Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@02:53:11 GMT

پاساژ ناایمن دراکولا تعطیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۶۲۶۵۸

پاساژ ناایمن دراکولا تعطیل می‌شود

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، نصراله آبادیان با بیان اینکه مجتمع تجاری دراکولا به دلیل ناایمن بودن و عدم توجه به هشدارهای داده شده پلمب خواهد شد، گفت: طبق دستور قضایی مقرر شد رفع خطر و پلمب پاساژ دراکولا با هماهنگی کلانتری، شورای تأمین استان، آتش نشانی و نیروی انتظامی انجام شود.
 
شهردار منطقه 11 ضمن اشاره به جلساتی که با دادستان در این خصوص برگزار شده است، افزود: جلسات کمیته ایمنی ساختمان نیز مرتبا برگزار می شود که ابلاغ دستورالعمل‌های ایمنی به ساختمان‌های نا ایمن و پرتردد و پلمب واحدهای متخلف که علی رغم در اختیار داشتن فرصت به موارد ایمنی ترتیب اثر ندهند؛ در دستور کار این کمیته قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
آبادیان ضمن اشاره به قدمت بافت شهری این منطقه که دلیل وجود ساختمان های فرسوده و نا ایمن است؛ عنوان کرد: ساختمان های پر خطر و نا ایمن این منطقه از 130 واحد به 264 واحد افزایش پیدا کرده و باید با محوریت نواحی و با توجه به لیست ارزیابی های آتش نشانی اقداماتی برای رفع مخاطرات واحدهای تجاری انجام شود.
 
وی تیپ بندی و کار بری واحدهای ساختمانی اعم از مسکونی، تجاری، عمومی و... را بر اساس نوع فعالیت از جمله آموزشی، مذهبی، فرهنگی، تجاری، اداری، مسکونی و تولیدی برای برنامه ریزی رفع مخاطرات ضروری خواند و در حوزه توانمند سازی، شکل گیری گروه های دوام را حائز اهمیت دانست.
 
آبادیان بر ایجاد کمیته ای برای ساختمان های نا ایمن به منظور اخطار و پیگیری رفع خطر از ساختمان های نا ایمن در نواحی منطقه 11 تأکید کرد و همچنین از اقدامات انجام شده برای شناسایی مخاطرات اماکن عمومی و بوستان های سطح منطقه توسط واحد HSE خبر داد و گفت: به منظور رفع مخاطرات از اماکن عمومی، بوستان ها و فضای بازی کودکان، مکاتبه ای با سازمان استاندارد برای استاندارد سازی وسایل بازی صورت گرفته است و اولین منطقه ای هستیم که برای وسایل بازی و نصب آن ها در بوستان ها به دنبال استاندارد سازی هستیم.
 
 بر اساس این گزارش پیگیری ویژه ایمنی اماکن پرتردد و ساختمان های نا ایمن سطح منطقه 11 با تشکیل کارگروه ایمنی و برگزاری جلسات با حضور ادارات و نهادهای مرتبط انجام شده و دراین راستا از شاخص ترین ساختمان های نا ایمن، پاساژ افراسیابی آزاد (دراکولا) واقع در خیابان لبافی نژاد کوچه مهرداد بوده که به دلیل عدم ایستایی و ناپایداری بر اساس دستور معاونت دادستان عمومی و انقلاب تهران و سرپرست دادسرای ناحیه 37 مبتنی بر همکاری نیروی انتظامی با شهرداری جهت پلمب واحدهای ساختمان مزبور اقدام خواهد شد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پاساژ ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۶۲۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوطی دراکولا ؛ این خون آشام عاشق میوه است! (+تصاویر)

عصر ایران - طوطی پسکی (Pesquet's parrot) با نام علمی Psittrichas fulgidus به نام طوطی دراکولا و طوطی کرکس نیز شناخته می شود. این پرنده عضوی از خانواده Psittaculidae است. طوطی دراکولا تنها گونه سرده خود یعنی Psittrichas است. این پرنده بومی جنگل های بارانی تپه ای و کوهستانی در گینه نو است.

طوطی دراکولا یک طوطی بزرگ با درازای کلی تقریبا 46 سانتیمتر و وزن 680 تا 800 گرم است. پرهای آن به رنگ سیاه، خاکستری و قرمز است. پرنده نر بالغ دارای یک لکه قرمز پشت چشم خود است که در پرنده ماده بالغ دیده نمی شود. در مقایسه با بیشتر طوطی های دیگر، اندازه سر طوطی دراکولا کوچک به نظر می رسد. پوست سیاه و برهنه صورت و نوک نسبتا بلند و قلاب دار تا حدی در این زمینه موثرند.

سر فاقد پر ظاهری کرکس مانند به این طوطی می بخشد که دلیل انتخاب نام طوطی کرکس است. همچنین، رنگ های سیاه و قرمز پرها که شبیه به شنل دراکولا به نظر می رسد، موجب شده تا این پرنده به نام طوطی دراکولا نیز مشهور شود.   

طوطی پسکی یک پرنده میوه خوار است که رژیم غذایی آن بیشتر شامل چند گونه انجیر می شود. گاهی اوقات، میوه های دیگر، گل ها، دانه ها و شهد نیز در رژیم غذایی این حیوان جای می گیرند. قسمت برهنه سر احتمالا نوعی سازگاری برای جلوگیری از کثیف شدن پرها با میوه های چسبنده است.

اگرچه به طور معمول مهاجرت نمی کنند، اما طوطی های دراکولا با توجه به شرایط در دسترس بودن میوه می توانند به صورت فصلی جابجا شوند.

اطلاعات چندانی درباره عادات تولیدمثلی طوطی دراکولا در طبیعت وجود ندارد. به طور معمول این پرنده دو تخم در لانه خود می گذارد که در حفره های درختان ساخته می شود.

طول عمر این طوطی ها در طبیعت بین 20 تا 40 سال است.

طوطی های دراکولا به طور معمول به صورت جفت یا در گروه هایی 10 تا 20 تایی دیده می شوند. هنگام پرواز، این پرنده از روند متناوب بال زدن سریع و گلایدهای کوتاه استفاده می کند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طوطی مشهور ، کار جدید بیرون داد! (فیلم)

دیگر خبرها

  • کنترل ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • ساختمان بستنی پاک، انبار خانه کارگر و بیمارستان بوعلی؛ پلاسکوهای آتی شهر تهران
  • نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • طوطی دراکولا ؛ این خون آشام عاشق میوه است! (+تصاویر)
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه/ مسیر دسترسی به آبشار مسدود شد
  • مسیر آبشار لوه مسدود شد
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه
  • از ساخت و ساز ساختمان ناایمن در کرمانشاه جلوگیری شد
  • کاهش تعداد ساختمان‌های فرسوده پایتخت