Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@17:35:40 GMT

۲۰۱۸ نفر با ۱۰ استاد بزرگ شطرنج مسابقه می‌دهند

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۰۷۱۹۴

۲۰۱۸ نفر با ۱۰ استاد بزرگ شطرنج مسابقه می‌دهند

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رحیمی، در گفت‌وگو با سایت رسمی سازمان ورزش شهرداری تبریز، در رابطه با برگزاری یکی از بزرگ‌ترین مسابقات شطرنج «سیمولتانه» جهان در تبریز، اظهار داشت: در رابطه با رویداد تبریز ۲۰۱۸ برنامه‌های مختلفی اجراشده است و یکی از اقدامات عملی و میدانی که سازمان ورزش شهرداری تبریز انجام می‌دهد، برگزاری مسابقه سیمولتانه شطرنج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مسابقه ۲۰۱۸ نفر از داوطلبین مختلف تبریزی و غیر تبریزی به صورت همزمان با ۱۰ استاد بزرگ شطرنج دنیا مسابقه خواهند داد. در مسابقه سیمولتانه شطرنج که به دور عمارت ائل گلی، یکی از نمادهای شناخته‌شده تبریز در ایران و جهان برگزار می شود، به‌طور میانگین هر استاد با ۲۰۰ نفر مسابقه می‌دهد که این کار کمتر در جهان رخ داده است.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از رکوردداران مسابقات سیمولتانه شطرنج احسان قائم‌مقامی است که توانسته به صورت همزمان با ۶۰۴ نفر بازی کند و خوشحال هستیم که یکی از همراهان ما در مدیریت علمی و برگزاری مسابقه، احسان قائم‌مقامی است.

وی افزود: در کنار قائم‌مقامی ۹ استاد بزرگ از کشورهای مختلف مانند آذربایجان، گرجستان و روسیه در تبریز حضور خواهند داشت. تعدادی از اساتید بانو و نوجوان نیز از ایران در این مسابقه حضور خواهند داشت تا این مسابقه رده‌های مختلف سنی را پوشش دهد.

رحیمی در مورد زمان برگزاری مسابقه سیمولتانه شطرنج در تبریز اظهار داشت: این مسابقه ۱۱ تیرماه در تبریز برگزار می‌شود. برای اولین بار از آناتولی کارپوف، قهرمان اسطوره‌ای شطرنج دنیا که ۱۷ سال قهرمان بلامنازع جهان بوده دعوت کرده‌ایم تا افتتاح این مسابقات توسط وی انجام شود.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز ادامه داد: خوشحال هستیم که یک مسابقه بین‌المللی را با ابعاد و جایگاه بالای جهانی به میزبانی تبریز برگزار می‌کنیم. اختتامیه این مسابقه نیز در مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز با حضور شرکت‌کنندگان و چهره‌های شناخته‌شده عرصه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی کشور برگزار می‌شود و امیدواریم شبی به‌یادماندنی برای تبریز رقم بخورد.

وی افزود: مسابقه سیمولتانه شطرنج اولین رویداد از سه برنامه بزرگ بین‌المللی است که سازمان ورزش شهرداری تبریز طراحی نموده و برگزار خواهد کرد. در این راستا نهادهای مختلفی به ما کمک می‌کنند تا بتوانیم رویدادی بین‌المللی درشان نام تبریز و مردم این شهر برگزار کنیم.

رحیمی در مورد نحوه ثبت‌نام در این مسابقه گفت: سامانه‌ای ویژه برای اطلاع‌رسانی و شرکت در این مسابقه راه‌اندازی شده که علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام به این سامانه مراجعه کنند. ثبت‌نام در این مسابقه رایگان بوده و در پایان نیز به هر یک از شرکت‌کنندگان صفحه و مهره‌های شطرنج به عنوان یادگاری با امضای استاد بزرگی که با وی مسابقه داده‌اند، اهدا خواهد شد.

کد خبر 4314375

منبع: مهر

کلیدواژه: تبریز تبریز ۲۰۱۸ شطرنج بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی ماه مبارك رمضان شهرکرد یاسوج شیراز مشهد گرگان امام خمینی ره مراسم گلریزان خرم آباد خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف شب قدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۰۷۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نوزدهمین دوره شب کارگردان آیین نکوداشت استاد اکبر زنجانپور روز یکشنبه ۹ اردی بهشت ماه برگزار خواهد شد.

در این مراسم که به همت انجمن کارگردانان طبق رسم سال‌های گذشته و در تاریخ ۹ اردی بهشت مصادف با تولد حمید سمندریان کارگردان فقید تئاتر ایران برپا می‌شود، مدالیوم این انجمن صنفی به پاس سال‌ها تلاش و استمرار در حوزه کارگردانی تئاتر به اکبر زنجانپور اهدا می‌شود.

همچنین در این مراسم از چند چهره تئاتری دیگر نیز تجلیل خواهد شد و تندیس انجمن صنفی کارگردانان تئاتر ایران به آنها اهدا خواهد شد.

این مراسم روز یکشنبه و از ساعت ۱۷ در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ستاره جوان استقلال را از برزخ خارج کنید!
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • آیا جنگ سرد بعدی یک مسابقه ازدحام پهپادی خواهد بود؟
  • کشف جدید دیرینه‌شناسان: قزل‌آلای غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!
  • سد بزرگ ذوبی‌ها مقابل ستاره خارجی تراکتور!
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • رکورد بزرگترین اجتماع طناب زنی کشور در تبریز شکست
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین نخاله‌گاه تبریز