Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-07@20:09:27 GMT

گل سرخ، ثروت آفرین‌ترین گل در جهان

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۰۹۱۴۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ ایرج رستگار در برنامه «گلستانه» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه گل محمدی سلطان گل هاست، افزود: ارزش افزوده فرآورده های این گل بسیار بالاست.
وی اظهار کرد : پرورش گل محمدی احتیاجی به گلخانه و سامانه های خاص آبیاری و کنترل اقلیم ندارد.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان در حوزه تولید گل گفت: این گل را می توان در اراضی شیبدار و حتی نامرغوب ترین زمین ها کاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با بیان اینکه گل محمدی مقاوم به کم آبی است، افزود: سرمایه اولیه بسیاری کمی برای پرورش و تولید این گل در کشور نیاز است.
رستگار تصریح کرد : فرآورده های حاصل از گل محمدی می توان به گلاب، اسانس اول، اسانس دوم، اسانس تام مخصوص صنایع عطرسازی، آرایشی، بهداشتی و داروسازی، اسانس تام مخصوص صنایع غذایی، مصارف شخصی و خانگی، ماده معطر طبیعی فنیل اتیل الکل، کانکریت رز، ابسولوت رز و غیره را نام برد.
وی همچنین با عنوان اینکه ایران موطن اصلی و خاستگاه گل محمدی است، گفت : جشنواره های گل در فصل بهار یکی از کارکردهای اقتصادی بسیار مهم گل سرخ در جهان است.
مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در حوزه تولید گل با اشاره به این که بازار گل محمدی در جهان یک بازار تشنه و رو به تزاید است ، افزود: ایران با سطح زیر کشت بیش از ۱۷ هزار هکتار بزرگترین تولید کننده گل سرخ در جهان است.
وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گل محمدی در ترکیه و بلغارستان هریک سه هزار هکتار است، یادآور شد: این کشورها به رغم پائین بودن سطح زیرکشت به لحاظ صنایع فرآوری و حجم تولید از ایران جلو تر هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گل محمدی گل گلاب ارزش افزوده ثروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۰۹۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین شکرگزاری برداشت گل‌محمدی در سربیشه برگزار شد

صبح امروز آیین شکرگزاری برداشت گل‌محمدی در شهرستان سربیشه با حضور فرماندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدرضا لکزایی صبح امروز در این مراسم اظهار داشت: در شهرستان سربیشه بیش از 215 هکتار زیرکشت گل محمدی است.

وی از شهرستان سربیشه به عنوان قطب تولید گل محمدی در خراسان جنوبی یاد کرد و گفت: 250 بهره‌بردار در تولید گل محمدی فعالیت دارند و امسال برداشت گل محمدی برای بهره‌برداران حدود 270  میلیارد ریال عایدی خواهد داشت.

فرماندار سربیشه با اشاره به اینکه نامگذاری یک روز به‌نام‌گل محمدی و گلاب و برگزاری جشن شکرگزاری نشان از اهمیت این محصول مهم است، افزود: بازنشر و کار رسانه‌ای برگزاری جشن شکرگزاری گل محمدی در شهرستان سربیشه بسیار عالی و سبب ایجاد شور و شعف خاصی برای مردم به‌ویژه کشاورزان شده بود که امروز نیز این جشن در حال برگزاری است.

لکزایی گفت: 15 کارگاه سنتی و خانگی گل محمدی کار تکمیل زنجیره ارزش این محصول در شهرستان را انجام می‌دهند و یک کارگاه صنعتی اسانس‌گیری نیز در حال احداث است که تا نیمه اول سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و با تکمیل زنجیره ارزش افزوده این محصول می‌توانیم شاهد رونق اقتصادی، درآمدزایی، تولید و اشتغال در بخش کشاورزی شهرستان باشیم.

انتهای پیام/251/

دیگر خبرها

  • جشنواره «چومچه خاتون» در کوثر برگزار می‌شود
  • رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی در کاشان برگزار می‌شود
  • برگزاری رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی در کاشان
  • هیچ محدودیتی برای تأمین داروی بیماران خاص اعمال نمی‌شود
  • آیین شکرگزاری برداشت گل‌محمدی در سربیشه برگزار شد
  • تجمعات در آمریکا از روی انسانیت و عدالت خواهی است
  • پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه