Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک جهانی اعلام کرد هزینه‌های اقتصادی برابر نبودن دستمزد زنان و مردان در جهان بیش از ۱۶۰ تریلیون دلار است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در بسیاری از کشورها میزان تحصیلات دختران به طور میانگین پایین‌تر از میزان تحصیلات پسران است و به جز شکاف آموزشی، مسائلی چون تبعیض و هنجارهای اجتماعی باعث شکل دادن به میزان مشارکت زنان در بازار کار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنان شانس کمتری از مردان برای حضور در بازار کار و دریافت دستمزد دارند و حتی زنانی که به بازار کار ورود پیدا می کنند نیز اغلب مشغول به کارهای پاره وقت و یا بخش های غیررسمی  می شوند که دستمزدهای پایین تری دارد و همین مسائل باعث کاهش صدا و قدرت چانه زنی زنان شده است.

بانک جهانی همچنین می افزاید که احتمال خشونت علیه زنان در محیط کار بیشتر از مردان است. کمبود فرصت های شغلی برای زنان نه تنها برای آنان که برای خانواده ها و کشورهای آنان هزینه های اقتصادی زیادی دارد. رسیدن به برابری جنسیتی می تواند باعث افزایش رفاه جامعه و رسیدن به حداکثر توانایی بالقوه رشد کشورها شود.  

به گفته بانک جهانی، زنان ۳۸ درصد ثروت جهان را در دست  دارند که این نسبت برای کشورهای توسعه نیافته و کمتر توسعه یافته، کمتر از یک سوم است. خسارت نابرابری جنسیتی در درآمدها در سطح جهان معادل ۲۳۶۲۰ دلار به ازای هر نفر است که در کشورها و مناطق مختلف، این میزان با یکدیگر متفاوت خواهد بود.  

از ۱۴۱ کشور مورد بررسی گزارش بانک جهانی، زیان نابرابری دستمزدهای زنان و مردان معادل ۱۶۰.۲ تریلیون دلار برآورد شده است که معادل ۲ برابر کل تولید ناخالص جهان است. همچنین در صورتی که زنان درآمدی برابر با مردان داشته باشند، سرمایه جهانی ۲۱.۷ درصد و ثروت جهان ۱۴ درصد افزایش خواهد یافت.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: زنان مردان دستمزد بازار کار خشونت علیه زنان خانواده جامعه رشد ثروت جهان دلار سرمایه دستمزد تحصیلات بانک جهانی نابرابری جنسیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۲۶۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح فرودگاه عظیم ۳۵ میلیارد دلاری با ۴۰۰ گیت در دبی

فرودگاه بین المللی «آل مکتوم» دبی با ترمینال‌های جدید و ظرفیت پذیرایی از ۲۶۰ میلیون مسافر در سال به بزرگترین فرودگاه جهان تبدیل خواهد شد. طرح‌ها شامل ۴۰۰ گیت هواپیما، پنج باند و ارتباطات حمل و نقل عمومی بهبود یافته برای کاهش آثار آلایندگی کربن است.

به گزارش روزیاتو، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، به‌تازگی (۲۸ آوریل ۲۰۲۴) به طراحی نهایی پایانه‌های مسافربری جدید در فرودگاه بین المللی آل مکتوم چراغ سبز نشان داد.

کشور امارات در حال آماده‌سازی زمینه برای رشد هرچه بیشتر بخش هوانوردی دبی در ۴۰ سال آینده است.

طرح ۲.۵ میلیارد دلاری اولین استادیوم زیر آب جهان با سقف شیشه‌ای در دبی

فرودگاهی با بیشترین گنجایش در جهان

بیشتر مسافرینی که به دبی سفر می‌کنند به فرودگاه بین‌المللی دبی (DXB) وارد می‌شوند. این فرودگاه در سال ۲۰۲۳ تعداد ۸۶.۹ میلیون مسافر را به خود دید.

با این حال، دبی ورلد سنترال (DWC) که با نام فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم نیز شناخته می‌شود، به سرعت در حال رشد به‌عنوان یک مرکز مهم مسافری و باری است. با تایید طرح‌های نهایی و ساخت و ساز در حال انجام، وضعیت فرودگاه DWC رفته رفته تکامل خواهد یافت.

حاکم دبی فاش کرد که پنج ترمینال مسافربری که برای ساخت آن‌ها بودجه ۱۲۸ میلیارد درهمی (۳۵ میلیارد دلاری) در نظر گرفته شده است، در نهایت ظرفیت مسافری فرودگاه را به ۲۶۰ میلیون نفر در سال افزایش می‌دهد که درنهایت عنوان «بزرگترین گنجایش جهان» را برایش به ارمغان خواهد آورد.

او همچنین اشاره کرد که فرودگاه DWC پنج برابر بزرگتر از فرودگاه بین المللی فعلی دبی خواهد بود و قرار است طی ۱۰ سال به تدریج تمام فعالیت‌ها از DXB به تاسیسات جدید انتقال یابد.

بر اساس این اطلاعیه، فاز اولیه این پروژه قرار است در همین بازه زمانی تکمیل شود و ظرفیت پذیرش ۱۵۰ میلیون مسافر در سال را دارد.

۴۰۰ گیت هواپیما

دبی چشم‌انداز‌های بلندپروازانه‌ای برای فرودگاه DWC خود دارد. با برنامه‌ریزی برای ساخت ۴۰۰ گیت هواپیما، پنج باند موازی، یک سیستم جابجایی خودکار برای مسافران، و یک مرکز حمل و نقل یکپارچه، این فرودگاه آماده است تا شاهد توسعه چشمگیری باشد.

پیش‌بینی می‌شود که این فرودگاه در مجموع ۷۰ کیلومتر مربع مساحت داشته باشد و سالانه ظرفیت حمل ۱۲ میلیون تن بار را خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • طرح فرودگاه عظیم ۳۵ میلیارد دلاری با ۴۰۰ گیت در دبی
  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • زن و مرد در رسیدن به مقامات معنوی برابر هستند/ دین اسلام؛ مدافع‌ اصلی حقوق زنان است
  • نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟
  • آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
  • اعزام تیراندازان به جام جهانی باکو
  • اعزام تیراندازان به جام جهانی باکو + اسامی و برنامه مسابقات
  • با دقت در نحوه خوابیدن به خواسته‌های درونی خود پی ببرید
  • دومی و ششمی تیم‌های ملی امید مردان و زنان در مسابقات شطرنج شهرهای آسیا
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰