Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@10:45:30 GMT

مجموع بدهی زندانیان غیرعمد 34 میلیارد تومان است

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۶۳۶۹۳

مجموع بدهی زندانیان غیرعمد 34 میلیارد تومان است

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: امیدواریم با نیت خیرخواهانه شما خیرین بتوانیم موجبات آزادی زندانیان غیرعمد را در سال جاری فراهم کنیم که مجموع بدهی این افراد 34 میلیارد تومان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی، رئیس کل دادگستری استان قزوین صبح امروز در جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان البرز اظهار کرد: همه ما می‌خواهیم جامعه ای با کمترین جرم و آسیب اجتماعی، گناه، طلاق، زندانی و اختلاف داشته باشیم که چنین رویکردی خواست فطری هر انسانی در هر جامعه ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی افزود: وقتی با یک نگاه مشترک و همسو در شرایط حاضر جامعه بر رفع آسیب‌های اجتماعی و جرائم تأکید مشترک داریم، عقل و شرع ما را مکلف می‌کند تا زمینه همکاری، همدلی، همفکری و تعامل را فراهم کنیم. 

مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: امروز راهکارهای قانونی برای کاهش حبس و جمعیت کیفری زندان‌ها وجود دارد؛ البته نباید حتی یک نفر خلاف قانون آزاد شود و یا خلاف قانون بازداشت شود و حتی یک نفر اگر امکان استفاده از ظرفیت‌های قانونی دارد از آن بهرمند نشود. 

وی در ادامه بیان کرد: باید توجه داشته باشیم که حکم حبس تنها برای زندانی تبعات ندارد؛ بلکه خانواده و جامعه را نیز درگیر خواهد کرد از همین رو قانونگذار همانطور که حکم مجازات را تعیین کرده، برای زندانی هم حقوقی در نظر گرفته که نباید تضییع شود. 

قدرتی ابراز کرد: ما قضات باید تلاش کنیم و جایی که دیدیم آزادی کسی به نظم و امنیت عمومی جامعه  لطمه نمی زند و موجب تجری دیگر افراد نمی‌شود به جای حبس از مجازات‌های جایگزین استفاده کنیم. 

وی با اشاره به اینکه جشن گلریزان باید به عنوان یک سنت نیکو به جامعه معرفی شود، افزود: زمانی که یک انسان با نیت خیرخواهانه دست یک انسان نیازمند را می‌گیرد و به او کمک می‌کند مطمئن باشد که خدای متعال نیز دست او را خواهد گرفت. 

رئیس کل دادگستری استان قزوین اذعان کرد: در سال 96 تعداد 309 نفر با کمک ستاد دیه استان آزاد شدند.

وی عنوان کرد: امیدواریم با نیت خیرخواهانه شما خیرین بتوانیم موجبات آزادی زندانیان غیرعمد را در سال جاری فراهم کنیم که مجموع بدهی این افراد 34 میلیارد تومان است.
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۶۳۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۵ هزار و ۹۴۹ ماموریت اورژانسی در هفته گذشته

محمداسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس استان تهران، اظهار کرد: در هفته گذشته مجموع ۱۵۹۴۹ مأموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران (دیسپچ) ثبت شد که در پی این مأموریت‌ها ۵۱۱۷ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۱۰۸۳۲ مورد نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

وی بیان کرد: در این مدت ۵۲۹۱۵ تماس با مرکز دیسپچ اورژانس استان تهران برقرار شد که از این تعداد متأسفانه ۳۶۶۳ مزاحم با این مرکز بوده است.

توکلی همچنین گفت: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده طی هفته گذشته، ۲۱۸۶ مورد حوادث ترافیکی و ۱۳۷۶۳ مورد حوادث غیر ترافیکی بوده است. اورژانس هوایی ۶ سورتی پرواز داشته که در پی آن ۵ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • نویدکیا: باید ببینیم در کجاها چه مشکلاتی داریم
  • ۳۰ هزار سکه در حراج امروز فروخته شد
  • درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود
  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • ثبت ۱۵ هزار و ۹۴۹ ماموریت اورژانسی در هفته گذشته
  • اختصاص اولین حقوق به آزادی زندانیان غیر عمد
  • تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آب و فاضلاب بوشهر