Web Analytics Made Easy - Statcounter

آلبر کامو را بسیاری از علاقمندان ادبیات می شناسند او خالق آثار جاودانه ای چون بیگانه و طاعون و تهوع است و همین طور او کسی است که قلمی چیره دست در خلق تئاتر های زیبایی دارد اما آن چیزی که کمتر از آلبر کامو سخن گفته می شود این است که این نویسنده فرانسوی الجزایر تبار یک عاشق فوتبال بوده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

آلبر کامو در سنین جوانی دروازه بان بوده و اگر بیماری سل به او اجازه می داد شاید به اندازه ادبیات در فوتبال هم موفق می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهار نظری مشهور از آلبر کامو وجود دارد که در پاسخ به سوالی ارائه می دهد که روزگاری خبرنگاری از او پرسید.

خبرنگار از کامو می پرسد از بین فوتبال و ادبیات کدامین را انتخاب می کنید ؟ و او پاسخ می دهد فوتبال زیرا هیچگاه نمی توانم اشکها و خنده های دوران حضور در فوتبالم را از یاد ببرم.

بی گمان کسانی که با فوتـبال عجین هستند این اظهار نظر کامو را با تمامی وجود حس می کنند . فوتبال تنها یک بازی نیست و حتی می توان گفت فوتبال برای خیلی ها خود زندگی و شاید فراتر از یک زندگی باشد.

برای فوتبال و ستاره آن پله است که یک جنگ قبیله ای در آفریقا متوقف می شود . برای فوتبـال است که بازی قرن عنوانی می شود که به مسابقه ایران و آمریکا داده اند. برای فوتبـال است که میلیون ها نفر اشک و بی گمان خندیده اند.

در زمانی که این نوشته را می نگارم چند روزی به جام جهانی ۲۰۱۸ مانده است و بسیاری از ما ایرانیان علاوه بر عشقی که به یوزهای ایرانی داریم چشم به هنرنمایی قهرمانان دوران کودکی خود داریم. این قهرمانان می توانند آمریکای جنوبی های چون برزیل و آرژانتین باشند و یا اروپای محبوب نظیر آلمان و فرانسه و انگلستان و اسپانیا شاید تیمهایی نظیر بلژیک و پرتغال و… باشند.

بی گمان اشکها خواهیم ریخت و خنده هایی خواهیم داشت. برای پیروزی تیمهایمان شادمانی و از شکستشان غمگین می شویم و سر انجام یک قهرمان ماحصل همه این اشک ها و لبخند ها است. اما همه می دانیم پس از این مسابقات بار دیگر این قصه ادامه دارد زیرا همان طوری که کامو می گوید اشکها و لبخندهای فوتـبال فراموش نشدنی است.

تورج عاطف – خبرگزاری پارس فوتبـال

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: آلبر کامو جام جهانی آلبر کامو تیم ملی فوتبال ایران جام جهانی جام جهانی 2018 روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۶۰۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد انضباطی نکونام با هافبک آبی ها

به گزارش همشهری آنلاین، تیم فوتبال استقلال در هفته بیست‌وششم لیگ برتر باشگاه‌های ایران موفق شد در ورزشگاه آزادی در یک دیدار جذاب و تماشایی، ذوب‌آهن اصفهان را دو بر یک شکست دهد. جلال‌الدین ماشاریپوف و گوستاوو بلانکو، گل‌های استقلال را در این بازی خانگی به‌ثمر رساندند.

در پایان این مسابقه و در حالی که بازیکنان در حال خروج از زمین و ورود به رختکن بودند، امید حامدی‌فر به سمت مهرداد رضایی بازیکن ذوب‌آهن حمله‌ور شد و او را نقش بر زمین کرد که این اقدام عجیب، واکنش‌های مختلفی را به همراه داشت.

پس از اتفاقات این دیدار، حامدی‌فر به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال احضار شد.

در حالی که روزبه چشمی، صالح حردانی با دریافت کارت زرد مقابل ذوب آهن اصفهان دیدار با فولاد خوزستان را از دست داده‌اند، رفتار بچه‌گانه امید حامدی‌فر به احتمال فراوان وی را به فهرست محرومان آبی‌ها اضافه خواهد کرد.

از باشگاه استقلال خبر می‌رسد جواد نکونام از اتفاقاتی که دیشب در ورزشگاه آزادی رخ داد ناراحت بوده و از رفتار امید حامدی‌فر انتقاد کرده است.

سرمربی استقلال قصد دارد امید حامدی‌فر را بابت رفتاری که انجام داد، جریمه کند.

کد خبر 850227 منبع: ایرنا برچسب‌ها ویژه ورزشی فوتبال باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • نگرانی شرفی از درخشش ماشاریپوف و اورونوف
  • کور شدن یامگا هم طبیعی بود؟
  • برخورد انضباطی نکونام با هافبک آبی ها
  • 12 بازیکن ایرانی که در انگلستان بازی کردند
  • نکونام با حامدی‌فر برخورد می‌کند
  • درگیری شدید ۲بازیکن بعداز بازی استقلال چه بود؟
  • دو بازیکن استقلال و ذوب آهن به کمیته انضباطی فراخوانده شدند
  • آغاز مسابقات لیگ فوتبال امید‌های مناطق کشور در محمودآباد
  • سوت آغاز لیگ فوتبال امید‌های مناطق کشور در محمودآباد به صدا در آمد
  • درخشش آثار هنرمند خراسانی در نمایشگاه جهانی هنر امارات