Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، با گذشت چندساعت از درگذشت مرحوم حجت الاسلام احمد احمدی، رئیس سازمان سمت و فیلسوف ایرانی  نهادها، افراد و سازمان های مختلفی پیام تسلیت صادر کردند. سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی، فرهنگستان علوم، خانه کتاب و آیت الله مصطفی محقق داماد هرکدام پیام تسلیت جداگانه ای برای درگذشت این مرحوم صادر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی

در پیام تسلیت سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی آمده است: در گذشت عالم بزرگوار حجت‌الاسلام والمسلمین جناب دکتر احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنیانگذار سازمان «سمت» و شاگرد برومند حضرت امام خمینی (ره)  موجب تاثروتالم جامعه  حوزوی ،علمی و فرهنگی کشورشد.  

جناب استاد دکتر احمد احمدی تمام عمر خویش را در راه  کسب شناخت و ترویج معارف اهل بیت (علیها السلام ) و تربیت شاکردان بزرگ  در امر فلسفه اسلامی گذراند .

جامعه اسلامی ما عظمت علمی و اخلاقی  او را درک می کند ، چون جای دریا، در دریاست و بضاعت ما در این مقال فقط چشیدن  جرعه ای از این دریای علمی اوست تا به اندازه فهم خود از بزرگی و عظمت این بزرگوار بگوییم . 

بشکست اگر دل من به فدای چشم مستت               سرخم می سلامت شکند اگر سبوئی 

دکتر احمد احمدی پیشکسوت فلسفه اسلامی و فلسفه غرب از شاگردان حضرت امام خمینی (ره)، سیدحسین طباطبایی بروجردی (ره) ، آیات عظام سلطانی، مشکینی و نجفی مرعشی بود که دروس  فقه و اصول را تلمذ کرد.سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی ، این ضایعه دردناک را به محضر بقیة الله الاعظم، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه،  مردم در سراسر کشور، بیت شریف آن بزرگوار و همه ارادتمندان آن عالم روحانی  تسلیت عرض می نماید.

خانه کتاب

نیکنام حسینی‌پور با انتشار پیامی، درگذشت حجت‌الاسلام دکتر احمد احمدی؛ رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) را تسلیت گفت.

در متن پیام تسلیت نیکنام حسینی‌پور، مدیر عامل خانه کتاب، به مناسبت درگذشت دکتر احمد احمدی؛ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) آمده است: «درگذشت پیشکسوت حوزه نشر، مرحوم حجت‌الاسلام احمد احمدی؛ رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) موجب تاثر شد؛ دکتر احمد احمدی علاوه بر تاثیرگذاری در حوزه اندیشه و اندیشه ورزی و خدمات دانشگاهی متعدد، خدمات فرهنگی فراوانی در حوزه نشر داشت و کتاب‌های  ارزشمندی به کوشش و حمایت ایشان منتشر شد.

حجت الاسلام احمد احمدی در طول حیاتش همواره با داشتن دغدغه‌های فرهنگی، گام‌های مهمی در این راه برداشت؛ بیش از ۳۰ سال در گستره فرهنگ کوشید و در سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) تلاش کرد به نیاز دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور در زمینه پژوهش، تألیف، تصنیف و ترجمه در رشته‌های مختلف علوم اسلامی و انسانی پاسخ دهد و ضمن بهره برداری از  همه ظرفیت‌های علمی و فرهنگی کشور، زمینه‌های لازم و مناسب را برای اعتلا و توسعه فرهنگ فراهم کند.

بی‌تردید خدمات ایشان در تاریخ فرهنگ این سرزمین ماندگار و قابل تقدیر است.درگذشت این پیشکسوت حوزه نشر را به جامعه فرهنگی و علمی کشور به ویژه اهل قلم و فعالان حوزه نشر و خانواده ایشان تسلیت می گویم و برای آن مرحوم طلب مغفرت و برای بازماندگان ایشان صبر مسئلت دارم.»

فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران

حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر احمد احمدی عضو گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس سازمان سمت و استاد فلسفه دانشگاه تهران بر اثر عارضه قلبی در بیمارستان امام خمینی (ره) دار فانی را وداع گفت.

فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران ضایعه درگذشت استاد فقید دکتر احمد احمدی را به اعضای فرهنگستان، جامعه علمی و فرهنگی و دانشگاهی کشور و خانواده ارجمند ایشان تسلیت می گوید و از درگاه خداوند متعال برای آن فقید گرامی علو درجات مسألت دارد.

سید مصطفی محقق داماد، رییس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم

هو الباقی بعد فناء کل شیئی

با همه فضل و دانش و هنری   اینش  برتر هنر که انسان بود

دکتر احمد احمدی  استاد فلسفه ،خدمتگزار صدیق ملت ایران و عضو گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم از کاروان دانشیان  به ابدیت پیوست.

آن بزرگوار سالهای متمادی در حوزه علمیه قم حضور اساتید مختلف علوم قرآنی ، فقه ، اصول وحکمت  اسلامیبه ویژه محضر پرفیض علامه طباطبائی (طاب ثراه) را درک ودر دانشگاه تهران درجات عالیه  فلسفه را طی کرده بود. درتعلیم وتربیت   شاگردان ،تلاش وکوشائی، تزیّن به  تواضع وفروتنی وتخلق به  اخلاق  حمیده  اسلامی   نمونه بود . فقدان این  مربیّ دانشمند ضایعه ایست اسفناک برای جامعه  ما  .والذی یسهل الخطب انها بعین الله.

این مصیبت بزرگ را به خانواده سوگوار ش وعموم اهل دانش وفرهنگ  کشورعزیزمان  ایران تسلیت می گوییم   و برای آن روان شاد رضوان  واسعه حق متعال وبرای عموم بستگان سوگوار وفرزندان داغدارصبر جمیل واجر جزیل از درگاه  خداوندمسألت داریم .                                                                                                                                       

کد خبر 4316354 سارا فرجی

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد احمدی درگذشت چهره ها سازمان سمت ماه مبارك رمضان نمایشگاه قرآن معرفی کتاب قرآن کریم دعای روزهای ماه رمضان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قرآن فعالیت های قرآنی شب قدر فلسفه تازه های نشر درس اخلاق امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۶۶۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحبت های زهره هراتیان درباره درگذشت دکتر اشرفی: هر مسابقه‌ای باید تحت نظر فیفا باشد؛ آمبولانس و دکتر آنجا نبود!

صحبت های زهره هراتیان درباره درگذشت دکتر اشرفی: هر مسابقه‌ای باید تحت نظر فیفا باشد؛ آمبولانس و دکتر آنجا نبود!

دیگر خبرها

  • پویش دست‌های مهربان در کردستان برگزار شد
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی درپی درگذشت مسعود اسکویی
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • تسلیت وزیر ورزش در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • مسعود اسکویی مجری پیشکسوت درگذشت
  • عکسی جالب؛ دست سفت احمدی‌نژاد با احمد جنتی در مراسم ختم
  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • صحبت های زهره هراتیان درباره درگذشت دکتر اشرفی: هر مسابقه‌ای باید تحت نظر فیفا باشد؛ آمبولانس و دکتر آنجا نبود!