Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مشتری مدیرعامل انجمن تاریخ‌پژوهان مراغه، در خصوص وضعیت فعلی گنبد کبود مراغه به خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: پول اخذ پروانه ساخت مجتمع تجاری که در حریم گنبد کبود مراغه ساخته شده، نزدیک به ۷ میلیارد تومان شده است. سهم شهرداری نیز از ۲۳ درصد به ۱۲ تا ۱۴ درصد تقلیل پیدا کرده است که این درصد اگر روی تهاتر بیاید، حساب عظیمی می‌شود و ما از فرماندار تازه شهر مراغه درخواست کردیم که جلسه‌ای با حضور شرکت متخلف و ادارات و دوایر مربوط یعنی آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، اوقاف و سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: قرار بر این است که این جلسه در هفته آینده برگزار شود، اما موضوع اینجاست که تصمیم شورای فنی سازمان میراث فرهنگی به منزله قانون لازم‌الاجراست. متأسفانه هیچ کدام از بند‌های ۵ گانه‌ای که این شورا مطرح کرده، اجرایی نشده است. مخصوصاً اداره میراث فرهنگی استان کاملاً اغماض می‌کند و تعمداً سیاستی را پیش گرفته است که موضوع را تا اندازه‌ای طول بدهد که مدیریت‌ها عوض بشود و نامه‌نگاری‌هایی که در این دوره انجام شده است، باقی نمانند.

مشتری اظهار کرد: یکی از قوانینی که شورای فنی سازمان میراث فرهنگی مطرح کرد، این بود که باید در حریم گنبد کبود باستان‌شناسی شود، اما متأسفانه اداره میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی اصلاً به این قضیه وارد نشده است. این اداره در خصوص تجدید نظر کلی طرح ساخت پروژه تجاری نیز سکوت کرده است و تمام اختیارات اداره میراث فرهنگی شهرستان مراغه را از آن گرفته است؛ یعنی اداره میراث فرهنگی شهرستان مراغه اجازه شکایت کردن و ورود به موضوع حریم گنبد کبود را ندارد.

گفتنی است؛ در سال‌های اخیر شاهد ساخت مجتمع تجاری در محوطه گنبد کبود مراغه هستیم و این امر گنبد تاریخی کبود را تهدید کرده است و به نوعی تخلف به حساب می‌آید. البته نهاد‌های دوستدار میراث فرهنگی تلاش زیادی برای حفظ حریم گنبد کبود مراغه انجام داده‌اند، اما تلاش‌های آن‌ها هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی گنبد کبود مراغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۹۹۸۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنعانی به شهادت بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به شهادت ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی نوشت: مدعیان دروغین آزادی بیان و گردش آزاد اطلاعات، نه‌ تنها در مقابل کشتار این همه خبرنگار طی هفت ماه سکوت کرده‌اند، بلکه حمایت از قاتلان آنان را با تمام توان ادامه می‌دهند! - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در روز جهانی آزادی مطبوعات درباره شهادت خبرنگاران فلسطینی در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت:‏در روز جهانی آزادی مطبوعات، یاد خبرنگاران شجاع و پرافتخار فلسطینی که جان خود را در مسیر انعکاس واقعیت‌ها و تاباندن نور به صحنه‌های تاریک جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار ‎غزه فدا کردند، گرامی می‌داریم.

وی افزود: تنها طی هفت ماه و در سکوت کر کننده کشورهای غربی مدعی آزادی مطبوعات و بی‌تفاوتی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی، بیش از 140 خبرنگار فلسطینی راوی حقیقت، قربانی جنایت بی‌سابقه رژیم صهیونیستی علیه رسانه‌ها و آزادی بیان شدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: مدعیان دروغین آزادی بیان و گردش آزاد اطلاعات، نه‌ تنها در مقابل کشتار این همه خبرنگار طی هفت ماه سکوت کرده‌اند، بلکه حمایت از قاتلان آنان را با تمام توان ادامه می‌دهند!

به گزارش تسنیم، 210 روز از جنگ در غزه می‌گذرد، جنگی که به گفته سازمان ملل به قدری ویرانه از خود به جا گذاشته است که بازسازی غزه ممکن است 80 سال زمان ببرد.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت غزه تاکنون 34596 نفر در غزه به شهادت رسیده و 77816 نفر نیز زخمی شده‌اند. از سوی دیگر سازمان امدادرسانی غزه نیز خبر داده است که بالغ بر پیکر 10 هزار فلسطینی زیر آوار ساختمان‌ها مانده و در سایه وجود مواد منفجره در زیر آوارها و همچنین نبود امکانات لازم، تفحص پیکر همه شهدا 3 سال طول خواهد کشید.

در این بین سازمان یونسکو نیز جایزه سالانه آزادی مطبوعات را به خبرنگاران غزه اختصاص داد و نقش آن‌ها را ستود.

روز 210 طوفان‌الاقصی|جایزه یونسکو برای خبرنگاران غزهحمله جدید صهیونیست‌ها به خبرنگاران در مرکز غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش کنعانی به شهادت بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی
  • رفع ۳۴ مورد تجاوز به حریم راه‌های شهرستان بروجرد
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز
  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • آزادسازی ۳ هزار مترمربع از حریم قانونی راه در حمیدیه
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در جغتای
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد