Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رنجبری پیش از ظهر پنجشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب خمین اظهار داشت: با توجه به اینکه نصب کنتور هوشمند برای کشاورزان ۴۰ تا ۶۰ میلیون ریال هزینه دارد، این مساله سبب شده کشاورزان نسبت به نصب این کنتورها تمایل نداشته باشند.

رئیس امور منابع آب شهرستان خمین افزود: با این وجود در راستای تعادل‎ بخشی به منابع آبی و کنترل مصرف آب در حوزه کشاورزی، مقرر است تمدید پروانه بهره برداری چاه های آب در گرو نصب کنتور هوشمند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: کنتورهای هوشمند قابلیت آن را دارند که در صورت تمام شدن سهمیه آب، به طور خودکار برق چاه را قطع کنند و همچنین همزمان قادر به اندازه گیری میزان مصرف برق و آب هستند.

رئیس امور منابع آب شهرستان خمین خاطرنشان ساخت: در حال حاضر سالانه ۳.۵میلیون متر مکعب اضافه برداشت آب در بخش کشاورزی شهرستان خمین می باشد و این مساله به مشکل بحران آب این دشت دامن زده است.

رنجبری تصریح کرد: طبق ارزیابی ها، هم اکنون ۳۲ چاه آب کشاورزی خمین بیشتر از سهمیه پروانه بهره داری خود آب مصرف می کنند و این باعث شده کاهش سطح درازمدت سفره های آب زیر زمینی دشت خمین از ۵۱ سانتیمتر به ۷۳ سانتیمتر برسد.

رئیس امور منابع آب شهرستان خمین ادامه داد: همچنین به منظور کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی لازم است که گسترش سیستم آبیاری نوین و اصلاح الگوی کشت با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 4314956

منبع: مهر

کلیدواژه: خمین شرکت آب منطقه ای مرکزی مدیریت منابع آب منابع آبی بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی راهپیمایی روز قدس ماه مبارك رمضان شهرکرد مشهد یاسوج گرگان شیراز خرم آباد امام خمینی ره مراسم گلریزان شب قدر سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۲۹۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسراف در مصرف آب به لطف آبیاری گل‌ها در محدوده پل آذر اصفهان + فیلم و تصاویر

هدررفت آب در برخی مواقع به صورت موضوعی نگران کننده درآمده است. این روز‌ها در محدوده پل آذر شهر اصفهان آبیاری گل ها به گونه ای انجام می گیرد که منجر به هدر رفت حجم بسیاری از آب می شود، این موضوع با توجه به کمبود منابع آبی و فرا رسیدن فصل گرم تابستان می‌تواند مشکلات شهروندان را دو چندان کند.

شهروندخبرنگار ما فیلم و تصاویری ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - اصفهان

بیشتر بخوانید:

داستان دنباله دار ترکیدگی لوله آب این بار در دزفول + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • تسهیل سرمایه گذاری در بخش دامپروری با اصلاح جرائم بهداشتی
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • عملیات «وعده صادق» پیروزی بر سیستم پدافندی دشمنان بود
  • بازدید معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب از تاسیسات فاضلاب شهرستان سلماس
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • اسراف در مصرف آب به لطف آبیاری گل‌ها در محدوده پل آذر اصفهان + فیلم و تصاویر
  • آیا می توان گیاهان را به صورت خودکار آبیاری کرد؟
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان