Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ سخنرانی حضرت آیت‎الله خامنه‎ای؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم مردم در بیست‎ونهمین سالگرد رحلت امام بزرگوار و همیشه زنده‌ ملت؛ خمینی کبیر از دقایقی پیش آغاز شد.

بخشهایی از بیانات معظم له در این این مراسم به شرح ذیل است:

یاد و عظمت و قله‎های بلند و پروازهای معنوی انسانهای بزرگ به دلها آرامش و اطمینان و اعتماد به نفس می‎بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی سال است از امام بزرگوار در مثل چنین روزی سخن می گوییم؛ امام(ره) یکی از قله‎های بلند است.بعد از این هم ملت و امت ما همواره از امام سخن خواهد گفت و شایسته هم همین است زیرا امام(ره)نماد انقلاب است و این کشور بدون موتور پرقدرت انقلاب به هدف‎های خود به آرزوهای بزرگ خود دست نخواهد یافت.
امسال این همزمانی با ایام شهادت امیرالمؤمنین، شباهتهایی را به ذهن می‎آورد میان این پیرو صادق، این پیرو حقیقی امیرالمؤمنین و آن پیشوای والا و بزرگ که مایه افتخار ملت ایران و امت اسلامی است.
توجه به این شباهت‏‎ها مهم است، مفید است برای پیدا کردن راه درست و همچنین برای آشنایی بیشتر با امام بزرگوارمان.

در امیرالمومنین دو خصوصیت ظاهرا متضاد جمع شده بود؛ یکی صلابت و ایستادگی و شدت و یکی لطافت و صفا و رقت.
صلابت و شدت در برابر هر حرکت نابحق، در برابر ظلم، در برابر ظالم در مقابل انحرف از راه خدا و در برابر طغیان‏گری و در برابر اغواگری.

همین دو خصوصیت را در امام(ره) می بینیم؛ از یک سو صلابت و استحکام، ایستادگی محکم در مقابل ستمگران، در مقابل بدی ها، در مقابل رژیم منحط و طاغوتی و فاسد پهلوی مثل صخره می ایستد و در مقابل امریکا مثل کوه ایستاد، در برابر تهدیدها، در برابر صدام متجاوز در جنگ تحمیلی و دفاع هشت ساله، در برابر فتنه های خالی و حتی در برابر شاگرد و صحابی قدیم خود به خاطر اینکه رفتار او را بر خلاف حق مشاهده می کرد بدون هچ ملاحظه ای ایستاد.
از طرف دیگر رقت و لطافت امام بزرگوار را انسان مشاهده می کند.

بسیاری از آرزوهای امام بعد از رحلت ایشان تحقق پیدا کرد. بسیاری دیگر از آرزوهای امام به اذن الله تحقق پیدا خواهد کرد.

این خبر تکمیل می‎شود...

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن آیت الله خامنه ای امام خمینی حرم امام 14 خرداد قرآن ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۸۱۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم اختتامیه سومین دوره «جشنواره افتخار من» با هدف تقویت روحیه و انگیزه جهاد و مقاومت در بین فرزندان، نوادگان، همسران و بستگان پیشکسوتان جهاد و مقاومت و همچنین ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و اشاعه جهاد تبیین در سطح جامعه و الگوسازی برای جوانان با استفاده از پیشکسوتان دفاع مقدس فردا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت با حضور سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این اختتامیه با حضور رحمت الله رضایی معاون فعالیت‌های سازمان دانش آموزی کشور، مجاهد مدیرکل امور ایثارگران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حجت الاسلام پورسانی مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش، سردار باستان رییس سازمان بسیج دانش آموزی و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس همراه است.

مراسم اختتامیه سومین دوره «جشنواره افتخار من» فردا دوشنبه ساعت ۹ تا ۱۱ در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واقع در بزرگراه شهید حقانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6091221 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • آیا می شناسیدش؟
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • عملیات وعده صادق نماد صلابت هر ایرانی
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود