Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شاید در نگاه اول عادت های روزمره ی ما بی اهمیت به نظر برسند اما روانشناسان معتقدند برخی از این عادت ها اطلاعات زیادی را درباره ی شخصیت ما آشکار می کنند.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،قدمت بحث درباره ی نحوه ی صحیح قرارگیری دستمال توالت تقریبا به زمان اختراع آن می رسد! با این حال، برخی روانشناسان مدعی هستند می توانند با توجه به اینکه چه حالتی را برای آویزان کردن دستمال توالت انتخاب می کنید پی به ویژگی های شخصیتی شما ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نحوه ی گذاشتن دستمال توالت

طی تحقیقی، از ۲۰۰۰ زن و مرد سوال شد که آیا آن ها دستمال توالت را به سمت بالا قرار می دهند یا به سمت پایین. علاوه بر این، از داوطلبان شرکت کننده در این پژوهش خواسته شد پرسشنامه هایی را پر کنند که میزان قاطع بودن آن ها در روابط شان را در مقیاسی از ۱ تا ۱۰ مورد بررسی قرار می داد. نتایج تحقیق بیان می کند کسانی که ترجیح می دهند دستمال توالت را به سمت بالا قرار دهند افراد سلطه گرتری هستند، اما کسانی که دستمال توالت را به سمت پایین قرار می دهند افراد مطیع تری هستند. جالب آنکه بعضی از کسانی که بسیار سلطه گر بودند اقرار کردند در دستشویی های مکان های دیگری غیر از خانه ی خودشان هم شکل قرارگیری دستمال توالت را تغییر می دادند و آن را به سمت بالا می گذاشتند.

انتخاب کفش

 

تحقیقات نشان می دهد می توان از روی کفش های یک فرد به شخصیت او پی برد. طی پژوهشی، از افراد شرکت کننده خواسته شد عکس هایی از کفش هایشان ارائه کنند و بعد به پرسشنامه ای درباره ی ویژگی های شخصیتی خود جواب دهند. تصاویر کفش ها به گروه دیگری از شرکت کنندگان داده شد تا شخصیت صاحبان کفش ها را توصیف کنند. جالب آنکه توصیفات آن ها به میزان قابل توجهی دقیق بود. آن ها تنها با تکیه بر تصاویر کفش ها درباره ی سن، درآمد و اضطراب دلبستگی افراد حدس زدند. بوت های نیم ساق عموما انتخاب افراد پرخاشگرتر بودند. افراد خونسردتر کفش هایی که راحت نیستند را می پوشیدند و کسانی که کفش هایی نو یا کفش هایی که به خوبی از آن ها مراقبت شده می پوشیدند افراد مضطرب تر یا سمج تری بودند.

 نحوه ی راه رفتن

کارشناسان زبان بدن معتقدند نحوه ی راه رفتن ما شخصیت ما را آشکار می کند. اگر معمولا سنگینی بدن خود را به سمت جلو می اندازید و با سرعت راه می روید، شخصیت بسیار سازنده و منطقی ای دارید. دیگران شما را به خاطر این ویژگی هایتان تحسین می کنند، اما ممکن است کمی سرد و رقابت جو باشید. اگر هنگام راه رفتن قفسه سینه ی خود را جلو و شانه هایتان را عقب می دهید و سرتان را به سمت بالا نگه می دارید (ویژگی ای که در میان بسیاری از سیاستمداران و چهره های مشهور وجود دارد)، شخصیتی شوخ طبع، کاریزماتیک و اجتماعی دارید و احتمالا مایل هستید در مرکز توجه باشید. اگر سنگینی بدن تان را روی پاهایتان می اندازید (نه به جلو یا عقب)، به افراد بیشتر از کارها علاقه دارید و بیشتر روی زندگی شخصی تان تمرکز دارید تا شغل تان. اگر در هنگام راه رفتن روی انگشتان پایتان احساس سنگینی نمی کنید و به زمین نگاه می کنید، به احتمال زیاد شخصیتی درون گرا و مودب دارید.

نحوه ی دست دادن

 

تحقیقات نشان داده است نحوه ی دست دادن ما می تواند برداشت دیگران از ما را تغییر دهد. در آزمایشی، به داوران آموزش داده شد ۸ ویژگی را در دست دادن افراد برآورد کنند: گرفتن دست شخص مقابل به طور کامل، دما و خشکی دست ها، قدرت شخص مقابل، مدت و شدت دست دادن، بافت دست و تماس چشمی. نتایج آزمایش نشان داد در گروه دیگر شرکت کنندگان کسانی که محکم تر دست می دادند خودشان را از نظر احساسی برونگرا تر و مثبت تر از بقیه توصیف کردند، اما کسانی که آرام تر دست می دادند خجالتی تر و روان رنجورتر بودند. برداشت اول داوران با این توصیف ها مطابقت داشت و آن ها هم بیان کردند به نظرشان کسانی که محکم تر دست دادند اعتماد به نفس بیشتری داشتند و از نظر اجتماعی کمتر مضطرب بودند.

تیک های عصبی

از منظر روانشناختی به کارهایی مثل جویدن ناخن یا کندن پوست لب ها «رفتارهای تکراری بدن محور» می گویند. طی تحقیقی در سال ۲۰۱۵، پژوهشگران شخصیت افراد شرکت کننده را مورد بررسی قرار دادند و سپس در موقعیت های به شدت ناامید کننده، آرامش بخش یا خسته کننده از آن ها فیلم گرفتند تا تیک های غصبی آن ها را ببینند. کسانی که به شکلی وسواسی موهایشان را می کشیدند یا ناخن هایشان را می جویدند، تمایل به کمال گرایی داشتند و رفتارهای آن ها در نتیجه ی تلاش برای کم کردن کسالت، ناراحتی و نارضایتی شان بود. چون انجام دادن هر کاری بهتر از انجام ندادن هیچ کاری است و اینگونه رفتارهای تکراری باعث آرامش می شوند.

وقت شناسی

 

تحقیقات بیان می کنند وقت شناسی افراد شیوه ی دقیقی برای ارزیابی ویژگی های شخصیتی آن ها است. طی تحقیقی، پژوهشگران از افراد شرکت کننده خواستند یک فرم ارزشیابی درباره ی ویژگی های شخصیتی شان را در خانه پر کنند و سپس برای انجام یک آزمایش گروهی به آزمایشگاه بروند. محققان با بررسی زمان رسیدن شرکت کنندگان به آزمایشگاه متوجه شدند افراد وقت شناس وظیفه شناس تر و سازگارتر بودند و زود رسیدن با ویژگی روان رنجوری در افراد مرتبط بود. اما کسانی که در رسیدن به جایی تأخیر دارند افراد خونسردی هستند و مسائل را آسان می گیرند.

عادت های مربوط به غذا خوردن

حتما این جمله ی معروف را شنیده اید که «شما همان چیزی هستید که می خورید»، اما علم بیان می کند این مسأله در مورد نحوه ی غذا خوردن ما هم صدق می کند و روانشناسان معتقدند رفتارهایی که مربوط به غذا خوردن ما می شوند می توانند نکات زیادی را درباره ی شخصیت ما آشکار کنند. کسانی که به آرامی غذا می خورند معمولا افرادی هستند که تمایل دارند تحت کنترل باشند و سعی می کنند قدر زندگی را بدانند اما کسانی که به سرعت غذا می خورند جاه طلب و ناشکیبا هستند. کسانی که در غذا خوردن اهل ماجراجویی هستند، افرادی به دنبال هیجان و ریسک پذیر هستند. اما کسانی که به غذاها ناخنک می زنند احتمالا افراد مضطرب و روان رنجوری هستند. کسانی که غذاهای مختلف را در بشقاب شان جدا می کنند، در زندگی روزمره ی خود بسیار محتاط و جزئی نگر هستند.

عادت های هنگام خرید

 

اگر می خواهید کسی را بهتر بشناسید با او به یک فروشگاه بروید. آزمایشات زیادی نشان می دهد خریداران دو دسته هستند. یک دسته کسانی هستند که قبل از خرید کردن، تک تک اجناس فروشگاه را به دقت بررسی می کنند و دسته ی دوم کسانی هستند که به سرعت انتخاب و خرید می کنند. افراد دسته ی اول در تست تفکر شناختی نمرات بالاتری کسب کردند، مسأله ای که نشان می دهد این افراد جزئی نگر هستند و تا پایان عمر مشغول تحلیل اطلاعات خواهند بود. اما افراد دسته ی دوم رابطه ی خوبی با جزئیات ندارند و اطلاعات کلی را بیشتر ترجیح می دهند.

نحوه ی سلفی گرفتن

سلفی هایی که از خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذاریم، از آنچه تصور می کنیم اطلاعات بیشتری درباره ی ما آشکار می کنند. طی تحقیقی در سال ۲۰۱۵، پژوهشگران ۱۲۳ سلفی از یکی از شبکه های اجتماعی را مورد بررسی قرار دادند. سپس هر یک از صاحبان سلفی ها به پرسشنامه ای درباره ی ویژگی های شخصیتی خود پاسخ دادند. محققان پی بردند هر چه افراد شخصیت سازگارتری داشتند تمایل آن ها به گرفتن سلفی از زاویه ی پایین بیشتر است و افراد وظیفه شناس کمتر تمایل دارند فضایی خصوصی در پس زمینه ی سلفی خود را به نمایش بگذارند. کسانی که در سلفی ها حالت های مثبتی مثل لبخند زدن و خندیدن دارند، از تجربه های جدید بیشتر استقبال می کنند. از طرفی دیگر، ژست «داک فیس» (جمع کردن لب ها رو به جلو) نشان دهنده ی داشتن شخصیتی روان رنجورتر است.

نحوه ی حمل کیف

 

ما زمان زیادی از روز را در حال حمل کیف خود هستیم و کارشناسان زبان بدن معتقدند انتخاب ناآگاهانه ی ما درمورد نحوه ی حمل کیف خود نکاتی را درباره ی شخصیت ما آشکار می کند. آویزان کردن دسته ی کیف از مفصل آرنج نشان می دهد شخص به توجه زیادی نیاز دارد و تأکید زیادی بر موقعیت اجتماعی دارد. استفاده از کیف های کمری که در جلوی بدن قرار می گیرند به معنی آن است که اولویت های این شخص محفاظت و در دسترس بودن است. انداختن کیف در پشت خود نشان دهنده ی شخصیتی خونسرد، آرام و خوددار است. کسانی که از کوله پشتی استفاده می کنند، افراد مستقل تری هستند و خواهان مراقبت از خود و اطرافیان شان هستند. کسانی که کیف شان را در دست هایشان حمل می کنند شخصیتی قاطع، منظم و کارآمد دارند.

انتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شخصیت وقت شناسی خرید کردن تیک عصبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۷۶۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه دادستان کل کشور درباره نحوه اجرای طرح نور فراجا

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه اجرای درست طرح نور موجب امنیت اخلاقی خواهد شد، گفت: این طرح باید به همه بخش‌ها از جمله معابر، شوارع، اماکن ورزشی، مراکز تجاری، تفرجگاه‌ها، سینماها و امثال آن تسری پیدا کند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محمد موحدی؛ دادستان کل کشور با اشاره به طرح نور فراجا برای حفظ امنیت اخلاقی گفت: باید فراجا و مسئولان قضایی در تمامی حوزه‌ها به وظیفه قانونی خود در این خصوص عمل کنند و اجرای صحیح طرح نور مستمر و اثربخش باشد.

موحدی با تأکید بر اهمیت اجرای طرح نور و مطالبه آحاد جامعه در اجرای این حرکت گفت: این طرح باید به همه بخش‌ها از جمله معابر، شوارع، اماکن ورزشی، مراکز تجاری، تفرجگاه‌ها، سینماها و امثال آن تسری پیدا کند. اجرای درست و مستمر طرح نور موجب ایجاد احساس آرامش و امنیت اخلاقی خواهد شد.

همه دستگاه‌ها باید به وظایف‌شان در «طرح نور» عمل کنند

دادستان کل کشور همچنین امنیت را یک نعمت الهی دانست و گفت: نفس وجود پلیس در جامعه امنیت‌ساز است و بدون حضور پلیس برای هیچکس امنیت معنا نخواهد داشت. پلیس هم امنیت‌ساز است و هم حافظ امنیت.

وی ادامه داد: لذا مردم ما قدردان فرزندان خود در تمامی حوزه‌های امنیتی و انتظامی بوده و واقف هستند که با تلاش شبانه‌روزی حافظان امنیت است که در جای جای این کشور پهناور امنیت و آسایش حرف اول را می‌زند. بنابراین، قانون هم از اقدامات آنان دفاع کرده و تمرد از دستورات پلیس را جرم و قابل تعقیب می‌داند.

برخی در مقابل جنایات تروریست‌ها ساکت و مدافع مجرمان هستند

موحدی در بخش دیگری از سخنانش که در شورای معاونین دادستانی کل بیان می‌کرد، به انتقاد از رویه برخی افراد در حمایت از افراد مجرم پرداخت و گفت: متأسفانه عده‌ای در کشور تحت القائات معاندین از یک مجرم حمایت می‌کنند لکن در قبال جنایات تروریست‌های اجاره‌ای که اخیراً تعدادی از حافظان امنیت را به شهادت رساندند سکوت در پیش گرفته‌اند. این افراد اندک، غیرت و تعصب دینی، ملی و وطنی خود را زیر پا گذاشته و البته باید بدانند اقدامات آنان رصد می‌شود.

هیئت نظارت بر مطبوعات به وظیفه خود عمل کند

دادستان کل کشور سپس به لزوم حفظ امنیت روانی جامعه تأکید کرد و گفت: برخی از جراید و روزنامه‌ها عناوین و تیتر صفحه اول را عمداً به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که ضمن اینکه مورد خوشایند معاندین واقع می شود، موجب ناامنی و مخدوش شدن امنیت روانی جامعه نیز می‌شود. با توجه به مسبوق به سابقه بودن این رفتار در برخی از جراید لازم است هیئت نظارت بر مطبوعات به فلسفه وجودی خود توجه کرده و نظارت قانونی بر عملکرد و فعالیت مطبوعات را جدی بگیرد.

موحدی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فعالیت شبکه‌های معاند و صهیونیستی در فضای مجازی پرداخت و گفت: وفق قانون هر نوع همکاری با شبکه‌‌های معاند جرم است. لذا نهادهای نظارتی بایستی نسبت به شناسایی افرادی که با این شبکه‌ها همکاری دارند اقدام کرده و افراد مجرم را با مستندات به دستگاه قضایی معرفی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توصیه دادستان کل کشور درباره نحوه اجرای طرح نور فراجا
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • CPU چیست؟ به زبان ساده و نحوه کار
  • درمان کسانی که زود از کوره در می‌روند
  • کسانی که زود عصبانی می‌شوند سراغ این دمنوش بروند
  • درمان کسانی که زود عصبانی می‌شوند
  • نحوه ساخت یک ابزار ساده و کارآمد برای تیز کردن چاقو در خانه (فیلم)
  • تخریب فنس‌های اطراف اقامتگاه نتانیاهو
  • افعی تهران، راسکولنیکُف و احساس منحصر به فرد بودن در جهان
  • نحوه انتخاب چوب ترموود