Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود - آقای گل جام جهانی در پایان جایزه ای تحت عنوان کفش طلا به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش وب سایت نود و به نقل از گل، کفش طلای فیفا جایزه ای است که به بهترین گلزن جام جهانی اهدا می‌شود. آخرین برنده این جایزه، خامس رودریگز کلمبیایی است که در جام جهانی 2014 به آقای گلی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسب کفش طلای فیفا یک افتخار بزرگ است که موجب اقزایش اعتبار برنده آن می‌شود. خامس بعد از کسب این جایزه توجه دنیای فوتبال را به خود معطوف کرد و پس از آن به رئال مادرید پیوست. 

این جایزه را نباید با "توپ طلا" اشتباه گرفت؛ جایزه ای که به بهترین بازیکن هر جام تعلق می‌گیرد. روند کنونی اهدای کفش طلا از جام جهانی 2010 به این سمت آغاز شده است. در حقیقت در فاصله سال های 1982 تا 2006 فیفا جایزه ای تحت عنوان "Golden Shoe" به آقای گل ها می‌داد و نام آن از جام جهانی آفریقای جنوبی به "Golden Boot" تغییر کرده است.

پیش از جام جهانی 1982 هیچ جایزه ای به برترین گلزن رقابت ها اهدا نمی‌شد. برترین گلزنان همان عنوان "آقای گل" را از آن خود می‌کردند بی آن که جایزه ای دریافت کنند که از طرف فیفا به رسمیت شناخته شود. اگر دو بازیکن تعداد گل برابری داشته باشند، کفش طلا به بازیکنی می‌رسد که پاس گل های بیشری در کارنامه داشته باشد. در صورت برابری این پارامتر نیز کار به دقایق بازی می‌کشد. بازیکنی که دقایق کمتری به میدان رفته باشد، کفش طلا را تصاحب خواهد کرد.

برندگان قبلی چه کسانی هستند؟

خامس رودریگز،بعد از زدن 6 گل در برزیل، کفش طلا را به خود اختصاص داد. او 2 پاس گل هم ارسال کرده بود. خامس پیش از جام جهانی فصلی موفق را در موناکو پشت سر گذاشته بود اما جام جهانی برای او تبدیل به عرصه ای برای خودنمایی شد. مطرح ترین باشگاه های جهان برای خرید او به صف شدند و در نهایت رئال مادرید، گوی سبقت را ربود و خامس را به پایتخت اسپانیا کشاند.

بعد از رودریگز، توماس مولر از آلمان با 5 گل و 3 پاس گل و نیمار با 4 گل و 1 پاس گل در رتبه های بعدی برترین گلزنان قرار گرفتند. 

در جام جهانی 2010 که در آفریقای جنوبی برگزار شد، توماس مولر که در آن زمان جوانی 20 ساله بود،با 5 گل برنده کفش طلا شد. البته داوید ویا و وسلی اسنایدر هم 5 گل به ثمر رساندند اما مزیت پاس گل بیشتر به کمک مولر آمد و او را در رقابت با حریفان نام دارش به کفش طلا رساند.

برندگان این جایزه با نام قبلی آن از سال 1982 تا 2006 این نفرات بودند: پائولو روسی (ایتالیا، 1982، 6 گل)، گری لینکر (انگلستان، 1986، 6 گل)، سالواتوره اسکیلاچی (ایتالیا، 1990، 6 گل)، اولگ سالنکو و هریستو استویچکوف (به ترتیب روسیه و بلغارستان، 1994، 6 گل)، داوور شوکر (کرواسی، 1998، 6 گل)، رونالدو (برزیل، 2002، 8 گل)، میروسلاو کلوزه (آلمان، 2006، 5 گل)

مدعیان کفش طلا در روسیه کدام بازیکنان‌اند؟

حدس زدن برنده کفش طلا نسبت به توپ طلا کار آسان تری است؛ هرچند باز هم نمی‌توان با اطمینان درباره بازیکنان از روی فرمشان در تیم های باشگاهی در فصل منتهی به جام جهانی نظر داد. با این حال 3 نفر از گلزنان برتر این فصل اروپا یعنی محمد صلاح، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو سه گزینه اصلی هستند. با وجود تمام کردن فصل با 26 گل درلالیگا، رونالدو نسبت به 2 گزینه دیگر شانس کمتری دارد. سابقه بد او در جام های جهانی نیز عامل دیگری است که شانس او را کم جلوه می‌دهد.

مسی با هت‌تریک در مقابل اکوادور در مرحله مقدماتی، سند صعود تیمش به روسیه را امضا کرد و عطش زیادی برای فتح جام در چهارمین تجربه خود در رقابت ها را دارد. محمد صلاح هم در فصلی که گذشت در لیورپول رکوردهای گلزنی را یکی پس از دیگری جا به جا کرد. هرچند بعد از مصدومیت در فینال لیگ قهرمانان مقابل رئال مادرید، باید دید او با چه میزان آمادگی فرعون ها را در روسیه همراهی می‌کند.

هری کین که قرار است با بازوبند کاپیتانی، تیم ملی انگلیس را رهبری کند، یکی دیگر از بخت های آقای گلی است. کین اگرچه رقابت کفش طلای لیگ برتر را به صلاح واگذار کرد، اما با 30 گل برترین فصل فوتبالی خود را در این لیگ پشت سر گذاشت. 

روبرت لواندوفسکی (ستاره لهستان که در بوندسلیگا برای بایرن 29 گل زد)، ادینسون کاوانی (مرد 28 گله پی اس جی در لوشامپیونا) و لوئیس سوارز (با 25 گل در لالیگا برای بارسا) دیگر مدعیان کفش طلا خواهند بود.

7712 

منبع: وبسایت برنامه ۹۰

کلیدواژه: خارجی اختصاصی جام جهانی 2018 ویژه کریس رونالدو خامس رودریگز لیونل مسی روبرت لواندوفسکی هری کین کفش طلا محمد صلاح جام حذفی تیم ملی فوتبال ایران استقلال استقلال خوزستان تراکتورسازی ذوب آهن صنعت نفت آبادان سایپا سپاهان سیاه جامگان فولاد پیکان نفت تهران پدیده پرسپولیس گسترش فولاد سپیدرود رشت پارس جنوبی جم گل گهر خونه به خونه اکسین البرز نفت مسجد سلیمان ملوان انزلی آلومنیوم اراک بادران تهران راه آهن نساجی مازندران مس کرمان ایرانجوان بوشهر فجر سپاسی مس رفسنجان ماشین سازی تبریز صبای قم شهرداری تبریز شهرداری ماهشهر برق جدید فارس برنامه ۹۰ کارشناسی داوری تیم منتخب هفته از نود تا نود آنالیز ترین های هفته نود درجه سوال پیامکی کلیپ نود فوتسال مناظره و گفت و گو سایت 90 لژیونرها ویژه نود نوستالژی لیگ یک لالیگا تیم ملی اسپانیا لیگ جزیره جام اتحادیه انگلیس تیم ملی انگلیس کالچو تیم ملی ایتالیا بوندسلیگا جام حذفی آلمان تیم ملی آلمان لوشامپیونه تیم ملی فرانسه برزیل آرژانتین لیگ اروپا لیگ قهرمانان اروپا جام باشگاه های جهان اخبار ورزشی فوتبال ۱۲۰ جام ملتهای آسیا یورو کشتی والیبال بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 90tv.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وبسایت برنامه ۹۰» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۸۷۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

اسداله کارگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بررسی ها نشان می دهد که قیمت میوه و صیفی نسبت به هفته گذشته از ثبات نسبی برخوردار است.

او قیمت هرکیلو کیوی را ۳۰ تا ۸۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: نرخ کنونی هرکیلو پرتقال تامسون شمال ۱۰ تا ۳۵ هزار تومان، پرتقال خونی شمال ۱۰ تا ۳۵ هزار تومان، پرتقال رسمی شمال ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان، پرتقال ناول جنوب ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان، لیمو شیرین  ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان، سیب لبنانی زرد ۲۰ تا ۶۰ هزار تومان، سیب لبنانی قرمز ۱۵ تا ۵۰ هزار تومان و نارنگی تخم پاکستانی ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان است.

کارگر از کاهش قیمت میوه های وارداتی خبر داد و گفت: هم اکنون هرکیلو موز اکوادور ۷۲ تا ۸۰ هزار تومان، موز فیلیپین  ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان، موز هندی  ۵۸ تا ۶۷ هزار تومان و هر کارتن آناناس  یک میلیون تومان تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به عللنوسان قیمت پیاز در بازار افزود: امسال پیاز کمتری در مقایسه با سال‌های قبل کاشته شد و در نتیجه به بازار پیاز کمتری عرضه شده است. 

او با بیان اینکه در شرایط کنونی پیاز مورد نیاز از جنوب کشور تامین می شود، گفت: با گرمتر شدن هوا و به دست آمدن پیازهای دور شهری و مدیریت صادرات قیمت‌ها به تعادل می‌رسد.

کارگر قیمت کنونی هرکیلو پیاز در میدان مرکزی را ۱۴ تا ۲۸ هزارتومان اعلام کرد و گفت: در مغازه های خرده فروشی با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود باید عرضه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • انتخابی جام جهانی ووشو| ایران به طلای دوئلین تالو مردان رسید
  • ووشو انتخابی جام جهانی؛ طلای دوئلین تالو مردان‌ به ایران رسید
  • انتخابی جام جهانی چین/ درخشش مدال طلا بر گردن علی خورشیدی
  • ووشو انتخابی جام جهانی؛ نشان طلا بر گردن ریگی و سیفی
  • این دختر باز هم طلای جهانی گرفت
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود
  • طلای دختر تالوکار ایران در انتخابی جام جهانی
  • قصه عکس تلخی که جهانی شد/ گونه محمد سالم بهترین عکس جهان را ثبت کرد؟
  • برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند