Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@11:02:42 GMT

گرجستان روابط دیپلماتیک با سوریه را قطع کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۱۲۳۹۹

بین الملل > خاورمیانه - ایرنا نوشت: وزارت امور خارجه گرجستان با ارسال یادداشتی به سازمان ملل متحد و نمایندگی سوریه در مصر، قطع روابط دیپلماتیک با این کشور را به طور رسمی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ' اسپوتنیک گرجستاندولت تفلیس در واکنش به اقدام اخیر دمشق در مورد به رسمیت شناختن استقلال مناطق «آبخازی» و «اوستیای جنوبی» با سوریه قطع رابطه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط دیپلماتیک میان گرجستان و سوریه در سال 1994 میلادی برقرار شده و دفتر نمایندگی سفیر سوریه در ایروان پایتخت ارمنستان و سفیر گرجستان نیز در قاهره پایتخت مصر در این زمینه فعال بوده است.

بر اساس این گزارش ،نماینده گرجستان در سازمان ملل متحد ، گزارشی در باره قطع روابط دیپلماتیک با سوریه به «آنتونیو گوترش» دبیر کل این سازمان ارائه کرده است.

«داوید دندوئا» هفته پیش ،مدعی شد که دولت سوریه به تحریک روسیه و با نقض موازین حقوق بین المللی استقلال آبخازی و اوستیای جنوبی را به رسمیت شناخت.

وی با طرح این ادعا که دمشق با این اقدام از تجاوز نظامی روسیه علیه گرجستان حمایت کرده است ،اظهارداشت: دولت سوریه با این اقدام تعهدات بین المللی در باره به رسمیت شناختن تمامیت ارضی و مصونیت مرزهای کشورها ر ا نادیده گرفته است.
به عقیده کارشناسان ، علت اصلی این حرکت سوریه،نزدیکی گرجستان به ناتو و غرب است.

آبخازی و اوستیای جنوبی به عنوان دو منطقه خودمختار در قلمروی گرجستان پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 میلادی جدایی خود از دولت مرکزی تفلیس را اعلام کردند

تلاش های دولت گرجستان برای برقراری کنترل در این دو منطقه جدایی طلب نتیجه ای نداشته است.

تاکنون روسیه ، نیکاراگوا ، ونزوئلا و ناورو ، استقلال آبخازی و اوستیای جنوبی را به رسمیت شناخته اند.

49311

کلید واژه‌ها : سوریه - گرجستان - سازمان ملل -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سوریه گرجستان سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۱۲۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت

به گزارش خبرنگار مهر، سلمان خواست خدایی ظهر یکشنبه در نشست روابط عمومی‌های استان افزود: ستاد گرامی داشت کنگره ملی شهدای این استان نیازمند همکاری و پای کار بودن روابط عمومی‌ها در مستند سازی برنامه و ثبت در سامانه دولت است.

وی بیان داشت: برای برگزاری کنگره شهدا، در سامانه دولت پنج نهاد به ۳۰ اداره و سازمان در این مدت افزایش یافت.

خواست خدایی تصریح کرد: جلسات ستاد روابط عمومی‌ها در راستای کنگره ملی شهدا به شکل ماهانه برگزار می‌شود.

وی افزود: تبیین ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل جوان اولویت اصلی برنامه‌های کنگره ملی شهدا است.

کد خبر 6091262

دیگر خبرها

  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا