Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@16:18:11 GMT

تشکل های کارگری قزوین 10 درصد رشد یافته است

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۰۰۳۱۳

تشکل های کارگری قزوین 10 درصد رشد یافته است

حجت الله آقاجانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به 277 تشکل فعال کارگری و کارفرمایی این استان در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: شرکت ها و کارخانجات به استناد تبصره چهار ماده 131 قانون کار می توانند شورای اسلامی کار، نماینده کارگر یا انجمن صنفی کارگری داشته که تشکل های یاد شده در واحدهای تولیدی استان به همین منظور فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقاجانی با اشاره به آمار تشکل های کارگری و کارفرمایی قزوین، اظهار داشت: 29 شورای اسلامی کار، یک مجمع نمایندگان کارگری، 150 نماینده کارگران در شرکت ها، 62 انجمن صنفی کارگری، چهار انجمن صنفی کارگری، 55 انجمن صنفی کارفرمایی، 2 کانون انجمن صنفی کارفرمایی، یک شورای اسلامی و پنج کانون کارگران بازنشسته در این استان فعالیت دارند.
به گفته وی، خوشبختانه تمامی تشکل های کارگری یاد شده در استان فعال بوده و در جلسات شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، کمیسیون امنیت کارگری و سایر نشست ها حضوری فعال دارند.
آقاجانی در پایان اضافه کرد: امیدواریم از تمامی ظرفیت تشکل ها در راستای حل مشکلات و خواسته های کارگران و کارفرمایان طبق قانون بهره برداری لازم صورت گیرد.
6101/8054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 بخش خصوصی شورای اسلامی قانون قانون کار کارگری تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۰۰۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری ظهر یکشنبه در جریان دیدار نماینده ولی فقیه کردستان با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان کردستان مخاطب اداره کار محسوب می‌شوند و از خدمات وزارت کار بهره می‌برند.

وی افزود: این اداره‌کل در استان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد و سال گذشته ۱۹ هزار بازرسی را از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی ادواری سالانه از کارگاه‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی برای حفظ ایمنی و حق و حقوق کارگران توسط بازرسان این اداره‌کل انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان بررسی و این پرونده‌ها توسط هیأت‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند؛ ضمن اینکه امسال درآمدهای از سوی مجلس برای بیمه کارگران ساختمانی فاقد بیمه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6091126

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • تجدید میثاق جامعه کارگری و کارفرمایی گناوه با آرمان های شهدا
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • سرنوشت لایحه امنیت شغلی به کجا ختم شد؟
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • سورپرایز بزرگ کارگران با دریافت پاداش روز کارگر | کارگران اردیبهشت ۲ تا حقوق می‌گیرند