Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-09@02:21:38 GMT

بهترين شير خشک براي نوزادان نارس

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۲۰۶۷۸

بهترين شير خشک براي نوزادان نارس

خبرگزاري آريا -

نوزاد نارس به شيرخشک‌هاي خاصي نياز دارد
نوزادان نارس معمولا در بخش مراقبت‌هاي ويژه نوزادان نگهداري مي‌شوند. در اين بخش نوزادان از نظر دريافت مواد غذايي و مايعات تحت نظر قرار مي‌گيرند. براي نوزادان نارس شير مادر بهترين گزينه است اما ممکن است شما شير کافي توليد نکنيد مي‌توانيد از شيرخشک‌هاي مخصوص نوزادان نارس براي تغذيه نوزاد استفاده کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مکمل‌هاي نوزاد نارس
نوزاداني که زودتر از موعد به دنيا مي‌آيند بسياري از مواد غذايي که نوزادان ترم در طول هفته‌هاي پاياني بارداري از مادر مي‌گيرند را دريافت نمي‌کنند که از جمله آنها مي‌توان به ويتامين‌ها و مواد معدني اشاره کرد. به همين دليل شيرخشک‌هاي نوزادان نارس با نوزادان ترم متفاوت است زيرا مواد موجود در آنها به گونه‌اي است که اين کمبودها در آنها جبران شود.
چطور به نوزاد نارس شير خشک دهيد
قبل از شروع تغذيه نوزاد نارس با شير خشک، حتما خودتان و نوزادتان را در موقعيت و وضعيت راحتي قرار دهيد به گونه‌اي که نوزاد به شما نزديک باشد. به طور معمول اگر شما دهان نوزاد را لمس کنيد او دهانش را باز خواهد کرد و شروع به مکيدن مي‌کند. نوزادان اغلب هنگام تغذيه خواب هستند. اگر اين طور بود سعي کنيد پاها و دستان او را به آرامي نوازش کنيد يا استراحتي به خودتان و او بدهيد تا تغيير وضعيت داشته باشيد و مثلا پوشک او را عوض کنيد. در چنين حالتي او اغلب از خواب بيدار مي‌شود.
تغيير وضعيت هنگام تغذيه
در تغذيه با شير مادر شما به طور طبيعي کودک را به سينه چپ يا راست تغيير وضعيت مي‌دهيد. سعي کنيد به ياد داشته باشيد که اين کار را هنگام تغذيه کودک با شير خشک هم انجام دهيد. اين کار به رشد جسمي فرزندتان کمک زيادي مي‌کند.
مواد غذايي مورد نياز نوزاد نارس
همانطور که گفته شد شير مادر بهترين گزينه براي تغذيه نوزاد نارس است اما گاهي اوقات اين نوزاد نياز به مواد مغذي بيشتري هم دارد.
شيرخشک ويژه: نوزاد نارس به شيرخشک‌هاي خاصي نياز دارد. پزشک متخصص در مورد بهترين گزينه براي تغذيه نوزاد به شما مشورت خواهد داد. کودک شما ممکن است نوع ديگري از شيرخشک را در نيز در ماه‌هاي اول نياز داشته باشد که مواد مغذي آن از شير خشک معمولي غني‌تر است.
پروبيوتيک: پروبيوتيک‌ها مي‌توانند نوزاد را از خطر عفونت‌هاي روده محافظت کنند. پروبيوتيک‌ها مکمل‌هايي است که حاوي باکتري‌هاي مفيد و مخمر هستند. در مطالعات مختلف مشخص شده است پروبيوتيک‌ها خطر ابتلا به نکروزان آنتروکوليت، عفونتي که مي‌تواند روده نوزادان نارس را تحت تاثير قرار دهد، کاهش دهد.
شيرخشک بيمارستان: زماني که نوزاد نارس شروع به مصرف شير مي‌کند، پزشک مقدار کمي شيرخشک که کالري مشابه کالري شيرمادر دارد به او تجويز مي‌کند. هرچند ممکن است پزشک از شيري با کالري بالا براي نوزاد استفاده کند تا نوزاد سريعتر رشد کند. اين شيرخشک پروتئين بيشتري نسبت به ديگر انواع شيرخشک دارد.
شيرخشک قبل از ترخيص: قبل از ترخيص نوزاد معمولا شيرخشکي به او داده مي‌شود که کالري بالايي داشته و حاوي پروتئين، ويتامين، مواد معدني و ... زيادي است.
شيرخشک تقويتي: نوزادان نارس يا با وزن کم که با شير مادر تغذيه مي‌کنند ممکن است نياز به کالري بيشتري نسبت به شير مادر داشته باشند. در اين حالت معمولا شيرخشک تقويتي استفاده مي‌شود که اغلب از شير گاو تهيه مي‌شود و به شکل پودر يا مايعات مي‌توان آن را به شير مادر اضافه کرد و به اين ترتيب پروتئين و کالري بيشتري را به بدن نوزاد رساند. هرچند براي تقويت شير مادر مي‌توان از شيرهاي ضدحساسيت و بدون لاکتوز يا شيرسويا نيز استفاده کرد.
منبع: niniban.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۲۰۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت نوزاد نجات یافته از شکم مادر شهید + فیلم

نوزاد فلسطینی که در بمباران از شکم مادر شهید خود زنده متولد شده بود، دیشب در بمباران منزل پدربزرگش در رفح به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • پانزدهمین جشنواره گلغلتان نوزادان در امیریه دامغان انجام شد
  • این مراسم به لطافت برگ گل برای نوزادان برگزار می‌شود| از آیین گل غلتان چه می‌دانید؟
  • نجات یک نوزاد دیگر از مرگ حتمی در میرجاوه
  • نقش تغذیه مناسب را در کنترل آسم جدی بگیرید
  • بهترین روش های صافی و احیای مو در سال 2024
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • شهادت نوزاد نجات یافته از شکم مادر شهید + فیلم
  • رابطه تاریخ تولد رند و افزایش اوتیسم + فیلم
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته