Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-27@10:20:23 GMT

درمان دانش آموزان شین آبادی متوقف نشده است

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۵۰۴۷۹

درمان دانش آموزان شین آبادی متوقف نشده است


رویداد۲۴ طیب قدیمی درباره آخرین وضعیت روند درمان دانش آموزان شین آبادی توضیح داد و گفت: در  سالی که این اتفاق افتاد تفاهم نامه‌ای بین وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه منعقد شد که پولی به این موضوع اختصاص داده شود. در آن زمان قرار شد سالیانه ۱.۵ میلیارد تومان برای درمان دانش آموزان پرداخت شود، اما وزارت بهداشت منتظر تامین این منابع نماند و از منابع داخلی خود آن را پرداخت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  سال اول نیز این مبلغ پرداخت شد، اما بعد از آن پرداختی صورت نگرفت.  با وجود این وزارت بهداشت از منابع خود درمان آنها را ادامه داده است. در حال حاصر نیز درمان دانش آموزان شین آبادی متوقف نشده‌است.

وی افزود:  این دانش آموزان به پشتیبانی‌هایی به جز عمل جراحی مانند حمایت‌های روانی، مالی و اشتغال نیاز دارند و آموزش و پرورش و نهادهای اجتماعی می تواند این اقدامات را برای آنها انجام دهند و قطعا برنامه‌ای در این زمینه دارند.

به گفته وی، طبق آخرین تصمیمی که درباره روند درمان این دانش آموزان گرفته شد، قرار است تیمی از متخصصان  باتجربه، نیازهای درمانی هرکدام از این دانش آموزان را مشخص و برای آن برنامه ریزی کنند. بعد از امتحانات خرداد ماه  از آنها دعوت می‌شود تا معاینه کامل و بازخوانی مجدد سیر درمانی صورت گیرد.  وزارت بهداشت در عین حال آمادگی دارد  پشتیبانی و حمایت‌های مالی برای انجام  عمل‌های جراحی این دانش آموزان را انجام دهد.

مشاور اجرایی معاون درمان وزارت بهداشت همچنین اضافه کرد: دانش آموزان شین آبادی در روزهای اول حادثه به مداخلات جراحی بیشتری نیاز داشتند، اما با گذشت زمان تعداد جراحی‌های مورد نیاز آنها کمتر شده است، ممکن است برخی عوارض به جا مانده نیاز به مداخله خاصی نداشته باشد. وزارت بهداشت آمادگی دارد از منابع داخلی خود این حمایت‌ها را ادامه دهد. تاکنون نیز  مداخلات جراحی مورد نیاز آنها انجام شده و قطع و متوقف نشده است؛ شاید پرداخت به متخصص جراح با تاخیر صورت گرفته باشد، اما این موضوع باعث تاخیر درارائه خدمات درمانی به این دانش آموزان نشده است. ضمن آنکه وزارت بهداشت انتظار دارد طبق تفاهم نامه‌ای که با سازمان برنامه و بودجه منعقد شده است، پرداخت‌ مبالغ مورد تعهد انجام شود.

قدیمی درباره تصمیم برای ادامه روند درمان دانش آموزان در خارج از کشور نیز توضیح داد و گفت: این موضوع مشروط به نظر تیم جراحی دانش آموزان است؛ اگر به موارد خاصی نیاز داشته باشند بر اساس نظر تیم جراحی قطعا برای انجام آن برنامه‌ریزی می‌شود، اما بدون شک نیازهای آنها در داخل کشور قابل انجام است. در این موارد گاهی برخی افراد  بدون اینکه مسئولیت یا صلاحیت داشته باشند اظهارنظر می کنند. فقط تیم جراحی می‌تواند نیاز آنها را به صورت واقعی مشخص کند.  هرکدام از این دانش آموزان نیز بسته به میزان آسیب ، مراحل درمانی مشخص و محدودی دارند و این طور نیست که تا سال‌های سال حتما به تعداد مشخصی عمل جراحی نیاز داشته باشند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 دختران شین آبادی وزارت بهداشت شین آباد درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۵۰۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟

سید صاحب حسینی‌نژاد با اشاره به تمایل به انجام عمل‌های زیبایی از جمله پیکرتراشی اظهار کرد: در حال حاضر عمل‌های زیبایی به ویژه پیکرتراشی در سطح جامعه بسیار فراگیر شده است در حالی که باید توجه شود این جراحی‌ها، عمل‌های درمانی هستند؛ همان طور که افراد برای بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری قلبی و گوارشی به پزشک مراجعه می‌کنند باید برای انجام عمل‌های زیبایی نیز به پزشک مربوطه مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در مدت آموزش جراحی پلاستیک و زیبایی به جراحان فوق تخصص، آموزش‌هایی ارائه می‌شود تا بسیاری از مراجعه‌کنندگان را از انجام عمل‌ها منصرف کنند. یادمان باشد که فرد برای انجام عمل زیبایی به ویژه پیکرتراشی باید از هر نظر در سلامت کامل عمومی باشد. به هیچ عنوان نباید دیابت داشته باشد و در صورت داشتن این بیماری، باید دیابت کنترل شده باشد. همچنین فرد نباید بیماری تیروئید داشته باشد و در صورت داشتن این بیماری، باید کنترل شده باشد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی بیان کرد: زمانی که فردی به یک پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی مراجعه می‌کند باید ارزیابی‌های قبل از عمل برای وی انجام شود؛ به طور مثال، فاکتور‌های خون، دیابت، تیروئید، کبد و کلیه بررسی شود و فرد باید از هر نظر در سلامت کامل باشد یا بیماری وی تحت کنترل باشد.

حسینی‌نژاد عنوان کرد: پیکرتراشی شامل آبدومینوپلاستی، لیپوساکشن و لیپوماتیک است. لیپوماتیک‌ها، جراحی‌هایی هستند که تنها تجمع موضعی و کوچک چربی در سطح بدن را برطرف می‌کنند، اما لیپوساکشن بسیار فراگیرتر است و چربی‌های قسمت‌های مختلف بدن را تخلیه می‌کند.

وی افزود: آبدومینوپلاستی نیز یک عمل جراحی است که بر لیپوساکشن افزوده می‌شود. در این جراحی، شاخص توده بدنی برای شروع عمل‌های پیکرتراشی بسیار مهم است و فردی که تحت این جراحی قرار می‌گیرد باید شاخص توده بدنی مناسبی داشته باشد و دچار چاقی‌های مفرط نباشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه عمل‌های جراحی پلاستیک برای کاهش وزن نیستند، گفت: اگر فردی احساس چاقی می‌کند یا از وزن خود رضایت ندارد به هیچ عنوان نباید به فکر عمل جراحی پلاستیک زیبایی باشد بلکه قبل از آن باید به همکاران متخصص تغذیه یا متخصصان چاقی مراجعه کند و در نهایت پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده‌آل، به جراح پلاستیک مراجعه کند.

وی افزود: تاکید می‌شود کسانی که عمل‌های زیبایی انجام می‌دهند خود را به عنوان بیمار فرض کنند بنابراین بیمار حتما باید به پزشک مراجعه کند و به جز پزشکان دوره‌دیده جراحی پلاستیک که در عمل‌های سخت تبحر دارند، نباید به فرد دیگری مراجعه کرد.

حسینی‌نژاد گفت: جراحی‌های پیکرتراشی با عارضه و مرگ و میر همراه هستند. اگر فردی از نظر سلامت عمومی و ایمنی در شرایط مناسب و ایده‌آل نباشد شانس آسیب، عارضه و مرگ و میر برای وی وجود دارد بنابراین تاکید می‌شود برای انجام جراحی به متخصص جراحی پلاستیک مراجعه شود تا همه جنبه‌های عمومی بررسی و سنجیده شود.

وی افزود: کار‌های زیبایی باید توسط پزشک متخصص زیبایی انجام شود و کلینیک‌های زیبایی یا کسانی که در این خصوص فعالیت دارند، صلاحیت انجام این کار را ندارند. این عمل‌ها توام با عارضه و مرگ و میر هستند و فرد باید در شرایط بسیار مناسب جراحی شود.

دیگر خبرها

  • چرا نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • چه کسانی باید جراحی برداشتن لوزه را انجام دهند؟
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • چرا ایرانی‌ها بیشتر سنگ کلیه می‌گیرند؟/ شایع‌ ترین بیماری های اورولوژی در کشور
  • جراحی عجیب پیوند عضو برای اولین بار در کشور