Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، هوا چونیینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، اعلام کرد پکن علیه تحریم‌های یک جانبه با قدرت ایستاده است و در حال بررسی حفظ روابط تجاری با ایران بر اساس توافقنامه‌های بین‌المللی است.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «چین و ایران همواره روابط تجاری و اقتصادی خود را حفظ خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین به همکاری با ایران برای پایبندی به تعهدات بین‌المللی‌اش ادامه می‌دهد.»

وی از اعمال تحریم‌ها بر اساس قوانین داخلی یک کشورها به شدت انتقاد کرد و متعهد شد پکن از اجرای مفاد توافق هسته‌ای ایران دفاع خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز 8 مِه اعلام کرد آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، توافقی که در سال 2015 به امضای ایران، آمریکا، روسیه، فرانسه، چین، انگلیس، آلمان و همچنین اتحادیه اروپا رسیده است، خارج خواهد شد. این توافق به منظور ادامه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران در ازای لغو تحریم‌های اقتصادی علیه تهران حاصل شد.

ترامپ همواره با توافق هسته‌ای ایران مخالفت کرده است و آن را «به شدت ناقص» خوانده است. وی پیش از این با تهدید درباره خروج از برجام و بازگرداندن تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، درخواست کرده بود در آن اصلاحاتی صورت گیرد. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، تلاش کردند ترامپ را به باقی ماندن در توافق هسته‌ای ایران قانع کنند. با این حال، تلاش آن‌ها بی‌نتیجه ماند.

با وجود این، طرف‌های دیگر برجام، از جمله متحدان اروپایی آمریکا، پایبندی خود به مفاد این توافق را علی‌رغم تهدیدهای واشنگتن، تایید کرده اند.

انتهای پیام/

تاکید چین بر ادامه روابط تجاری خود با ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چین برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۸۰۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان خاطرنشان کرد: باورمندم هنوز تا فعلیت رساندن ظرفیت‌های کامل تجاری و اقتصادی دو کشور ایران و افغانستان راه درازی در پیش داریم.

به گزارش ایسنا، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان در شبکه ایکس نوشت: «حضور در جمع فعالان اقتصادی دو کشور ایران و افغانستان در نمایشگاه ‎ایران اکسپو و بازدید از توانمندی‌های صادراتی کشور در کنار میل و اشتیاق بی‌مثال افغانستان به توسعه ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور موجب خوشحالی و روحیه مضاعف شد. باورمندم هنوز تا فعلیت رساندن ظرفیت‌های کامل تجاری و اقتصادی دو کشور راه درازی در پیش داریم.

وی همچنین نوشت: امیدوارم با مشارکت همه دلسوزان و توانمندان، گام‌های عملیاتی جهت رفاه هرچه بیشتر دو ملت برداشته شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟