Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود - از بهترین بازیکن جام جهانی با جایزه ای تحت عنوان توپ طلا تقدیر می‌شود.

به گزارش وب سایت نود و به نقل از گل، توپ طلای فیفا جایزه ای است که در هر دوره به بهترین بازیکن جام جهانی اهدا می‌شود. آخرین برنده این جایزه، لیونل مسی بود که علیرغم شکست آرژانتین مقابل آلمان در فینال جام جهانی این جایزه را تصاحب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیست نامزدهای توپ طلا توسط کمیته فنی فیفا تعیین شده و برنده نهایی آن با رای نمایندگان رسانه ها انتخاب می‌شود. این جایزه را نباید با "کفش طلا" اشتباه گرفت؛ جایزه ای که به آقای گل هر دوره اختصاص می‌یابد. از توپ طلای فیفا، اولین بار در جام جهانی 1982 رونمایی شد، جایزه ای که آدیداس حامی مالی اش بود و به پائولو روسی، مهاجم تیم ملی ایتالیا تعلق گرفت. همجنین به دومین و سومین بازیکن برتر هر جام نیز جوایزی مشابه با عنوان توپ نقره ای و توپ برنزی اختصاص می‌یابد. 

برندگان قبلی چه کسانی هستند؟

لئو مسی آخرین برنده این جایزه است. آرژانتین در فینال جام جهانی 2014 با گل ماریو گوتزه در وقت های اضافی مغلوب آلمان شد با این حال تلاش های مسی در راه صعود به فینال از چشم رای دهندگان دور نماند. او در 7 بازی خود 4 گل به ثمر رساند و یک پاس گل هم داد. 

توماس مولر که به همراه آلمان قهرمان جهان شد، توپ نقره ای را به خانه برد و آرین روبن، ستاره تیم ملی هلند که با تیمش به سومی جام جهانی رسید، برنده توپ برنزی لقب گرفت. 

در تورنومنت های پیشین نیز پائولو روسی (1982)، دیگو مارادونا (1986)، سالواتوره اسکیلاچی (1990)، روماریو (1994)، رونالدو (1998)، اولیور کان (2002)، زین الدین زیدان (2006) و دیگو فورلان (2010) توپ طلا را برده بودند. آخرین باری که برنده توپ طلا به یک بازیکن از تیم برنده جام رسید، در سال 1994 بود که روماریو موفق به فتح این جایزه شد. 

حدس زدن برنده توپ طلا همواره کار سختی است، چرا که اساسا تعیین فاکتور "بهترین" بازیکن یک کار سلیقه ای به نظر می‌رسد. ضمن آن که الزاما قرار نیست این جایزه به بهترین گلزن مسابقات برسد. با نگاهی به برندگان سابق می‌توان فهمید معمولا بازی سازها یا بازیکنانی که با حضور خود جریان بازی را به نفع تیمشان تغییر می‌دهند، به این جایزه رسیده اند. نفراتی مانند زیدان یا مسی؛ هرچند برنده جایزه سال 2002 یعنی اولی کان، یک مثال نقض محسوب می‌شود. 

یکی از پرامید ترین بازیکنان برای فتح جایزه این دوره، محمد صلاح است. بازیکنی که در این فصل کفش طلای لیگ برتر انگلستان، جایزه بهترین بازیکن لیگ برتر از نگاه بازیکنان و جایزه بهترین بازیکن لیگ برتر از دید فوتبال نویسان را از آن خود کرده است. صلاح یک گلزن توانا است که با سرعت و خلاقیت خدادادی اش می‌تواند برای هم تیمی هایش نیز موقعیت سازی کند. او با یک پنالتی دقیقه 95 در بازی های مقدماتی مقابل کنگو توانست کشورش را بعد از حدود 3 دهه به صحنه جهانی بازگرداند.

کوین دی‌بروینه نیز یکی دیگر از مدعیان جدی این جایزه است. مزیت دی‌بروینه نسبت به صلاح، قرار داشتن او در تیمی پر ستاره تر یعنی بلژیک است که شانس او را برای راهیابی به مراحل پایانی جام بیشتر می‌کند. این هافبک نقشی کلیدی در قهرمانی مقتدرانه منچسترسیتی در لیگ برتر داشت و یکی از تکنیکی ترین هافبک های دنیاست.

لیونل مسی هم می‌تواند برای دومین توپ طلا بجنگد. انگیزه مسی برای رسیدن به جام جهانی بیش از همیشه است چرا که می‌داند روسیه احتمالا آخرین فرصت او برای کسب این جایزه خواهد بود. کریستیانو رونالدو هم علاقه دارد بعد از یوزو 2016، با پرتغال در جام جهانی هم تاریخ سازی کند. هرچند کارنامه رونالدو در جام های جهانی چندان امیدوار کننده نیست. او در 3 دوره حضورش تنها 3 گل برای سلسائوی اروپا به ثمر رسانده است.

7712

منبع: وبسایت برنامه ۹۰

کلیدواژه: خارجی اختصاصی جام جهانی 2018 ویژه کریس رونالدو لیونل مسی توپ طلا محمد صلاح جام حذفی تیم ملی فوتبال ایران استقلال استقلال خوزستان تراکتورسازی ذوب آهن صنعت نفت آبادان سایپا سپاهان سیاه جامگان فولاد پیکان نفت تهران پدیده پرسپولیس گسترش فولاد سپیدرود رشت پارس جنوبی جم گل گهر خونه به خونه اکسین البرز نفت مسجد سلیمان ملوان انزلی آلومنیوم اراک بادران تهران راه آهن نساجی مازندران مس کرمان ایرانجوان بوشهر فجر سپاسی مس رفسنجان ماشین سازی تبریز صبای قم شهرداری تبریز شهرداری ماهشهر برق جدید فارس برنامه ۹۰ کارشناسی داوری تیم منتخب هفته از نود تا نود آنالیز ترین های هفته نود درجه سوال پیامکی کلیپ نود فوتسال مناظره و گفت و گو سایت 90 لژیونرها ویژه نود نوستالژی لیگ یک لالیگا تیم ملی اسپانیا لیگ جزیره جام اتحادیه انگلیس تیم ملی انگلیس کالچو تیم ملی ایتالیا بوندسلیگا جام حذفی آلمان تیم ملی آلمان لوشامپیونه تیم ملی فرانسه برزیل آرژانتین لیگ اروپا لیگ قهرمانان اروپا جام باشگاه های جهان اخبار ورزشی فوتبال ۱۲۰ جام ملتهای آسیا یورو کشتی والیبال بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 90tv.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وبسایت برنامه ۹۰» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۸۵۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد

وزیر انرژی اوکراین اعلام کرد حملات پهپادی و موشکی اخیر روسیه به سیستم انرژی اوکراین، بیش از یک میلیارد دلار آمریکا، به این بخش، خسارت وارد کرده است.

به گزارش ایسنا، روسیه از ۲۲ مارس، به تلافی حملات پهپادی کی‌یف به زیرساخت‌های انرژی این کشور، نیروگاه‌های تولید برق آبی و حرارتی و همچنین شبکه‌های اصلی اوکراین را هدف حمله قرار داده که به خاموشی در بسیاری از مناطق اوکراین، منجر شده است.

ژرمن گالوشنکو، وزیر انرژی اوکراین، روز یکشنبه گفت: اکنون ما درباره خسارتی بالغ بر یک میلیارد دلار صحبت می‌کنیم، اما این حملات ادامه دارد و روشن است که خسارات، افزایش پیدا خواهد کرد.

این مقام اوکراینی گفت: خسارت اصلی به تاسیسات تولید نیروی برق آبی و حرارتی و همچنین سیستم‌های انتقال برق وارد شده است. سیستم امروز باثبات است، اما وضعیت کاملا پیچیده است و به لطف شرایط جوی مساعد، سیستم انرژی با تولید نیروی خورشیدی و بادی، پشتیبانی شده است.

اوکراین در ماه‌های اخیر، با پهپاد‌های مملو از مواد منفجره، تعدادی از پالایشگاه‌های نفت روسیه را هدف حمله قرار داد و باعث کاهش تولید سوخت این کشور شد. در پی این اقدامات، روزنامه فایننشیال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش کرده بود این حملات، متحدان کی‌یف در آمریکا را که نگران افزایش قیمت داخلی سوخت در سال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری هستند، ناراحت کرده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، به روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گفت: واکنش آمریکا در این مورد مثبت نبود. ما از هواپیما‌های بدون سرنشین خود استفاده کردیم. هیچ کس نمی‌تواند به ما بگوید که شما نمی‌توانید.

با این حال، لایحه بسته کمکی واشنگتن به کی‌یف به ارزش ۶۰ میلیارد دلار که مدت‌ها پیش توسط مجلس سنا پیشنهاد داده شده بود، اما به دلیل مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در بن‌بست به سر می‌برد، در نهایت با موافقت همین گروه به تصویب رسید و هفته گذشته توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا امضا شد. زلنسکی پس از موافقت آمریکا با تصویب این کمک، خواستار کمک‌های بیشتر تا ۱۰ سال آینده شد!

دیگر خبرها

  • در دومین مرحله قرعه کشی پذیرنده ملی شاید شما برنده باشید
  • نیکا قربانی چه کسانی شد؟
  • شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • پاکو خنتو، اسطوره‌ای که به تنهایی از اتلتیکو مادرید جام لالیگا برده است!
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • اسکار آلمان برندگانش را شناخت/ «مردن» لولای ۲۰۲۴ را برد
  • المپیکی‌های کشتی آزاد روسیه مشخص شدند
  • (ویدئو) بازگشت مجموعه طلای پادشاهی آسانته به غنا پس از ۱۵۰ سال
  • محبی کاندیدای بهترین لژیونر تازه‌وارد لیگ روسیه
  • کشتی‌گیر و مربی تیم ملی آمریکا برنده جایزه شدند