Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز گفت: پیروزی انقلاب اگر بر گرده سالخورده بود هیچ گاه رقم نمی خورد بر این اساس تحول و برون رفت از معضلات کنونی نیز بدون میدان دادن به جوانان امکان پذیر نخواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  صاحب نیوز؛ حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی شامگاه گذشته در جمع جامعه اسلامی مهندسین اصفهان با اشاره به سپری کردن چهلمین سال انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز این سوال در برابر همه ما قرار دارد که آیا موفق بوده‌ایم و اگر ناکام بودیم علل آنرا دریابیم و مسیری صحیح را ترسیم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز یک جنگ روانی تمام عیار علیه دستاوردهای انقلاب اسلامی وجود دارد، عنوان کرد: دشمن آنقدر نقاط ضعف را گسترده انتشار می دهد که نسل جدید خیال می کنند انقلاب هیچ دستاوردی نداشته است.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز افزود: در این غبار باید مراقب باشیم ذهن ما از واقعیت ها منحرف نشود.

وی دستاورد انقلاب را به طور کلی بسیار بزرگ و موثر دانست و عنوان کرد: ما حتی اگر انقلاب را از دید دشمن بررسی کنیم در میابیم در جایی که استکبار و ابر قدرت تحمیلی امروز دنیا که حتی هم‌پیمانان و رقبای قدرتمند خود را حساب نمی کند این حجم از حساسیت را نسبت به انقلاب نشان می دهد معلوم می شود جمهوری اسلامی یک دستاورد بزرگ تلقی می شود.

پورمحمدی تاکید کرد: اگر جمهوری اسلامی بزرگ نبود و دستاوردی نداشت چرا باید اینقدر آمریکا را نگران کند و حتی برجام را هم که آن همه امتیاز در اختیارش گذاشته بر نمی تابد و با وجودی که اعتبارش را در خطر می اندازد آن را زیر پا می گذارد.

وی درخصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی کشوری نبوده که فقط در جهت نظامی رسید کند چنان که هرچقدر هم از لحاظ نظامی رشد کرده باشیم قابل قیاس با استکبار جهانی نیستیم اما به لحاظ رشدی که در دیگر حوزه ها داشتیم استکبار جهانی را مرغوب کرده ایم.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به تهاجم نرم دشمن از طریق فضای مجازی ابراز کرد: درست است که باید فردای دفع تهاجم دشمن تلاش کنیم اما نباید فراموش کنیم واژه تهاجم روانی را اولین بار اروپا در دهه هفتاد برای مقابله با فرهنگ جمهوری اسلامی بکار گرفت.

وی در رابطه با ظرفیت نیروی انسانی و تحصیلی کشور یاد آور شد: ما پنجمین کشور از نظر میزان مهندس در دنیا را داریم که اول و دوم مربوط به چین و هند به دلیل جمعیت آنها است اما بعد از آمریکا ایران رتبه پنجم را از آن خود کرده است.

پورمحمدی با اشاره به سرمایه مادی کشور ایران و وجود منابع مختلف اظهار کرد: این موارد باعث شده در دنیا جایگاه ویژه ای داشته باشیم اما یک نکته را کمتر به آن پرداخته ایم این است که جمهوری اسلامی از توانایی مدیریتی بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه اگر مدیریت ایران را با مدیریت دنیا مقایسه کنید رهبری از همه مدیران در عرصه های مختلف بالاتر است، عنوان کرد: کجای دنیا چنین مدیریتی که در گرایش های مختلف تخصص و اشراف داشته باشد و به عنوان یک صاحب نظر قدرتمند و نیروی اجرایی وجود دارد؟

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز افزود: ما امروز بعد از ۴۰ سال از انقلاب یک سرمایه بزرگ مدیریتی داریم که از جناح های مختلف مدیران متفاوت تربیت کرده ایم و هر مدیر دیگری را نقد می کند و خود مدیریتی متفاوت را پیش می گیرد.

وی یکی از دلایل رعب آمریکا از جمهوری اسلامی را انباشته مدیریتی کشور دانست و افزود: حجم توان مدیریتی کشور در بخش های مختلف بالاست که اگر تعارض های مدیریتی را کم کنیم این ظرفیت تحولی بنیادین ایجاد خواهد کرد.

پورمحمدی با اشاره به صادرات ۵۰ میلیاردی ایران در سال گذشته خاطرنشان کرد: این سرمایه وجود نداشت مگر بر پایه توان مدیریتی کشور.

وی خروجی این توانایی ها در افکار عمومی را تقریبا صفر دانست و تصریح کرد: با وجود این مدیریت انتظارات و توقعات زیادی وجود دارد که به آنها پاسخ داده نشده است.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی ما در سال گذشته، نزدیک به ۱۲۸ میلیون تن بوده بیان کرد: اگر شما توان نداشته باشید از این کشور خشک نمی توانید این حجم محصول بگیرید.

وی سهم مصرف هر شهروند ایرانی از تولیدات کشاورزی را روزانه ۴.۴ کیلوگرم دانست و اشاره کرد: میزان مصرف انرژی ما روزانه ۷ لیتر به طور متوسط است که با این وجود آلودگی هوای شهرهای ما اجتناب ناپذیر است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه در هیچ جای دنیا آب شرب را با لوله انتقال نمی دهند، تذکر داد: ما آب بهداشتی را با این حجم از مصرف با لوله انتقال می دهیم و همین امر مشکل آب را برای شهرهای ما پدید آورده است که با مدل مصرف بهداشتی و سبک کشاورزی نمی توانیم این مشکل را مرتفع کنیم.

وی این الگوی مصرف و سبک زندگی مصرف گرایی را نقطه اساسی مشکلات پیش رو دانست و عنوان کرد: این موضوعات نقاط قوت ما را تحت الشعاع قرار داده است که این به معنای ضعف مدیریتی نیست و دشمن این را به پای مدیریت ما نوشته و لازم است در این چهل سالگی روش ها را تغییر دهیم.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز افزود: ما با تمام توان مدیریتی رفتار اجتماعی، اداری و فرهنگی معیوب داریم که با این دولت و آن دولت دردها درمان نمی شود.

وی یکی از مشکلات کشور را بحران فراوانی دانست و تصریح کرد: فراوانی در جامعه موجب مصرف گرایی و تکیه بر منابع طبیعی کشور شده و همین امر باعث بروز مشکلات نوینی شده که برای مرتفع شدن آن باید تحولی بنیادین در فرهنگ مصرف، سیاست های نوین و تغییر الگوی مدیریتی داشته باشیم.

پورمحمدی در پایان راه چاره را سپردن مدیریت کشور یه جوانان دانست و عنوان کرد: پیروزی انقلاب اگر بر گرده سالخورده بود هیچ گاه رقم نمی خورد براین اساس تحول و برون رفت از معضلات کنونی نیز بدون میدان دادن به جوانان امکان پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۲۷۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها

سرهنگ ستاد علی ملکی آهنگران در جمع تشکل‌ها و گروه‌های مردم نهاد حوزه منابع طبیعی فارس با اشاره به کمبود منابع، تجهیزات و نیروی حفاظتی در صیانت از اراضی ملی گفت: حفاظت از عرصه‌های پهناور منابع طبیعی با این تعداد نیروی حفاظتی بسیار اندک امکان پذیر نیست و به همین دلیل ناگزیر به استفاده از فناوری‌های جدید از جمله پهپادها، ریزپرنده‌ها و دوربین‌های با برد طولانی هستیم.

او با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای تأمین تجهیزات و امکانات اطفای حریق از جمله خریداری ۵۸ دستگاه خودرو امدادی یگان حفاظت و ۱۰۰ دستگاه موتورسیکلت برای پایش مناطق جنگلی و صیانت از اراضی ملی گفت: این تجهیزات برای نصب در مکان‌ها و نقاط بحرانی و به منظور حفظ و صیانت از این عرصه‌ها واگذار و در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در حال حاضر در سایر کشور‌ها برای صیانت از اراضی جنگلی توانسته‌اند از فناوری‌های نوین همانند هوش مصنوعی، پهپاد‌ها و ریز پرنده‌ها در مناطق حساس بهره بگیرند، برای مثال در کشور روسیه برای حفاظت از جنگلهایشان با بیش از ۱۳۴ دستگاه هواپیمای پهن پیکر و ۵ هزار خلبان موفق عمل کرده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به عرصه ۱۲۰ میلیون هکتاری عرصه‌های منابع طبیعی کشور گفت: حفاظت از این عرصه‌ها از تعهدات یگان حفاظت است و این امر وظیفه‌ای بزرگ و پرافتخار است و به منظور حفاظت از این عرصه‌ها علاوه بر ابزارها، تجهیزات و امکانات بویژه در زمان حریق، نیازمند همراهی و همدلی سمن‌ها و تشکل‌های مردمی هستیم.

در این نشست سرهنگ سید محمد صدرائی نژاد فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز با اشاره به اقدامات حفاظتی انجام شده به منظور ارتقا و سطح آمادگی در برابر آتش‌سوزی احتمالی در عرصه‌های منابع طبیعی استان گفت: اطلاعیه‌های هشداردهنده برای پیشگیری از وقوع حریق در کنار برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی در مناطق بحرانی جنگلی، شناسایی کانون‌های پرخطر و مستعد آتش‌سوزی، برقراری مستمر گشت کنترل، اخذ تعهد از مرتعداران عرصه‌های جنگلی و مرتعی از جمله این اقدامات است.

صدرائی نژاد با اشاره به اهمیت جنگل‌ها و مراتع بر ضرورت همکاری و تعامل نهاد‌های مختلف به ویژه تشکل‌ها و سمن‌های حوزه منابع طبیعی در پیشگیری و اطفای به موقع حریق تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • اتصال فاضلاب منزل به قنات جرم است
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • برگزاری نشست هم اندیشی مدیران مراکز مشاوره استان
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین