Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته فهرست ۲۳ نفره این تیم برای حضور در جام جهانی را اعلام کرد.

تیم ملی برای حضور در این رقابت ها عصر امروز(سه شنبه) از استانبول عازم مسکو می شود تا پس از برگزاری دیدار دوستانه با لیتوانی در تاریخ ۱۸ خرداد سه بازی اش در مرحله گروهی مقابل مراکش، اسپانیا و پرتغال را به ترتیب در روزهای ۲۵ و ۳۱ خرداد و ۴ تیر برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش با دروازه بان ها و مدافعان حاضر در فهرست تیم ملی به صورت دقیق آشنا می شویم.

علیرضا بیرانوند

دروازه بان شماره یک تیم ملی ۳۰ شهریور ۱۳۷۱ در خرم آباد به دنیا آمد و اکنون ۲۵ سال سن دارد. بیرانوند فوتبالش را با حضور در تیم های پایه وحدت و نفت تهران آغاز کرد و در رده بزرگسالان هم نخستین برای نفت تهران به میدان رفت. ۸۳ بازی، ۷۲ گل خورده و ۳۳ کلین شیت حاصل عملکرد چهار ساله علیرضا در نفت تهران است و او در این تیم حضور در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و نایب قهرمانی جام حذفی را هم تجربه کرد.

بیرانوند ابتدای لیگ شانزدهم به پرسپولیس پیوست و در طول ۲ سال اخیر آمار ۷۵ بازی، ۴۹ گل و ۴۵ کلین شیت را هم در جمع سرخ پوشان پایتخت تجربه کرد. ۲ قهرمانی لیگ برتر، یک قهرمانی سوپرجام و حضور در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل ۲۰۱۷ افتخارهای او با پرسپولیس است.

بیرانوند که سابقه ۱۲ بازی رسمی برای تیم های ملی پایه ایران را در کارنامه دارد نخستین بازی ملی اش را ۱۴ دی ۱۳۹۳ و در پیروزی یک بر صفر تیم ملی در بازی تدارکاتی مقابل عراق پیش از جام ملتهای ۲۰۱۵ استرالیا انجام داد و تاکنون در ۲۱ بازی ملی در کنار ثبت ۱۳ کلین شیت ۱۰گل دریافت کرده است.

محمد رشید مظاهری

مظاهری متولد ۲۸ اردیبهشت ۱۳۶۸ در گچساران است و فوتبالش را در تیم های پایه فجرسپاسی شیراز و سپس استقلال اهواز آغاز کرد. او پس از انجام دادن ۱۲ بازی برای تیم بزرگسالان استقلال اهواز در فصل ۹۰-۱۳۸۹ راهی فولاد خوزستان شد اما در طول سه فصل تنها ۶ بار وظیفه حراست از دروازه سرخ پوشان کارون را برعهده گرفت که ۶ گل خورده و یک کلین آمار او در فولاد است.

مظاهری در نیم فصل دوم لیگ برتر سیزدهم راهی ذوب آهن شد و تاکنون در ۱۴۰ بازی برای سبزپوشان دیار نصف جهان آمار ۱۳۰ گل خورده و ۵۹ کلین شیت را بر جای گذاشته است. ۲ قهرمانی جام حذفی و یک قهرمانی سوپرجام ایران افتخارهای رشید در جمع ذوبی ها است.

مظاهری با سابقه ۷ بازی ملی در تیم های پایه ایران چهار فروردین ۱۳۹۵ نخستین بازی ملی اش را در جریان برتری چهار بر صفر تیم ملی برابر هندوستان در مرحله اول مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ انجام داد و تاکنون در هر سه بازی ملی اش کلین شیت کرده است.

امیر عابدزاده

پسرعقاب فوتبال ایران که خاطره بازی های درخشان پدرش در استقلال، پرسپولیس و تیم ملی تا ابد در ذهن ایرانی ها می ماند ۶ اردیبهشت ۱۳۷۲ در تهران به دنیا آمد.

شاید روزهایی که امیر همراه با احمدرضا عابدزاده برای گرم کردن پدرش وارد زمین ورزشگاه آزادی می شد کمتر فوتبالدوستی تصور می کرد روزگاری او بین ۲۳ بازیکن تیم ملی در معتبرترین آوردگاه جهان فوتبال قرار گیرد اما تلاش های امیر سرانجام این آرزو را محقق کرد.

عابدزاده پس از مدتی حضور در تیم های پایه پرسپولیس، برنتفورد انگلیس، دینامو دوریگو انگلیس، تاتنهام انگلیس، لندن تایگرز و ایرانی های لندن فوتبالش را در رده بزرگسالان از سال ۲۰۱۱ در تیم لس آنجلس بلوز آمریکا شروع کرد اما پس از انجام تنها ۲ بازی برای این تیم به پرسپولیس آمد که ۲ سال متوالی در این تیم نیمکت نشین محض بود.

امیر ابتدای لیگ چهاردهم به راه آهن پیوست و در ۹ بازی برای این تیم با وجود دریافت ۱۳ گل سه بار کلین شیت کرد. با این حال عابدزاده پس از یک فصل بازی در لیگ ایران به آمریکا بازگشت و این بار در ۱۴ بازی برای اورنج کانتی آمار ۱۷ گل خورده و ۲ کلین شیت را ثبت کرد. این دروازه بان ۲۵ ساله ابتدای فصل ۱۷-۲۰۱۶ به تیم باریرنسه در لیگ دسته دوم پرتغال ملحق شد و تنها یک بازی برای این تیم انجام داد اما حضورش در تیم ماریتیمو سبب شد نظر کارلوس کی روش به عابدزاده جلب شود.

این دروازه بان مستعد در فصل ۱۸-۲۰۱۷ فوتبال پرتغال ۱۵ بازی وظیفه حراست از دروازه ماریتیمو را برعهده داشت و در این بازی ها در کنار دریافت ۱۳ گل ۶ بار هم کلین شیت کرد.

عابدزاده با سابقه ۹ بازی برای تیم ملی امید ایران نخستین بازی اش در رده بزرگسالان را ۲۹ اردیبهشت امسال برابر ازبکستان انجام داد که این بازی تدارکاتی با برتری یک بر صفر شاگردان کارلوس کی روش به اتمام رسید.

بیشتر بخوانید : ۱۳۹۷/۰۳/۱۵ - ۱۲:۲۱

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۹۱۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئوی بایدن با موضوع جنگ ستارگان واکنش‌برانگیز شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • 12 بازیکن ایرانی که در انگلستان بازی کردند
  • جشن دومین کلین شیت با کاپیتان 21 ساله
  • کاپیتان ایران در رده سوم رنکینگ جهانی شمشیربازی
  • ماجرای صعود به جام جهانی با آهنگ صادق بوقی!
  • ۴۷ میلیون افغانستانی را خوشحال کردیم | اینفانتینو هم از صعود افغانستان به جام جهانی هیجان‌زده بود
  • دروازه‌بان شمس‌آذر رقیب جدی گلرهای ملی‌پوش! (عکس)
  • آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟
  • سرمربی تیم هندبال جوانان: برای کسب سهمیه جهانی می‌جنگیم
  • ویدئوی بایدن با موضوع جنگ ستارگان واکنش‌برانگیز شد
  • زوج دفاعی پرسپولیس احیا شد