Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین خاکسار هرندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا شعبه اصفهان با بیان اینکه مهمترین مشکل مراکز و مؤسسات قرآنی به بخش مردمی و غیر دولتی مربوط می‌شود، اظهار کرد: متأسفانه در سطح کلان کشوری با فقدان یک سازمان و نهاد واحد برای ساماندهی فعالیت‌های قرآنی مواجهیم و اصولا در این زمینه دچار تکرار و موازی‌کاری شده‌‌ایم؛ اگر این مشکل رفع شود، فعالیت‌های قرآنی اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: هر سال با این مشکل مواجه هستیم که بودجه مصوب در مجلس شورای اسلامی برای فعالیت‌های قرآنی، در عمل به این فعالیت‌ها اختصاص نمی‌یابد، در حالی که جامعه قرآنی نیز مانند جامعه ورزشی و هنری باید مقدار مشخصی تخصیص بودجه داشته باشد، اما متأسفانه بودجه صد میلیاردی برای فعالیت‌های قرآنی مصوب سند بودجه سال جاری در عمل تخصیص نیافته است.
مدیر مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان بیان کرد: با وجود پیگیری مشکلات مالی مؤسسات قرآنی از جانب نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی و بازدید آنها از این مؤسسات، به علت اینکه مصوبات مجلس در سطح کلان و سراسری انجام می‌شود، برای تحقق مطالبات جامعه قرآنی باید اجماع صورت گیرد که متأسفانه مشکلات پیچیده اقتصادی مجال پرداختن به مشکلات فرهنگی را نمی‌دهد.
خاکسار هرندی با اشاره به اینکه قرآن و شأنیت آن فقط در شعار اولویت دارد، گفت: اختصاص نیافتن بودجه مکفی و لازم به فعالیت‌های قرآنی در سطح کشوری نشان از آن دارد که به فعالیت‌های قرآنی اهمیت داده نمی‌شود. از طرف دیگر، با معافیت‌های قانونی پیش‌بینی شده در قانون اساسی با وجود تصویب مجلس شورای اسلامی به صورت سلیقه‌ای برخورد شده، برای مثال هنوز سازوکار معافیت‌های مالیاتی فعالان و مؤسسات قرآنی نهایی نشده است و در جواب مدیران مؤسسات، علت آن ناکارآمدی و عدم صدور بخش‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌های اجرایی مربوطه بیان می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان حدود 500 مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در حال فعالیت هستند که این رقم به نسبت جمعیت استان، حاکی از ظرفیت مناسب استان اصفهان در زمینه فعالیت‌های قرآنی است. استان اصفهان بعد از مشهد و تهران حرف اول را در زمینه فعالیت‌های قرآنی می‌زند، اما به دلیل مشکلات بودجه‌ای، نبود وحدت رویه و فقدان رسیدگی و نظارت جامع، ظرفیت‌های آن بالفعل نشده است.
مدیر مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به کسب رتبه اول از سوی فعالان قرآنی استان اصفهان در رشته حفظ مسابقات قرآن و فعالیت‌های چشمگیر مراکز قرآنی استان در زمینه مفاهیم، تفسیر و تدبر در قرآن کریم، استان اصفهان این ظرفیت را دارد که به قطب فعالیت‌های قرآنی کشور تبدیل شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا اصفهان فعالیت های قرآنی مؤسسات قرآنی استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۶۰۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و شهید مرتضی مطهری با اشاره به بیانات حضرت علی (ع) در نهج البلاغه مبنی بر اینکه خدای متعال خیلی دوست داشت مخلوقات او را ببینند اما از آنجا که ضعف وجودی مخلوقات در عالم ماده خیلی محدود است و نمی‌شود خدا را رؤیت کرد، خدا کتاب آسمانی را فرستاد اظهار کرد: کسی که می‌خواهد خدا را زیارت کند با شنیدن، خواندن و نشستن پای قرآن می‌تواند خدا را زیارت کند.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه امروز تحولات فلسطین که دنیا را تکان داده با مبانی قرآن است، افزود: غزه تکه‌ای از یک سرزمین باریک بسیار کوچک است اما با داشتن هزاران حافظ قرآن توانست بالاتر از خیلی کشورها قرار گرفته و بیشترین حافظ قرآن را در یک منطقه داشته باشد و با همین مبانی تبدیل به مساله اول دنیا و جهان اسلام شود.

امام جمعه لاهیجان به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان آمریکا و اروپا اشاره داشتند و ادامه داد: ۱۰ سال از پیام رهبر انقلاب به جوانان غرب می‌گذرد و امروز پیام تعالیم و جواب آن نامه را در صحنه‌های مختلف دانشگاه‌های غرب مشاهده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: امروز بسیاری از تحلیلگران می‌گویند سر و صدایی که در جهان ایجاد شده از ایران بوده و البته راهبرد رهبر انقلاب وجدان‌های خفته جوانان اروپا و آمریکا بیدار کند و راهبرد نگاری امروز با مساله فلسطین گره خورده و خودش را در کف خیابان‌های غرب نشان می‌دهد.

سلیمانی با بیان اینکه قرآن وجه اشتراکی سبب شده تا دانشجویان غرب بیدار شوند، گفت: رهبر انقلاب در نامه خودش به جوانان آمریکا فرمودند که قرآن تکلیف ما را با استکبار روشن کرده است، فرمود جوانان اروپایی و آمریکایی مستکبران زمان خودشان را بشناسند، ببینید قرآن چه گفته آیا همان دستورات تورات و انجیل نیست، قرآن بهترین کتاب وحدت بخشی است و امروز که می‌بینیم جوانان مسیحی با قرآن و چفیه در دانشگاه حضور دارند و از جوانان مسلمانی که نماز می‌خوانند، مراقبت می‌کنند، به برکت کتاب قرآن است.

کد خبر 6094378

دیگر خبرها

  • بزرگترین رویداد قرآنی کشور با حضور بیش از ۱۶۰۰ حافظ از خراسان رضوی برگزار شد
  • این استان خطرناک‌ترین استان در بحران فرونشست شناخته شده است
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • تاسیس موسسات هوشمند ترافیک در کشور
  • امام جمعه اصفهان: گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان