Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@17:31:32 GMT

عشایر ایلام سالانه 465 تن روغن حیوانی تولید می کنند

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۵۹۵۳۳

عشایر ایلام سالانه 465 تن روغن حیوانی تولید می کنند

علی سلیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جامعه مولد عشایر با توجه به نقش شایان توجهی که در تامین زنجیره غذایی کشور ایفا می کنند از مهم ترین شاخه های تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب به شمار می روند.
وی افزود: روغن حیوانی یکی از این محصولات است که عشایر در تولید آن نقش بسزایی بر عهده دارند و در استان ایلام نیز سالانه حدود 465 تن روغن حیوانی به ارزش اقتصادی 32 میلیارد ریال تولید می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل امور عشایری ایلام تاکید کرد: این روغن به دلیل کیفیت بالا در حال حاضر یکی بزرگترین ظرفیت های اقتصادی عشایری استان شناخته می شود.
سلیمی یادآور شد: نبود برنامه ریزی درست، ساماندهی نامناسب، نداشتن برند و بسته بندی باعث شده این محصول تولیدی عشایر ایلام ناشناخته بماند.
وی اضافه کرد: ارزش هر کیلوگرم روغن حیوانی بستگی به کیفیت آن دارد ولی هم اکنون به ازای هر کیلوگرم بین 300 تا 500 هزار ریال و شاید هم بیشتر پرداخت می شود.
مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: یکی از مهمترین مسائلی که جامعه عشایر استان ایلام با آن مواجه است بحث فروش محصولات است چراکه اکثر این تولیدات توسط دلالان به خارج از استان ارسال می شود.
سلیمی ابراز داشت: سالانه هفت هزار و 900 تن گوشت قرمز و سفید، 25 هزار و 178 تن شیر، یک هزار و 570 تن پشم، سه هزار و 100 تن محصولات باغی، 41 هزار تن محصولات زراعی و 372 تن کشک توسط عشایر استان تولید می‌شود.
عشایر استان ایلام در قالب 13 ایل و 35 طایفه مستقل و با جمعیتی معادل 60 هزار نفر، دارای یک میلیون و 400 هزار راس دام هستند.
7177/6119
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 اقتصاد مقاومتی جامعه رهبر معظم انقلاب شیر گوشت قرمز روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۵۹۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران


به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، کوچ عشایر قره داغ از قشلاق‌های دشت مغان شروع میشود و به ارتفاعات شهرستان‌های اهر، هریس، ورزقان، سراب وکلیبر ختم می شود و به تعلیف جمعیت دامی خود می‌پردازند. هر ساله پس از ارائه درخواست عشایر، کارشناسان استانی از محل بازدید کرده و در صورتی که تعداد خانوار‌های مستقر در منطقه بیش از ۲۰ خانوار باشند راه قبل از کوچ قشلاقی عشایر، برای عبور وسائط نقلیه برطبق مشخصات استانداراد بهسازی و مرمت می‌شود. 

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
درخواست اصلاح راه عشایران زحمت کش قره داغ اهر ارسباران
با خطر مواجه ایم. خیلی خطرناک‌ است، لطفاً پیگیری کنید.
با تشکر از مسئولین محترم شهروندخبرنگار جمهوری اسلامی ایران
اهر ییلاق روستای کقالق بطرف کمربندی اهر تبریز

دیگر خبرها

  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • درخواست بهسازی و مرمت راه عشایری قره داغ اهر ارسباران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور
  • فواید و مضرات روغن حیوانی