Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: در اجلاس شانگهای درباره مساله یک جانبه گرایی آمریکا و اینکه از گذشته خیال باطل داشتند که رهبر دنیا هستند و می توانند برای دنیا تصمیم بگیرند، بحث خواهد شد. آفتاب‌‌نیوز : حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی پیش از عزیمت به چین و شرکت در اجلاس سازمان همکاری شانگهای در جمع خبرنگاران گفت: اینکه آمریکا برخلاف همه مقررات بین المللی از معاهده ای چندجانبه، بی دلیل و بدون هیچ بهانه ای خارج می شود توهین به جامعه بین الملل و نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی ادامه داد: خوشبختانه در این کار خلاف، اکثریت کشورهای جهان آن را محکوم کردند و همه دنیا باید احساس کنند که شیوه آمریکا برای روابط بین الملل خطرناک و مقررات بین المللی را تضعیف می کند و نباید در برابر آن کشورهای دیگر ساکت باشند. رئیس جمهوری اظهارداشت: 2 عضو از اعضای 5+1 سابق یعنی روسیه و چین در این اجلاس حضور دارند که راجع به موضوعات بحث خواهد شد. 
روحانی گفت: ایران معتقد است که مسائل و پیچیدگی های منطقه از طریق سیاسی حل و فصل می شود و امروز ما در منطقه تجاوزات و برخی اقدامات کشورها و ناامنی ها قرار داریم که ادعای تجزیه طلبی دارند. 
وی ادامه داد: امروز شاهد دخالت کشورهای بزرگ در منطقه هستیم که فکر می کنیم راه حل همه آنها سیاسی و گفت و گوهای چندجانبه است. 
رئیس جمهوری اضافه کرد: معتقدیم که باید منطقه ای قوی تر و امن تر داشته باشیم و این اقدام با همکاری امکان پذیر است و از راه دیپلماسی و مذاکره به نتیجه خواهد رسید. 
روحانی گفت: در این سفر ملاقات های دو جانبه ای هم با روسای جمهور چین، روسیه، هند، پاکستان و سایر کشورها خواهیم داشت و امیدواریم این سفر برای امنیت منطقه و روابط ایران با کشورهای شرکت کننده در این اجلاس مفید باشد. 
وی گفت: این سفر به دعوت رئیس جمهوری چین و برای شرکت در هجدمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای انجام می شود که اساس این سازمان برمبنای هماهنگی و همکاری برای مساله امنیت منطقه است. 
رئیس جمهوری افزود: امروز در دنیا شاهد معضل تروریسم و افراطی گری و بسیاری از مسائلی هستیم که ثبات و امنیت جهان را در منطقه و آسیای مرکزی و غرب آسیا را تهدید می کند و در این اجلاس در باره این موضوعات بحث خواهد شد. 
وی ادامه داد: ایران تجربیات باارزشی دارد که در طول چهل سال گذشته برای مبارزه با افراطی گری و تروریسم در داخل و منطقه انجام داده است و همواره کشوری بوده قربانی تروریسم و همواره پیروز در برابر توطئه های تروریستی بوده است. 
رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهپیمایی روز قدس گفت: روز قدس که امروز یادگاری از امام راحل برای ما باقی مانده است حضور مردم، راهپیمایی و شعار مردم به معنای نزدیک بودن ملت و ملت های اسلامی با ملت فلسطین است. 
روحانی افزود: در واقع مسلمانان در این روز اعلام می کنند که آزادی قدس، آزادی کل سرزمین فلسطین و آبرو و آرمان همه ماست و آن را فراموش نخواهیم کرد. 
وی تصریح کرد: اسرائیل هیچ وقت نمی تواند احساس کند در جای امنی قرار گرفته است و باید بداند غاصب سرزمین دیگران و ستمگر است و باید بداند یک ملت بزرگ دست از سرزمین اجدادی خود برنمی دارد. 
رئیس جمهوری اضافه کرد: در این ایام ظلم اسرائیل به فلسطین بیشتر شده و ان شاء الله روز قدس باشکوه تری نسبت به سال های گذشته خواهد بود و مردم فلسطین روزی به سرزمین خود بازمی گردند.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی صبح امروز جمعه به دعوت «شی جین پینگ» همتای چینی خود و برای شرکت و سخنرانی در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای راهی چین شد. کد خبر: ۵۲۷۶۶۲ تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جامعه بین الملل روسیه چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۳۷۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس

معاون سیاسی وزیر امور خارجه از محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق در نشست گروه بریکس با موضوع تحولات خاورمیانه در مسکو خبر داد.

به گزارش ایرنا، علی باقری که به منظور شرکت در نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورها در امور خاورمیانه و شمال آفریقا به مسکو سفر کرده است، پنجشنبه در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران افزود: در این نشست، رئیس جلسه (بوگدانف نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور خاورمیانه) این اقدام صهیونیست‌ها را محکوم کرد و این اقدام را در امتداد رویکرد و سرشت تجاوزگری صهیونیست‌ها برشمرد

وی خاطرنشان کرد: ما نیز در این جلسه تأکید کردیم که پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی در دمشق، حق قانونی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب اقدام متقابل بوده است.

معاون وزیر امور خارجه تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در قبال هرگونه تعدی و تعرض به سرزمین، منافع و شهروندانش به طور جدی، سریع و بسیار سخت پاسخ خواهد داد

وی ادامه داد: ما در پاسخ قاطعی که به جنایت و تجاوز صهیونیست‌ها به سفارت کشورمان در دمشق نشان دادیم که راه‌حل صیانت از ثبات و پایداری منطقه، سرجای خود نشاندن متجاوز است. تا زمانی که متجاوز برای تجاوزگری‌اش پاداش دریافت کند یا سکوت در قبال تجاوزش ببیند،‌ ما نباید امیدی به ثبات در منطقه داشته باشیم.

باقری گفت:‌ اقدام ایران در پاسخ به جنایت اسرائیل در سوریه علاوه بر آنکه حق جمهوری اسلامی ایران بود،‌ نشان‌دهنده اراده کشورمان برای تحکیم ثبات در منطقه بود و و این اقدام در راستای امنیت و صلح و ثبات منطقه بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • چین از حق مشروع ایران در پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند
  • چین از حق مشروع ایران درپاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند
  • رئیس‌جمهور: تفاوت معناداری در نگاه ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد / لزوم توسعه روابط ایران و آفریقا
  • اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس