقصد ما مکتب ماست ما می خواهیم دینی که از صحنه منزوی شده است را به صحنه بیاوریم تا جایی که می توانیم و امروز مقام معظم رهبری هم همین سیر را دنبال می کنند و تمام دشمنی هایی که با نظام ما می شود نیز سر همین است.

 

** دشمنان حاکمیت دین را تاب نمی آورند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آخر قصه این است که دشمنان حاکمیت دین را تاب نمی آورند، گفت: تکلیف مداری یک اصل در مکتب همه انبیاء است؛ ابراهیم به فرزندش می گوید «خدا دستور داده تو را ذبح کنم اسماعیل می گوید پدر دستور خدا هرچه هست انجام بده» این تکلیف مداری است اصلی که امام راحل با همین اصل انقلاب را پیش برد.

وی ادامه داد: بزرگی به امام گفت: می دانستی که انقلاب پیروز می شود؟! امام فرمود: «نه نمی دانستم اما هر قدمی که برای خدا بر داشتیم خدا قدم دیگری پیش روی ما باز کرد».

آیت الله خاتمی بیان کرد: امام فرمود: «ما به تکلیف عمل می کنیم اگر تحریم مان کنند ما فرزند رمضانیم اگر ما بجنگند ما فرزند عاشوراییم».

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری سومین اصل حکومت امام علی(ع) را مهرآمیز رفتار کردن با بازی خورده ها عنوان کرد و گفت: در جنگ با خوارج، صفین و جمل، وقتی دشمن شریعه فرات را گرفت مولا دستور حماسی داد برای پس گرفتن شریعه بعد از باز شدن راه فرات اطرافیان گفتند دشمن آب را بر ما بسته بود اما امام علی (ع) فرمود: «ما آب را بر روی کسی نمی بندیم».

وی با بیان اینکه امام جنگ را به تأخیر می انداخت تا بازی خورده ها به فکر بیایند، گفت: در ابتدای جنگ نهروان 20 هزار نفر قاری قرآن که پیشانی شان از عبادت سیاه شده بود در جبهه مقایل بودند امام علی (ع) در مراتب مختلف به نصیحت کردن پرداختند و 16 هزار نفر اقناع شدند و برگشتند.

 

** در حکومت امام علی(ع) مسئولیت امانت است

آیت الله خاتمی با بیان اینکه امام علی(ع) در مقابل نسبت به سران قاطعیت محمدوار داشت، افزود: امام و رهبر انقلاب هم از امام علی(ع) خط گرفتند که با بازی خورده ها مهر بورزند و با سران قاطعیت داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری چهارمین اصل حکومت امیرالمؤمنین(ع) را حکومت ارزش ها دانست و مسئولیت را به کسانی می داد که مسئولیت را امانت می دانستند.

وی افزود: امام علی(ع) در سخنان مختلف از مسئولیت تعبیر به امانت کرده است.

 

** فرهنگ مقاومت اصل مهم زندگی امیرالمومنین(ع) است

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فرهنگ مقاومت پنجمین اصل مهم در دوران زندگی امیرالمومنین(ع) است، گفت: در کشور ما وحدت بر سر اصول وجود دارند مردم با هر سلیقه ای که دارند در راهپمایی روز قدس شرکت می کنند.

وی گفت: وحدت بر سر اصول داشته باشیم هرچند اختلاف سلیقه وجود دارد.

آیت الله خاتمی ادامه داد: در این شهر یک روز امام جمعه عالم وارسته آیت الله قربانی است و یک روز آیت الله فلاحتی، خط یک خط است اما همه می خواهند دین در این استان عزیز باشد.

وی با تأکید بر اینکه همه دغدغه حفظ نظام اسلامی را داشته باشیم و من ها فدای اسلام شود، گفت: مرده که زدن ندارد اگر اسلام پر آوازه و رو به پیشرفت نبود اینطور همه جمع نمی شدند برای ضربه زدن به اسلام، دلیلش این است که انقلاب ما راهش را پیدا کرده است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه برخی عادت کرده اند به آیه یأس خواندن و مشکلات را بزرگنمایی می کنند، گفت: این کشور با تدبیر رهبری مدیر و مدبر گردنه ها را پشت سر گذاشته است.

وی با بیان اینکه ما درس آموخته مکتب اهل بیتیم، گفت: بشارت می دهم به شما مردم شما دیگر روی ذلت نخواهید دید و شما عزیزید عزیز خواهید ماند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۹۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق(ع) آغازگر جهاد فقه و نهضت علمی اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر شنبه در مراسم شهادت ششمین اختر آسمان ولایت و امامت، امام جعفر صادق (ع) در مصلی امام خمینی (ره) رشت ضمن تسلیت سالروز شهادت پیشوای امت اسلامی امام صادق (ع) اظهار کرد: شیعه به مذهب جعفری نیز تعبیر می‌شود زیرا شیعه مدیون کلاس‌ها و دانشگاه عظیم علمی و روایی است که از مکتب امام صادق (ع) دارد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به ورود اسلام به برخی کشورهای اروپایی از جمله بوسنی تصریح کرد: برخی مسلمانان اروپا در تعالیم‌شان می‌گفتند «تاریخ اسلام پنجاه سال بعد از پیامبر (ص) را مطالعه و تحقیق نکنید» و هدف از بازداشتن مسلمانان از تحقیق در این زمینه، این بوده که مسلمانان نسبت به حوادث و اتفاقات رخ داده در درون جامعه اسلامی بعد از پیامبر آگاه نشوند؛ اما برخی تحلیلگران غربی که به آئین اسلام گرویدند اسلام را از همین رهگذر مطالعه و متوجه حقایق آن شدند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امام صادق (ع) ۳۴ سال امامت را بر عهده داشتند و آغازگر جهاد در عرصه فقه و فقاهت و تربیت جامعه اسلامی بودند، افزود: آن حضرت حدود ۴ هزار شاگرد تربیت کردند و در دوران حیات و امامت خویش با فشارهای منصور دوانیقی (لعنت‌الله علیه) مواجه شدند؛ ظلم‌ها و فشاری که منصور بر امام وارد کرد، بر هیچ امامی وارد نشده بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه منصور دوانیقی (لعنت‌الله علیه) همواره امام صادق (ع) را تحقیر می‌کرد و مورد شکنجه روحی قرار می‌داد گفت: او آرامش را از امام سلب کرده بود و بارها تصمیم به قتل امام را گرفته بود؛ سرانجام آن حضرت را به شهادت رساند.

وی با اشاره به اینکه تشکیل حکومتی مبتنی بر احکام و آرمان‌های اسلام از جمله اهداف و آرزوهای اهل‌بیت و عالمان دین در دوره‌های مختلف بود، افزود: اهل‌بیت عصمت و طهارت در دوران حیات‌شان، شکنجه‌های روحی و سختی‌های زیادی را متحمل شدند تا حکومتی مبتنی بر احکام اسلام تشکیل دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه حکومت اسلامی در ایران در سایه تلاش‌های شهیدان، امام و روحانیت شکل گرفت؛ حکومتی که آرزوی انبیا و اهل‌بیت عصمت و طهارت بود، تصریح کرد: دشمن امروز تلاش می‌کند ما را درگیر امور جزئی و سیاه‌نمایی‌ها کند تا از اصل نظام و حکومت اسلامی که مورد توجه انبیا و اولیا است فاصله بگیریم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به بسط قدرت جمهوری اسلامی که معادلات تمام قدرتمندان جهانی را برهم زده و قدرت‌های نظامی را وادار به خضوع کرده است، افزود: با وجود هجمه‌های گوناگون علیه نظام اسلامی اما در این فضاهای مسموم جهانی نیز طعم شیرین اداره جامعه بر مبنای اسلام و مدیریت اسلامی در اذهان و دل‌های ملل نشسته است و ملت‌ها حکومت اسلامی و پیام جمهوری اسلامی را باور کردند و جمهوری اسلامی در سرتاسر دنیا تأثیرات شگرف خود را به منصه ظهور رساند.

امام جمعه رشت با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه «علم و عمل باید در کنار هم باشد» تصریح کرد: عمل بدون معرفت و دانش فایده‌ای ندارد البته علمی که با عمل همراه نباشد نیز فایده‌ای ندارد.

کد خبر 6096421

دیگر خبرها

  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد فقه و نهضت علمی اسلامی است
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • معاون دبیرکل حزب‌الله: مقاومت لبنان آماده جنگ است اما آن را نمی‌خواهد/ بر اساس داده‌ها، صهیونیست‌ها ناتوان هستند و علاقه‌ای به جنگ ندارند/ مقاومت نیز منفعتی در جنگ گسترده نمی‌بیند
  • تبیین و ترویج اندیشه های مهدوی در عصر شیخ الائمه
  • ببینید | سخنان شاپور بختیار در مورد شخصیت و سبک زندگی امام خمینی در جلسه‌ی شورای امنیت حکومت پهلوی
  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است
  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است.
  • آنچه درباره امام صادق‌(ع) کمتر شنیده‌اید