Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرسودگی اماکن مسکونی منطقه شهریار ارومیه در بافت مرکزی شهر ضمن آنکه مشکلات متعدد اجتماعی پدید آورده با کوچک‌ترین تلنگری به ویرانه تبدیل می‌شود بنابراین این موضوع امنیت روانی و جانی شهروندان را تهدید می‌کند. ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۷ استانها آذربایجان غربی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، کوی شهریار این شهر که به موازات خیابان حافظ یک و دو امتداد یافته و تا فلکه زنجیر ادامه می‌یابد یکی از قدیمی‌ترین محلات ارومیه است که با کوچه‌های تنگ و باریک به هم متصل است و منازل شهروندان در این منطقه در قطعات خورد و ریز و بعضاً 40 پنجاه متری ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوی شهریار یک که از مجاورت ساختمان‌های استانداری، شهرداری و شورای شهر ارومیه آغاز می‌شود جزو فرسوده‌ترین بافت‌های ارومیه است به طوریکه شهروندان ساکن در این منطقه به دلیل تراکم جمعیتی بالا و حجم زیاد تردد خودروها در هسته مرکزی شهر همیشه با مشکل روبرو هستند.

در سال‌های اخیر توجه چندانی به نوسازی و بازسازی خانه‌های این منطقه از شهر ارومیه نشده و کماکان بسیاری از خانه‌های فرسوده در این منطقه در خطر فروریزی قرار دارند.

گوشه‌هایی از وضعیت ناخوشاند بافت فرسوده منطقه شهریار یک ارومیه را از زاویه دوربین عکاس تسنیم ببینید.

انتهای پیام/م /ع

R41361/P1361/S6,48/CT8

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۵۴۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

بیشتر بخوانید: قیمت جدید مسکن در شمال تهران شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۷۸ متری در منطقه ۱۹ محله اسفندیاری - بوستان تهران، ۹ سال ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۷۵۸ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۹ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۹)‌ عمر ساختمان قیمت کل ساختمان (تومان)
اسفندیاری - بوستان ۱۳۹۳ ۴,۷۵۸,۰۰۰,۰۰۰
بهمن‌یار ۱۳۹۸ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
خانی‌آباد نو ۱۳۸۳ ۳,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
دولت‌خواه ۱۳۹۰ ۳,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
عبدل‌آباد ۱۴۰۳ ۵,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
نعمت‌آباد ۱۳۹۸ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰

اگر بگوییم مسکن برای مردم به رؤیا تبدیل شده است، بیراه نیست؛ افزایش قیمت مسکن همراه با رکود تورمی در بازار مسکن عواقب بدتری در پی خواهد داشت؛ افزایش قیمت مسکن در بازار، مانع بزرگی برای ازدواج و رشد جوانی جمعیت خواهد بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1228899 برچسب‌ها قیمت مسکن

دیگر خبرها

  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند
  • ۷ نفر عوامل نزاع در پارک گوللر باغی ارومیه دستگیر شدند
  • دستگیری عامل تیراندازی در گتوند
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد
  • فرسودگی روکش آسفالت در معابر دغدغه شهروندان شهریار شد + تصاویر