Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد صادق غفوری عضو انجمن متخصصین گوارش و کبد ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص افرادی که فشار خون دارند و می خواهند روزه بگیرند، اظهار کرد: توصیه می‌شود بیمارانی که فشار خون کنترل نشده دارند، روزه نگیرند؛ استرسِ گرسنگی یکی از عواملی است که سبب افزایش فشار خون می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: فشار خون بالا چه عددی است؟

این عضو انجمن متخصصین گوارش و کبد با اشاره به اینکه برخی از بیماران  مبتلا  به فشارخون می‌توانند روزه بگیرند، عنوان کرد: بیمارانی که به فشار خون کنترل شده مبتلا هستند و اصرار دارند که حتما باید روزه بگیرند، می توانند 2 الی سه روز روزه بگیرند، در طول روز حتما باید 2 الی سه بار فشار خون خود را کنترل کنند تا از حد مجاز بالا نرود و سلامتیشان به خطر نیافتند. 

در ماه رمضان از مصرف داروهای خود غافل نشوید

غفوری با تاکید بر اینکه بیمارانی که به  فشارخون مبتلا هستند باید با مشورت پزشک داروهای خود را مصرف کنند، بیان کرد: بیمارانی که قصد روزه گرفتن دارند پس از مشورت با پزشک متخصص می‌توانند داروهای خود را در وعده سحر و افطار مصرف کنند و روزه بگیرند؛ افراد باید دقت کنند با روزه گرفتن خودسر ممکن است با عوارض جدی دست به گریبان شوند.

بیشتر بخوانید: عدد مناسب برای فشار خون طبیعی چند است؟

مصرف لبنیات و سبزیجات را فراموش نکنید

وی ادامه داد: بیمارانی که مبتلا به فشار خون هستند در فاصله افطار تا سحر  و قصد از لبنیات به خصوص ماست استفاده کنند؛ همچنین موادی که حاوی فیبر هستند مانند سبزیجات، سالاد و میوه جات را در وعده های خود جای دهند تا فشار خونشان تنظیم شود.

این عضو انجمن متخصصین گوارش و کبد با اشاره به اینکه بیمارانی که به فشار خون مبتلا هستند باید از مصرف نمک پرهیز کنند، گفت: این افراد نباید به هیچ عنوان مواد غذایی شور و کنسروجات را استفاده کنند؛ همچنین مصرف سوسیس و کالباس به دلیل نمک زیادی که در آن به کار رفته برای این افراد مضر است و باعث افزایش فشار خون شده در نتیجه آسیب جدی  به آن ها وارد می شود.

بیشتر بخوانید: فشار خون چیست؟

غفوری با تاکید بر اینکه بیماران فشار خون باید حتما چربی خون و کلسترول خود را در حد نرمال نگه دارند، گفت: چربی خون و کلسترول بالا یکی از عوامل ایجاد فشارخون است؛ لذا افراد باید آن را کنترل کنند تا به فشارخون مبتلا نشوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۰۱۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال درس خوبی از شمس آذر گرفت/ نباید تراکتور را دست کم بگیرند

فرشاد فلاحت زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر در ارزیابی عملکرد آبی پوشان در دیدار برابر شمس آذر و عواملی که باعث شد استقلال در آخرین دقایق تا نزدیک تساوی پیش برود گفت: دلایل مختلفی در این اتفاق دخیل بودند ، اعتقاد دارم بازیکنان استقلال دچار غرور شدند و خود را برنده می دانستند. وظایف و نکاتی را که سرمربی به آنها گفته بود را فراموش کردند. خط دفاع استقلال کاملا فراموش کرده بود چه وظایفی بر عهده دارد و همه این عوامل دست به دست هم داده بود تا استقلال هنوز بازی به پایان نرسیده خود را برنده فرض کند.

مدافع سابق آبی پوشان ادامه داد: این دیدار تجربه و درس خوبی برای بازیکنان استقلال بود که تا زمان سوت پایان بازی باید با تمام توان بجنگند و خود را از پیش برنده ندانند ، غرور کاذب می‌رفت تا کار دست استقلال دهد و معتقدم اگر تجربه بازیکنانی همچون حسینی و چشمی و مرادمند نبود استقلال صدر جدول را از دست می داد

فلاحت زاده در خصوص عملکرد شمس آذر قزوین هم گفت : شمس آذر درس بزرگی به استقلال داد تیم جوانی که به گفته سرمربی اش بعضی بازیکنان تیم تا به حال در ورزشگاه آزادی بازی نکرده بودند و اگر آنها تجربه بیشتری داشتند بطور حتم دردسر استقلال بیشتر می شد اما خوشحالم که استقلال این دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشت تا امیدواری بیشتری به قهرمانی داشته باشد .

کارشناس فوتبال در خصوص دیدار هفته بیست و پنجم استقلال برابر تراکتور گفت : تراکتور حال و روز خوبی ندارد و نتوانسته انتظار هوادارانش را برآورده کند اما استقلال نباید فریب نتایج تراکتور را بخورد و دوباره حریف را دست کم بگیرد ، تراکتور بدنبال این است که جایگاه خود را در جدول بهبود ببخشد و نمی خواهد در تبریز به حریف امتیاز بدهد بنابراین باید با آرامش بازی کند ، از جنجال بپرهیزد و تا سوت پایان بازی را نشنیده اند حریف را دست کم نگیرد. تراکتور شاید در جدول جایگاه خوبی ندارد ولی این دلیل نمی شود که استقلال فکر کند به راحتی این تیم را شکست خواهد داد.

وی تاکید کرد: نکونام سرمربی با تجربه ای است و می داند بازی سختی در تبریز خواهد داشت بنابراین با توجه فاصله زمانی که تا دیدار برابر تراکتور باقی مانده استقلال باید خود را از لحاظ روحی و روانی آماده این دیدار کند تا بتواند با پیروزی در این دیدار صدرنشینی خود را تداوم بخشیده و به قهرمانی نزدیکتر شود.

فلاحت زاده در پایان خاطر نشان کرد: حساسیت لیگ در بالا و پایین جدول بیش از حد زیاد شده و هر اشتباهی می تواند باعث سقوط به دسته پایین تر و یا از دست دادن قهرمانی شود ، بنابراین استقلال اگر به دنبال پیروزی در دیدارهای باقی مانده است باید با آرامش و تمرکز بازی کند ، کوچکترین اشتباه باعث می شود تلاش یک سال مجموعه استقلال از بین برود. ضمن اینکه امیدوارم در این روزهای پایانی لیگ که فوق‌العاده حساس هم شده است تمام ارکان باشگاه اختلافات را به فراموشی سپرده و همه تمرکز خودرا برای قهرمانی استقلال بگذارند تا تیم بتواند در پایان فصل جام را به هواداران تقدیم کند .

کد خبر 6090025

دیگر خبرها

  • با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • استقلال درس خوبی از شمس آذر گرفت/ نباید تراکتور را دست کم بگیرند
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • تحریم نوعی جنگ است | با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • پیامک سازمان آب به شهروندان برای ذخیره آب چه معنایی دارد؟
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • عابدینی: برند معنوی باشگاه پرسپولیس را فروختند/ با اهدای ۵ درصد سهام به پیشکسوتان شق‌القمر می‌کنند
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟