Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی بنیاد مستضعفان در واکنش به انتشار خبری در خصوص واگذاری باغ ۲۲ هزار متری موسوم به برره اطلاعیه ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

«طبق ضوابط و مقررات جاری شهرداری و طی توافق صورت گرفته با شهرداری منطقه دو در رابطه با ملک موسوم به باغ برره با مساحت 21600مترمربع واقع در خیابان فرحزادی – بلوار کوهستان در سال 1389مقررشده تا 70 درصد ملک برای ایجاد فضای سبز اختصاص یابد و در 30 درصد باقیمانده همانند موارد مشابه ، یک باب مجتمع اداری توسط مالک یعنی بنیاد مستضعفان و باهدف ایجاد ارزش‌افزوده احداث شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس و بر مبنای توافقنامه صادره در 21/12/89 پیش پروانه ساخت مجتمع توسط شهرداری منطقه صادر می‌شود .

در پی پیگیری‌های شهرداری برای اجرای طرح تفصیلی شهری و تهیه اسناد معماری اراضی دره حسنک به مساحت 134.2 هکتار که ملک باغ برره را نیز شامل می‌شود بعد از اصلاحات لازم در جلسه شماره 533 مورخ 24/9/93 کمیسیون ماده 5 نظر کارگروه فنی شهرداری دربند 4 مصوبه کمیسیون ماده 5 تصریح و به تصویب می‌رسد.

در 11 اسفند 93 طبق مصوبه کمیسیون ماده 5 و بر اساس توافق‌نامه شماره 149883/10/ 502 با شهرداری منطقه 2 مقرر می‌شود تا در قبال واگذاری سه پلاک ثبتی متعلق به بنیاد مستضعفان ، شهرداری منطقه دو اقدام به صدور پروانه ساختمانی جهت احداث مجتمع اداری ملک مذکور نماید که متأسفانه باوجود انجام تعهد بنیاد در همان تاریخ ، شهرداری تاکنون به تعهدات خود عمل‌نکرده است و تأکید می‌شود که بنیاد مستضعفان به‌عنوان نهادی پاسخگو و قانون‌مدار در هر پروژه‌ای تنها پس از صدور مجوزهای قانونی فعالیت‌های اجرایی خود را آغاز می‌کند و در این مورد نیز علاوه بر پیگیری حقوق مالکانه خود هرگونه عملیات عمرانی را منوط به صدور مجوزهای قانونی موکول کرده است.

گفتنی است، ملک موسوم به برره تاکنون به هیچ نهاد یا موسسه یا سازمانی واگذار نشده است .

در دهه 80 شهرداری منطقه اقدام به تعریض خیابان کوهستان واقع در ضلع شمالی ملک می‌کند که این فعالیت منجر به تغییر مسیر و مسدود شدن قنات واقع در ملک می‌شود که عملاً منجر به کاهش منابع آبی موردنیاز برای آبیاری باغ می‌شود و طبیعی است که بنیاد مستضعفان نه‌تنها مسئولیتی در مورد تغییر مسیر قنات بلکه امکان و مجوز احیای آن در خارج از عرصه ملک خود را ازلحاظ قوانین شهری نداشته است.

خوشبختانه با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده و همراهی شهرداری منطقه تفاهم اولیه برای تأمین منابع آبیاری موردنیاز و نگهداری درخت‌های موجود فراهم‌شده که جای تقدیر دارد.

اخیراً نیز علیرغم اقدام قبلی کمیسیون ماده 7 و اقدام از طرف بنیاد مستضعفان ، معاونت محترم شهرسازی منطقه 2 در اسفندماه 96 اقدام به ابلاغ رأی قابل‌تجدید نظرخواهی نموده که تا قبل از مهلت قانونی و در پایان اسفندماه سال گذشته نامه اعتراض از طرف ریاست سازمان اموال و املاک بنیاد خطاب به شهردار منطقه دو تنظیم و ارسال‌شده که تاکنون به‌صورت رسمی پاسخی دریافت نشده است .

بیان مفاد رأی که قطعیت نیافته در رسانه‌ها جای سؤال دارد ولی علیرغم این موضوع ،همکاری بنیاد مستضعفان با شهرداری منطقه در ارتباط با باغ برره کماکان ادامه دارد و شایعات مربوط به خشکاندن عمدی درختان آن تکذیب می‌شود.

در انتها ضمن تأکید بر پایبندی بنیاد مستضعفان به حفظ فضای سبز شهری تا اخذ نتیجه نهایی و تعیین تکلیف باغ برره، هیچ‌گونه اقدام عمرانی یا ساختمانی برای ساخت‌وساز در ملک مذکور انجام نداده و نخواهد داد و با کمک شهرداری منطقه نسبت به حفظ و نگهداری از آن اقدام خواهد نمود. بنیاد به‌عنوان نهادی پاسخگو آماده هرگونه همکاری و تعامل با شهرداری در این رابطه فارغ از اظهارنظرهای احساسی و غیر کارشناسی است.»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شهرداری کوهستان فضای سبز معماری حقوق همکاری و تعامل کارشناسی ساخت و ساز شهرداری فضای سبز معماری همکاری و تعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۶۵۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی گریوانی عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی و مجری طرح پژوهشی کاوشگر خلیج فارس در نشست خبری که به مناسبت روز ملی خلیج فارس در این پژوهشگاه برگزار شد با اشاره به آخرین ماموریت کشتی اقیانوس پیما گفت: تاکنون عمق ۷۰۰ متری در دریای خزر مورد مطالعه قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه برای این منظور لازم بود از دستگاهی بهره ببریم که قیمت بالایی داشت و تهیه آن از کشورهای خارجی دشوار بود، گفت:از این رو اقدام به ساخت تجهیزی کردیم که توسط محققان پژوهشگاه به نتیجه رسید و عمیق ترین ماموریت بین 2هزارو 500 تا 3 هزار متری با موفقیت انجام شد.

گریوانی با بیان اینکه این دستگاه با پنج درصد هزینه‌ نمونه وارداتی ساخته شد، گفت: با استفاده از این دستگاه در عمیق‌ترین عمق در ۶۵ مایلی ساحل ایران حفاری انجام شد. از جاسک حدود ۶۵ مایل به سمت عمان بخش عمیق حفاری کردیم.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی افزود: بیش از ۵۰ نقطه از عمق‌های ۵۰۰، ۶۰۰ متر شروع کردیم و در عمیق‌ترین عمق ۲۱۲۳ متر حفاری انجام دادیم. نمونه‌های گرفته شده  در آزمایشگاه‌های شیمی، زمین شناسی و ... در حال مطالعه است.

وی گفت: کار دیگری که در قالب این مطالعه انجام شد و از جنبه‌های علمی و حتی دفاعی با ارزش است مشخصات ستون آب است که چه مشخصات فیزیکی و شیمیایی دارد. از مدل سازی‌های مختلف استفاده می‌شود، در تعیین چرخه‌های آب مدل تعیین کننده است. در دریای عمان لایه‌هایی از آب وجود دارد که از قطب جنوب در مقیاس جناحی می‌آیند و منابع باارزش غذایی همراه خود دارند.

گریوانی افزود: دریای عمان برای ما بکر است و در عمق‌های ۷۰۰، ۸۰۰ متر بررسی ستون آب داشتیم؟ در ۱۹۵۰ و تعداد زیادی نقطه اطلاعات با ارزشی را مانند، دما، شوری و ... جمع آوری کردیم که مانند مغزه‌ها از جنبه‌های مختلف روی آنها کار‌های تحقیقاتی انجام شده است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی درباره زمان استخراج داده‌ها گفت: داده‌ها وجود دارد و استفاده‌های اولیه می‌شود و این قابلیت وجود دارد تا سال‌ها از این داده‌ها در موضوعات مختلف استفاده شود. به طور مثال اگر پارسال در این محدوده دیتابرداری شده دو، سه سال بعد با یک تامین اعتبار دیتابرداری انجام شود و بررسی و مشاهده این تغییرات از لحاظ علمی باارزش است. 

وی گفت: مغزه گیری معمولا صحت سنجی است و ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی را به صورت پیوسته از سطح آب تا پایین‌ترین نقطه‌ای که دستگاه‌ها می‌روند اندازه گیری می‌کنند بنابراین در این موضوع صحت سنجی موضوعیت ندارد. در دریای عمان کسی مغزه‌ای نگرفته که صحت سنجی شود، اما ممکن است نزدیک ساحل کسی چیزی گرفته باشد ولی در عمق دو هزار متری مغزه گیری مسبوق به سابقه نبوده که صحت سنجی شود.

مجری طرح پژوهشی کاوشگر خلیج فارس درباره بازه زمانی مغزه گیری گفت: پروسه مقدمات عملیات مغزه گیری یک ماه طول کشید و قبل از تعطیلات عید شروع شد و تیم تحقیقاتی ما تعطیلات عید را شناور بودیم. از ۲۵ اسفند وارد شناور شدیم و ۱۸ فروردین کار را تمام کردیم.

وی علت انجام عملیات در این زمان را استفاده بهینه از شناور عنوان کرد و گفت: دریای عمان باد‌های موسمی دارد که پدیده مانسون را موجب می‌شود که این پدیده در اردیبهشت ماه شروع می‌شود و عملیات دریایی در آن زمان امکان پذیر نیست. برای اینکه به این شرایط برخورد نکنیم مجبور شدیم در تعطیلات نوروز بیس تایم داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی
  • قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان برآورد می شود
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان
  • فرونشست زمین در خیابان علامه مجلسی / لوله ۳۰۰ میلی‌متری آب شکست
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه