Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از همدان، سردار سالار آبنوش مسئول مقاومت مردمی سازمان بسیج مستضعفین، امروز 18 خرداد در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه روز قدس با اشاره به رویداد رمضان 1361 در همدان اظهار کرد: گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهدای رمضان 1361 همدان را، 36 سال پیش دقیقا در چنین روزی که 23 رمضان روز قدس نیز بود، استادیوم قدس که محل برگزاری نماز جمعه بود توسط رژیم بعثی مورد بمباران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امروز به برکت امام خمینی(ره) روز جهانی قدس در اقصی نقاط جهان و در کشورهای مسلمان برگزار می‌شود.
سردار آبنوش با برشمردن اقدامات دشمنان نظام اسلامی برای از بین بردن آن بیان کرد: دشمنان در زمینه های زیادی سعی بر نابودی جمهوری اسلامی داشتند؛ از جمله اقدامات تجزیه طلبانه در کشور، کودتاهای نظامی مانند کودتای پایگاه هوایی نوژه و کودتای قطب زاده و...، جریان طبس که همین توطئه به تنهایی برای نابودی نظام کافی بود که شن های این زمین از جانب خدا به طور معجزه وار مانع از پرواز بالگرردها شد.
وی ادامه داد: تحریم‌های همه جانبه از سوی دشمنان در زمان‌های مختل، 98 کشور دنیا ما را منزوی کرده بودند، فتنه های داخلی در سال های 78 و 88، ترور فرهیختگان و موثران در جامعه برای ممانعت از پیشرفت‌های علمی، جنگ نیابتی با داعش و تکفیری‌ها، نبردهای مستقیم و غیرمستقیم با صهیونیست ها، محاصره های اقتصادی، علمی و پزشکی که هر کدام از این اقدامات خود به تنهایی اگر به ثمر می‌نشست ریشه نظام را می‌زد.
آبنوش با اشاره به چنین معجزات و شبه معجزاتی در حفظ جمهوری اسلامی یاداور شد: این مسائل برای یادآوری عنایت خداوند است، اما متاسفانه عده ای در مقابله با دشمن توکل ضعیفی دارند و چشمشان به دشمن است.


کشور ما امروز یک کشور مقتدر موشکی است

این تحلیل‌گر سیاسی عنوان کرد: از ابتدای خلقت بشر هر جا به شیطان اعتماد کرده ضربه خورده است و آمریکا به گفته امام(ره) شیطان بزرگ است.
وی یادآور شد: اهداف دشمنان از این اقدامات، یکی پیشگیری از وقوع انقلاب در سایرکشورها و دیگری جبران شکست‌های جبهه استکبار بوده است.
سردار آبنوش با اشاره به واقعیتی که در این 4 دهه انقلاب وجود داشته است، خاطرنشان کرد: هر جا با اقتدار برخورد کردیم، پیش رفته ایم، اما هر جا سست بوده ایم عقب مانده ایم.
وی افزود: اگر ایستادگی و مقاومت ما در 8 سال دفاع مقدس نبود امروز به کشوری قدرتمند در منطقه تبدیل نشده بودیم، ما در آن روز که ضعیف بودیم مقاومت کردیم، امروز که به این سطح رسیدیم باید مقاومت بیشتری را از خود نشان دهیم، کشور ما امروز یک کشور مقتدر موشکی است.
مسئول مقاومت مردمی سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه 4 عامل اساسی در قدرتمند بودن یک کشور موثر است اظهار کرد: هر کشوری که دارای این 4 عامل باشد، سایر کشورها او را بعنوان یک کشور قدرتمند می‌شناسند؛ اولین مولفه داشتن یک رهبر است که به لطف خدا کشور ما دارای رهبری است که در سایه قرآن به جلو حرکت می‌کند، دومین مولفه آرمان های یک ملت است، که در کشور ما عدالت‌خواهی، آزادی، استقلال و ادامه دادن راه انبیاء و اهل بیت علیها سلام از آرمان های ملت است.
وی ادامه داد: مولفه بعدی ملت بزرگ اس، تمام دنیا ابراز کردند که ایران دارای ملتی بزرگ و مقاوم است و مولفه بعدی داشتن دشمن بزرگ است، امروز تمام این 4 مولفه برای ایران وجود دارد.

طراز قدرت ایران اسلامی تغییر کرده است
سردار آبنوش تاکید کرد: دشمن در هر زمینه ای که اعمال قدرت کرده و ما از خود مقاومت نشان داده ایم شکست خورده است، دشمن توان ایجاد موج غیرقابل کنترل را ندارد، عده ای جا نخورند.
وی افزود: طراز قدرت ایران اسلامی تغییر کرده است، چراکه ما در تحمل سختی ها پیرو مکتب امام حسین(ع) هستیم، طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری های سال های اخیر حربه دشمن از طریق تحریم‌های اقتصادی است، جبهه اقتصادی باید به سرداران اقتصادی سپرده شود.
این تحلیل‌گر سیاسی اجتماعی عنوان کرد: امروز دشمن فهمیده است که بیرق جبهه اقتصادی در دست اه آن نیست و لذا از این بابت اعمال زور و فشار می‌کنند، اگر انشاالله در کمتر از 25 سال آینده بخواهیم جشن نابودی اسرائیل را بگیریم باید در جبهه اقتصادی نیز درست عمل کنیم.
وی در پایان تاکید کرد: دشمن به دنبال نا امید کردن مردم است، اما مردم نا امید نباشید چرا که امروز ایران در بهترین شرایط علمی در آی تی، در بحث عمران، انرژی، حفاری و استخراج گاز و نفت، سکوهای نفتی، پالایشگاه و در دفاع نظامی کاملا به خود متکی هستیم و این ها به دست جوانان کشورمان که با دو بال علم و ایمان حرکتت می‌کنند به دست امده است، جوانان پرتلاش در عرصه علم که اهل نماز شب هستند.
در پایان سخنرانی، متن قطع نامه سراسری روز قدس نیز قرائت شد.
انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان روز قدس نقش دشمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۴۷۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی، در توسعه سریلانکا مشارکت کند

رئیس‌جمهوری اعلام کرد که ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی، در توسعه اقتصادی سریلانکا مشارکت کند.

به گزارش شانا، سیدابراهیم رئیسی امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت) در نشست خبری با همتای سریلانکایی خود با بیان اینکه پس از انقلاب، روابط خوبی بین ایران و سریلانکا برقرار شد، اظهار کرد: این روابط رو به توسعه است و طی گفت‌وگوهایی که با رئیس‌جمهوری این کشور و همکاران وی داشتیم قرار شد همکاری‌ها در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، صنعتی، تجاری و اقتصادی، فرهنگی و علمی و فناورانه بین دو کشور ادامه یابد.

وی از اعلام آمادگی کشورمان برای صدور خدمات فنی و مهندسی خبر داد و تأکید کرد: برای صدور خدمات فنی و مهندسی آمادگی داریم. بی‌شک می‌توانیم در توسعه اقتصادی سریلانکا با صدور خدمات فنی و مهندسی مشارکت کند.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: به مردم و مسئولان سریلانکا می‌گویم که تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده و پیشرفت ادامه داشته است. ایرانِ امروز را می‌توان کشوری پیشرفته و فناور نامید.

رئیسی از تشکیل کمیسیون مشترک میان ایران و سریلانکا خبر داد و گفت: مقرر کردیم با پیگیری وزیران خارجه دو کشور کمیسیون مشترک هرچه سریع‌تر تشکیل شود و سازوکار روابط تجاری، اقتصادی، کشاورزی و علمی فناوری را مورد بررسی قرار دهند و این تصمیم‌ها سریع اجرایی شود.

رانیل ویکرمسینگه نیز در این نشست خبری تصریح کرد: امروز پروژه چندجانبه سد گشایش یافت که ۱۲۰ مگاوات برق را تأمین می‌کند. از ایران برای مشارکت در ساخت این سد و انتقال دانش و فناری ساخت سد قدردانی می‌کنم.

وی با تأکید بر اینکه توانستیم پروژه مشترکی را میان دو کشور به نحو مطلوبی اجرا و بهره‌برداری کنیم بیان کرد: از مردم ایران تشکر می‌کنم و به آنها به‌دلیل دستیابی به فناوری برق و انتقال آب و سدسازی تبریک می‌گویم. انتقال آب و تولید برق از مهم‌ترین مذاکرات نشست‌های امروز بود.

رئیس‌جمهوری سریلانکا حمایت ایران را سبب ثبات اقتصادی در کشور خود دانست و گفت: از این تریبون از حمایت‌های ایران در برابر بحرانی اقتصادی چند سال گذشته کشورمان قدردانی می‌کنم، این حمایت‌ها سبب ثبات اقتصادی در کشورمان شد.

ویکرمسینگه با اشاره به امضای پنج سند همکاری با ایران، افزود: در طول گفت‌وگوهای امروز در نشست‌های دوجانبه مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، تجاری و ... مطرح شد و دو دولت به پنج توافق‌نامه در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی، علمی و فناوری ... امضا کردن  تا از این طریق به افزایش مناسبات دو جانبه و ارتباط میاد مردم دو کشور اقدام کنیم. دو کشور در حوزه همکاری در کارگروه اقیانوس هند و نیز سازمان ملل متحد به تفاهم رسیدند؛ گفت‌وگوهای بسیار خوبی هم درباره چالش‌های کنونی جهان داشتیم و در برخی موضوع‌ها توافق کردیم.

گفتنی است که وزیران نفت، نیرو، امور خارجه و فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیس‌جمهوری را در این سفر همراهی می‌کنند. در این سفر مگاپروژه‌های برق‌آبی که به همت مهندسان ایران و با هزینه‌کرد کامل دولت سریلانکا احداث شده، با حضور رؤسای جمهوری دو کشور به بهره‌برداری رسید.

دیگر خبرها

  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • آیا می توان چراغ خطی را در کف نصب کرد؟
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • ریه‌های محلات نفس تازه می‌کنند؟
  • ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی، در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟