Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-08@00:22:51 GMT

این نوع از «پیتزا» دیگر نوبر است؟!

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۱۰۳۶۸

این نوع از «پیتزا» دیگر نوبر است؟!

تا همین دو سه سال پیش هر جا گلوله‌ای خمیری و برشته می‌دیدیم انتظار داشتیم داخل آن پر باشد از خامه شیرین یا کرم. ولی این روز‌ها دیگر همه چیز فرق کرده و داخل نان خامه‌ای مواد دیگر هم پیدا می‌شود؛ به عنوان مثال می‌توانید داخل نان خامه‌ای مواد پیتزا بریزید.

این پیتزا به مراتب برای همه هیجان‌انگیزتر از نوع معمول آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نوع پیتزا‌ها برای مهمانی‌ها به‌خصوص تولد بچه‌ها ایده‌آل هستند.

مواد لازم برای نان پیتزا:

آرد ۱ پیمانه
آب ۱ پیمانه
روغن جامد ۲ قاشق سوپ خوری
تخم مرغ ۳ عدد
نمک نوک قاشق چای خوری

 

مواد لازم برای داخل پیتزا:

گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
پنیر پیتزا ۱۵۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق سوپ خوری
فلفل دلمه‌ای متوسط ۱ عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم
نخود سبز پخته، ذرت پخته و هویج نگینی پخته ۱ پیمانه
روغن ۲ قاشق سوپ خوری
آویشن ۱/۲ قاشق چای خوری
آب ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه:

۱. نان پیتزا: آب، روغن و نمک را روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. به محض جوش آمدن آب، آرد به آن اضافه کرده و دائم هم بزنید تا یکدست شود، سپس از روی حرارت برداشته و باز هم بزنید تا خنک شده و گلوله نشود.

۲. وقتی مایه بالا خنک شد، تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر نرم و براق و یکدستی به دست بیاید.

۳. روی سینی فر، کاغذ روغنی پهن کنید. خمیر نان آماده شده را در قالب شکوفه بریزید و با دهانه گشاد آن، شکوفه‌های بزرگی از خمیر با فاصله، روی کاغذ روغنی بزنید.

۴. فر را روشن کرده، با درجه حرارت ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. سینی فر محتوی نان‌های لقمه‌ای را در طبقه وسط فر به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه حرارت دهید تا مغزپخت شوند. پس از این مدت فر را خاموش کنید، نان‌ها را دربیاورید و کنار بگذارید تا خنک شوند.

نکته: اگر سطح روی نان‌ها درحال برشته شدن است یا به عبارت دیگر حرارت فرتان بالاست، زودتر از ۲۰ دقیقه نان‌ها را از فر بیرون بیاورید تا خیلی سفت نشوند، چون یک مرحله پخت دیگر هم در پیش دارند.

طرز تهیه مواد داخل پیتزا:

۱. روغن را در ماهیتابه ریخته، روی حرارت بگذارید. گوشت چرخ‌کرده را هم با فلفل دلمه‌ای و سبزیجات پخته (هویج، نخود سبز و ذرت) تفت دهید.

۲. نمک و فلفل را هم اضافه کنید و با افزودن آویشن موادتان را طعم‌دار کنید. رب گوجه‌فرنگی را هم به مواد بیفزایید و خوب هم بزنید. کمی آب اضافه کرده، بگذارید گوشت چرخ‌کرده با حرارت ملایم پخته شود.

۳. نان‌های آماده را روی میز کار قرار داده و با چاقو برش عرضی در آن‌ها ایجاد کنید تا محلی برای ریختن مواد داخل پیتزا به وجود بیاید. با قاشق مقداری از مایه گوشت را روی نیمه پایینی نان بریزید. مقداری پنیر پیتزا هم روی مواد ریخته و نیمه بالایی نان را با کمی فشار روی مواد اضافه کنید.

۴. همه نان‌ها را به این صورت به شکل پیتزا درآورید. فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. پیتزا‌های آماده را روی سینی فر در طبقه وسط قرار دهید و حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا پنیر پیتزا‌ها آب شود.

یه جور دیگه: می‌توانید مواد پیتزا و پنیر را روی نان بریزید ولی آ‌نها را در فر نگذارید. بلکه در ظرف دربسته در فریزر نگه دارید تا موقعی که عجله داشتید، آن‌ها را برای گرم شدن و آب شدن پنیر پیتزا در فر یا مایکروویو کمی گرم کنید.

سایر نکات:

یه جور دیگه: داخل این نان‌ها را به جای مواد پیتزا، می‌توانید با سالاد الویه پر کنید. این هم پیشنهاد خوبی برای مهمانی‌هاست.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پیتزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۱۰۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود و خروج محوطه داخل گمرک مهران باید کنترل شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری ظهر سه شنبه در بررسی مشکلات رانندگان حمل و نقل عمومی در مرز مهران رانندگان دارای مجوز را مسئولین سلامت و امنیت مسافران و زائران دانست که تاثیر بسزایی در رشد و پایداری گردشگری در استان ایلام دارند و خاطرنشان کرد: کنترل ورود و خروج و حفاظت از محوطه داخل گمرک نکته‌ای کلیدی در حل مشکلات پایانه مرز مهران و ساماندهی حمل و نقل مسافری دارد و باید از ورود و خروج افراد و خودروهای غیرمجاز در گمرک جلوگیری شود.

معاون استاندار ایلام ضمن بیان اینکه خودروهای شخصی در صورت تمایل به کار در مرز مهران باید برای کسب مجوزهای لازم اقدام کنند، تاکید کرد: برای کنترل ورود و خروج و تردد رانندگان و حضور شرکتهای حمل و نقل مجاز در گمرک مهران، باید مرجع تامین کننده امنیت در محل مستقر شود.

هژبری از برخورد قانونی و جدی تر شورای تامین در صورت ادامه بی نظمی و مسافرفروشی در مرز مهران خبر داد و گفت: با افراد و شرکت‌های متخلف در حوزه مسافری مرز مهران برخورد می‌شود و جرائم سنگین‌تری در انتظار متخلفین است.

وی خواستار برطرف کردن ضعف اطلاع رسانی ظرفیت‌های قوانین حمل و نقل در مرز مهران شد و گفت: عناوین وظایف و تخلفات شرکتهای حمل و نقل و رانندگان باید در معرض دید عموم باشد و اقدامات راهداری و برخوردهای قانونی با متخلفین به اطلاع مردم رسانده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام ضمن تاکید بر مخالفت دولت با هر گونه فساد و تبعیض، یادآور شد: تلاش کنیم عزت زائرین و مردم ایلام به عنوان خادمان سیدالشهدا در مرز مهران حفظ شود و زائر و مسافر با شأن و منزلت و احساس امنیت در مرز مهران تردد کند تا خدای ناکرده تصویر ناخوشایندی از ایلام در کشور مخابره نشود.

در این جلسه مقرر شد فرماندار محترم مهران نسبت به ساماندهی ورود و خروج در گمرک و نظارت بر عملکرد شرکت‌های حمل ونقل و برخورد با متخلفان ناوگان حمل ونقل سواری اقدامات لازم را به عمل آورد.

به دنبال تجمع تعدادی از رانندگان و فعالان حمل و نقل مرز مهران در استانداری ایلام، سعید هژبری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با نمایندگان آنها و با حضور معاون حمل و نقل و پایانه‌های راهداری استان و نماینده فرماندار مهران دیدار و پیگیر مطالباتشان شد.

کد خبر 6099452

دیگر خبرها

  • طرز تهیه ماست و خیار ویژه، خوشمزه‌ترین ماست و خیار عمرتان!
  • هندوانه پخته سنگ کلیه را پودر می‌کند + طرز تهیه
  • بازسازی بدنه ۷۵ دستگاه لکوموتیو
  • ورود و خروج محوطه داخل گمرک مهران باید کنترل شود
  • پسر جوان مادرش را در خانه آتش زد
  • بیمار روانی مادرش را در خانه آتش زد
  • آموزش روز پنجم، مرغ خامه‌ای
  • ببینید | لحظه دلخراش سقوط یک زن طبیعت‌گرد به داخل دره در لوه گلستان
  • (ویدیو) ادعای میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • ببینید | ادعای تکان‌دهنده میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!