Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@08:30:48 GMT

آغاز طرح کاشت نهال در 300 هکتار از بستر تالاب هامون

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۶۳۳۲۸

آغاز طرح کاشت نهال در 300 هکتار از بستر تالاب هامون

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: طرح کاشت نهال با گونه های سازگار در بستر تالاب هامون از محل اعتبارات ملی به فاز اجرایی رسید.

به گزارش ایسنا، پورملایی افزود: با توجه به تأثیر مستقیم عواملی از قبیل تداوم خشکسالی‌های منطقه سیستان، عدم رهاسازی حق آبه فرامرزی تالاب بین المللی هامون از سوی کشور افغانستان و هچنین وزش بادهای 120 روزه بر شدت پدیده گرد و غبار در منطقه، اهمیت و ضرورت اجرای طرح هایی در جهت کاهش و یا به حداقل رساندن تبعات منفی این موضوع بیش از گذشته آشکار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان کرد: قسمت شمال تالاب هامون که یکی از کانون‌های اصلی پدیده گرد و غبار است، پس از انجام مطالعات و اخذ اعتبارات ملی وارد فاز اجرایی کاشت نهال به وسعت 300 هکتار برای اولین بار توسط محیط زیست شد.

پورملایی ادامه داد: در حال حاضر به منظور تثبیت کانون‌های گرد و غبار در حوزه سیستان از روش‌های بیولوژیک و غیر بیولوژیک با گونه‌های سازگار همراه با آبیاری و مراقبت استفاده می‌شود که با توجه به وسعت تالاب هامون و همچنین کمبود منابع آب جهت آبیاری، بهره گیری از روش‌های مدیریت تطبیقی نوین تثبیت کانون‌های گرد و غبار و سازگار با اکوسیستم تالاب در بخش‌هایی از تالاب که طی سالهای متوالی آبگیری نشده است پس از تست های مربوطه، نیز می تواند مؤثر باشد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۶۳۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • آبگیری بخشی از تالاب هامون و خوشحالی ‌مردم سیستان
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • خطر ریزگردهای قم بیخ گوش تهران
  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​