Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بانک مرکزي اعلام کرد:فرايند بازپرداخت سپرده سپرده گذاران تا سقف 10 ميليارد ريال و بالاتر از آن در تعاوني هاي اعتباري منحله ثامن الحجج، وحدت،فرشتگان، افضل توس و تشکيلات البرز ايرانيان از صبح دوشنبه (21 خردادماه) در شعب منتخب بانک ها و موسسات اعتباري عامل آغاز مي شود.
به گزارش خبرگزاري آريا، سپرده گذاران مي توانند بر اساس برنامه زمان بندي مندرج در وب سايت بانک ها و موسسات اعتباري عامل، به همراه مدارک مورد نياز براي احراز هويت و مستندات مربوط به منشأ وجوه سپرده‌گذاري شده در هر يک از تعاوني هاي مورد اشاره، به شعب منتخب، مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موسسه ثامن الحجج از تعاوني هاي غيرمجاز در نظام پولي کشور بود که در شهريور 94 منحل شد و بهمن ماه همان سال ساماندهي آن به بانک پارسيان منتقل شد.
همچنين کار تعيين تکليف موسسات غيرمجاز افضل توس، وحدت و البرز ايرانيان از مرداد ماه امسال به بانک آينده، موسسه ملل و بانک تجارت واگذار شد. فرشتگان نيز به موسسه اعتباري کاسپين واگذار شد.
بر اساس مصوبه سران سه قوه، براي شناسايي کامل اموال و دارايي هاي موسسه هاي پولي غيرمجاز و اشخاص مرتبط با آنها و به منظور احقاق حقوق همه ذينفعان و مجازات متخلفان، قوه قضاييه با قاطعيت، دقت و سرعت لازم، رسيدگي به پرونده تخلفات تعاوني هاي منحله و مديران و سهامداران عمده آنها را تا حصول نتيجه پيگيري مي کند.
در پايان اين اطلاعيه آمده است ساماندهي بازار غير متشکل پولي و برخورد با نهادهاي پولي غيرمجاز، به عنوان يکي از ماموريت هاي مهم بانک مرکزي در دولت هاي يازدهم و دوازدهم براي ايجاد سلامت و ثبات مالي در شبکه بانکي کشور ذيل سياست هاي کلان اقتصاد مقاومتي و با هدف بهبود فضاي کسب و کار، پيگيري شده و با همراهي و همکاري ارزشمند هر سه قوه، همچنان با قاطعيت ادامه خواهد يافت.
همچنين «مسعود پزشکيان» نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي دوم خردادماه امسال در تشريح نشست نمايندگان سران سه قوه براي پيگيري مشکلات موسسات مالي و اعتباري از آغاز پرداخت مطالبات سپرده گذاران موسسات مالي و اعتباري تا سقف يک ميليارد تومان از هفته آتي خبر داد و گفت که تمامي سپرده ها حداکثر تا يک ماه پرداخت مي شود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۶۲۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمزارز

سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد که برای کسانی به صورت غیرمجاز از برق برای تولید رمزارز استفاده می‌کنند، جرایم سنگینی تا بیش از ١٠٠ برابر نرخ انرژی در نظر گرفته شده است.

مصطفی رجبی مشهدی افزود: در عین حال برای کسانی که به صورت مجاز به استخراج رمز ارز مشغول هستند پیش بینی شده تا از، بامداد تا، صبح که ساعت حداقل بار شبکه برق است، بتوانند فعالیت کنند.

مدیرعامل توانیر همچنین تاکید کرد: ماینر‌هایی که از این طریق کشف شود ضبط و تحویل مقامات قضایی شده و براساس قوانین جدید امحا خواهد شد.

وی در عین حال از هموطنان خواست تا از طریق برنامه «برق من»، موارد استفاده غیرمجاز از رمزارز را گزارش کنند که این موضوع علاوه بر محرمانه ماندن، مشمول پرداخت پاداش به گزارش کننده نیز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمزارز
  • پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • تدوین بانک اطلاعاتی توانمندی‌های صادراتی فارس به ۶ زبان
  • شاه کلید مهار تورم
  • اختصاص ۵۰۰ یورو به زائران حج تمتع ۱۴۰۳
  • ‏جزییات پرداخت ارز حجاج/ ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود