Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@09:01:18 GMT

اندیشه های عرفانی حضرت امام در مادرید بررسی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۹۹۵۷۹۳

اندیشه های عرفانی حضرت امام در مادرید بررسی شد

مادرید- ایرنا- نشست بررسی اندیشه های عرفانی‌ حضرت امام خمینی (ره)، در مرکز اسلامی شیعیان اهل البیت مادرید با حضور اندیشمندان اسپانیایی، عراقی، جمعی از ایرانیان و علاقه مندان به بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «علیرضا اسماعیلی» رایزن فرهنگی‌ جمهوری اسلامی در این نشست گفت، گرایش به عرفان یکی‌ از پر جاذبه ترین گرایشات معنوی است که در میان ادیان الهی از جایگاه خاصی‌ برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این نشست که به همت رایزنی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا برگزار شد، تصریح کرد: عرفان در اندیشه امام در چارچوب تلقی‌ ایشان از اسلام اصیل قابل ارزیابی است.
اسماعیلی اظهار داشت، امام خمینی با سیری متفکرانه در منازل عارفان و پیمودن راه های عرفان نظری و عملی‌ ، عرفان متعالی را به صحنه اجتماع آورد و آن را به عنوان یکی‌ از بنیادهای نظام سیاسی اسلام قرار داد.
به گفته اسماعیلی، امام خمینی از جمله عارفانی است که پس از معصومین (ع)، با جلوه های حضور ربانی خود توانست دنیای وسیع را به روی دینداران و دین باوران بگشاید و حیاتی دیگر به جهان آدمیان بخشد.
رایزن کشورمان خاطرنشان کرد: امام راحل مانند آن عارفانی نبود که حضور مدبرانه خود برای اصلاح و تدبیر جامعه را در شان و منزلت خویش ندانند و آن را منافی با سلوک عرفانی قلمداد کنند بلکه ایشان برای تکمیل مراحل و مراقبت عرفانی چنین حضوری را در متن جامعه لازم و ضروری می‌ دانست.
وی جامع گرایی، پیوند دادن میان سیاست و عرفان و برخورد با عارف نمایان را از دیگر شاخصه های عرفان امام خمینی برشمرد.
حجت الاسلام و المسلمین «سید علی‌ موسوی» روحانی اعزامی به مادرید به مناسبت ماه مبارک رمضان نیز گفت: حضرت امام روح عمیق مردم ایران را در معنویت عرفانی پیدا و آن را بیدار کرد. امام خمینی توانست به مردم این شهامت را بدهد که قدرت الهی خود را باور کنند .
موسوی تصیح کرد، امام بر خلاف بسیاری دیگر از اقشار جریان چپ نظیر منافقین خلق و چریک های فدایی خلق ، اصلا حاضر نشد وارد مبارزه مسلحانه شود و گفت که صرفا با راهپیمایی انقلاب شود. این تمایز جدی انقلاب اسلامی ایران از بقیه حرکت ها در دنیا است.
حجت الاسلام و المسلین «جعفر گنزالس» دیگر سخنران این نشست به بیان ابعاد عرفانی حضرت امام راحل خصوصاً کتاب های وی در زمینه عرفان پرداخت.
گنزالس در ادامه به توضیحاتی‌ در مورد ترجمه و چاپ کتاب تفسیر سوره حمد امام خمینی به زبان اسپانیولی اشاره کرد .
وی گفت، امام در این کتاب، بر لزوم پاک نگاه داشتن روح از آلودگی ها، مبارزه با تکبر و نزدیکی‌ به خدا و تسلیم در برابر خدا تاکید کرده است.
«عبدالغنی المعمار» رئیس مرکز اسلامی اهل البیت نیز گفت: امام خمینی یک فرد انقلابی‌ بود که بت ها را شکست و سیاست متفاوتی در قیاس با سایر سیاست ها در پیش گرفت.
المعمار تصریح کرد: نفوذ افکار امام خمینی در بسیاری از کشورها به ویژه در آمریکای لاتین، آفریقا و ممالک عربی‌ آشکار است .
اروپام *4*491*شبس*1613*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اسپانيا ارتحال 97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۹۵۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آراء و اندیشه های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت

به گزارش خبرنگار مهر، همایش یاد استاد بررسی آرا و اندیشه‌های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت برگزار می‌شود.

این همایش با حضور آیت الله رجبی ریاست مؤسسه امام خمینی (ره)؛ حجت الاسلام مجتبی مصباح، رحیم پور ازغدی برپا خواهد شد.

این همایش فردا پنجشنبه ١٣ اردیبشهت ماه از ساعت ۹ صبح در مجتمع شهدای سرچشمه واقع در تهران، بهارستان، مجتمع شهدای سرچشمه برپا خواهد شد.

علاقه مندان جهت حضور می‌توانند از لینک https://survey.porsline.ir/s/IQ۵IDJz ثبت نام و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر برادران با شماره ۰۹۹۶۲۸۶۷۵۰۰ و خواهران با شماره ۰۹۳۸۷۸۰۴۱۶۱ تماس حاصل کنند.

کد خبر 6094127 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • احیای جایگاه مرجعیت علمی اهل‌ بیت در مکتب امام صادق (ع)
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • بررسی آراء و اندیشه های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد