Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرار بود شرایطی برای تعطیلی کشتارگاه غیربهداشتی و سابق تویسرکان فراهم شود که یکی از آن ها ساخت کشتارگاه جدید بود، اما به نظر آنانی که باید مجوزهای ساخت را بدهند آهسته قدم های حمایتی خود را بر می دارند و همچنان نارضایتی ها از روند مواجه شدن با یک مشکل در شهرستان ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ دوم بهمن ماه سال گذشته خبری با عنوان "فرماندار تویسرکان: زمان برای تعطیلی کشتارگاه غیربهداشتی این شهر نمی گذاریم/تعطیلی کشتارگاه موکول به انجام 3برنامه شد/در روند تعطیلی کشتارگاه نه کسی بیکار می شود نه گوشتی گران" در خروجی سایت خبری رودآور قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن خبر آمده بود که مومیوند فرماندار تویسرکان تأکید داشته که "در تعطیل شدن کشتارگاه غیربهداشتی شهر سه مقدمه چینی و سه پیش برنامه در نظر گرفته شده، نخست آن که نباید کسی در روند تعطیلی کشتارگاه بیکار شود و از طرفی دیگر هم باید تمام جوانب بررسی شود تا قیمت تمام شده گوشت در شهرستان افزایش پیدا نکند و مردم، برای تهیه گوشت با مشکل مواجه نشوند.

فرماندار تویسرکان عنوان کرده بود که: همزمان و در حال حاضر نیز فردی به دنبال سرمایه گذاری برای ساخت کشتارگاه جدید است و اقداماتی هم در این زمینه انجام داده است، بدین ترتیب بعد از محقق شدن این سه برنامه کشتارگاه فعلی تویسرکان تعطیل می شود."

فایل صوتی این مهم موجود است، مضاف بر اینکه این مصاحبه در حضور دادستان و امام جمعه شهرستان گرفته شد و مومیوند در نهایت گفته بود که باید سه شرط محقق شود، این در حالی است که امروز نوزدهم خرداد ماه سال 97 است و بیش از چهار ماه از وعده های فرماندار می گذرد و ماجرا به گونه ای دیگر رقم خورد.

 چند روزی قبل از آغاز ماه مبارک رمضان سال جاری آخرین کشتارگاه غیربهداشتی و سنتی استان همدان به دلیل نداشتن شرایط لازم بهداشتی و زیست محیطی تعطیل می شود.

در این میان وعده هایی که باید محقق شود، هم آنچنان که شاهد هستیم نشد، چرا که با وجود گذشت چهار ماه مجوزهای لازم برای تأسیس یک کشتارگاه حتی با وجود حضور یافتن یک سرمایه گذار صادر نشده است و هم گوشت گران شد و هم گلایه های قصاب ها را شاهد هستیم.

«میثم رضایی» یکی از صاحبان قصابی در تویسرکان است، او در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: گرچه من بیشتر گوشت گاو به فروش می رسانم که آن هم تا حدودی گران نشده اما با یک نشست و برخواست با مردم شاهد هستیم که آنان از روند رو به رشد افزایش قیمت گوشت ابراز نارضایتی می کنند.

وی اظهار کرد: گوشت گاو چندان گران نشده است و طبق حکم تعزیرات حدود 40 هزارتومان به فروش می رسانیم، اما از طرفی این رفت وآمدها به ملایر برای تهیه گوشت گاو دردسرساز شده است، چرا که ماشین حمل دام از تویسرکان به ملایر که گفته می شود رایگان است برای گوسفند استفاده می شود نه برای گاو، به همین دلیل در حدود ما در حدود 200 هزارتومان برای هر بار انتقال گاو و بعد سلاخی و اقدامات دیگر باید از جیبمان هزینه کنیم، چه کسی جواب این هزینه کردهای اضافه ما را می دهد؟

این قصاب تویسرکانی افزود: مگر نمی گویند کشتارگاه سابق تویسرکان غیربهداشتی بود و می بایست تعطیل شود، ما هم می گوییم قبول! اما آیا کشتارگاه جدیدی ساخته شده که این گونه ما را گلایه مند کرده اند؟!

یکی دیگر از قصاب های تویسرکان هم در گفت و گو با خبرنگار رودآور اظهار کرد: نارضایتی قصاب ها از تعطیلی کشتارگاه عمدتاً به این دلیل است که چرا قبل از ساخت کشتارگاه جدید باید کشتارگاه سابق تعطیل شود، آنان که چند سال صبر کرده بودند، فرماندار یک شهر توان حمایت از سرمایه گذار برای ارائه مجوز را ندارد؟!

وی اظهار کرد: بنری هم از سوی قصاب ها در تشکر از فرماندار تویسرکان به دلیل بستن کشتارگاه سابق زده بودند! که لااقل مطلع هستم از طرف من و چندین قصاب شهرستان نیست!

این قصاب تویسرکانی افزود: متأسفانه فشار آب ملایر هم کم است و کشتارهایی که انجام می شود، گوشت ها را تمیز نمی شویند و گویا گوشتی که به دست ما می رسد، حالت خشک شده دارد و تا حدودی بخش هایی از آن سیاه شده است.(فیلم این ماجرا و گوشت خشک هم موجود است و در صورت لازم منتشر می شود.)

قصاب دیگری هم تأکید کرد: گفتند که کشتارگاه سابق و تعطیل شده شهرستان غیربهداشتی بوده و باید تعطیل می شد، آن را تعطیل کردند، در این باره مشکلی نیست، حال امروز بیایند هرچه سریعتر همتی به خرج دهند و در ساخت کشتارگاه جدید تعجیل کنند، نه اینکه ما نگران باشیم که خدایی ناکرده ساخت یک کشتارگاه بیش از ماه ها و شاید سال ها به طول انجامد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ اینکه باید کشتارگاه غیربهداشتی تویسرکان تعطیل می شد خواسته مردم و به ویژه اهالی محله مسکونی بود که کشتارگاه در آن جا واقع شده بود و البته همان گونه که در گزارش های متعدد آمده، تعطیلی کشتارگاه با توجه به عدله موجود بنا به حکم قضایی بوده که مردم با آن مشکلی ندارند و استقبال هم کردند.

اما اکنون مطالبه مردم و قصاب ها تسریع در روند ارائه مجوزها و فراهم شدن شرایط لازم برای تأسیس کشتارگاه جدید است، چرا که همین مردم دیگر از وعده ها خسته شده اند، وعده هایی که مسئولان اجرایی شهرستان درباره تعدادی از پروژه های عمرانی هم داده بودند و در زمان خود محقق نشده بود و همچنان نشده، همانند ساخت استخر بانوان تویسرکان که به گفته فرماندار قرار بود تا پایان سال 96 ساخت آن به اتمام برسد، اما نرسید! و یا بیمارستان جدید تویسرکان که مکرراً تاریخ و زمان هایی برای اتمام ساخت آن از سوی فرماندار شهرستان بنا به اخبار منتشر شده در خبرگزاری های مختلف داده شد، اما محقق نشد.

امید آن لااقل برای ساخت کشتارگاه جدید شهرستان گام های حمایتی حداکثری برداشته شود تا تدبیرهایی که باید سوخت نشود.

زنگنه 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۷۱۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جابر عزیزی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بیله‌سوار ضمن توصیه به تقوای الهی، اظهار کرد: عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است چرا که این عملیات در نوع خود از جهات مختلف بی نظیر بوده و ثابت کرد که جمهوری اسلامی ایران دیگر آن کشور نیست که مورد تجاوز و ظلم و مورد تعدی قرار بگیرد و هیچ واکنشی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه سپاه با این عملیات در واقع ثابت کرد دوران بزن و در رو تمام شده است، افزود: این عملیات در عین بازدارندگی و شکست دشمن به طور مفتضحانه در واقع به قول مقام معظم رهبری نمایش قدرت و عظمت جمهوری اسلامی ایران بود و به دنیا قدرت ایران را به طور عملی نشان داد.

امام جمعه بیله‌سوار ادامه داد: وجود تظاهرات جهانی، مخصوصاً در آمریکا به واسطه نخبگان و دانشجویان و دانشگاهیان علیه اسرائیل و استعفای سلسله‌ وار مسؤولان نظامی ارتش اسرائیل نشان از شروع تجلی تمدن نوین اسلامی و افول نظام سلطه و استکبار است.

حجت‌الاسلام عزیزی ضمن تسلیت شهادت مرتضی مطهری روز معلم را تبریک گفت و بیان کرد: امروزه بیشترین قشری که در جامعه ما نقش بسزایی دارد و بسیار تأثیر گذار است جامعه معلمی بوده که نیاز به توجه بیشتر و عمیق به این قشر زحمت کش دارد چرا که کشور در همه زمان‌ها مدیون زحمات این قشر زحمت کش است.

وی معلمی را یک مسئولیت دانست و ادامه داد: این مسئولیت باید از جهت‌های مختلف مورد توجه و تکریم و بررسی و آسیب شناسی و آموزش و توانمندی قرار گیرد.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار همچنین با اشاره به هفته کار و کارگر، تلاش و عملکرد این قشر را قابل ستایش دانست و گفت: توسعه و توانمندسازی و ارزش‌گذاری به جامعه کارگری و نهادینه‌سازی فرهنگ کار و کارگری در بین جوانان لازم و ضروری است.

حجت‌الاسلام عزیزی همچنین به هفته سلامت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مهمترین چالش امروزه کشوری جوانی جمیعت بوده که آینده کشور نسبت به این موضوع خطرناک است و نیاز به توجه جدی نهادهای فرهنگی و سیاست‌های کلان کشور دارد.

وی ۹ اردیبهشت را به عنوان روز شوراها تبریک گفت و ادامه داد: این ارکان مهم در واقع نقش مشارکت مردم در اداره کشور را دارد و جمهوری اسلامی در مشارکت اراده مردم در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها بی نظیر است که تلاش و برنامه‌ریزی بیشتر شوراها در عمران و آبادانی شهر ضرورت دارد.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار در ادامه از سلسله مطالبات هفتگی در خطبه نماز جمعه از مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به موضوع فرهنگ اشاره کرد و گفت: متأسفانه در این چند سال گذشته بیشترین ظلم به این مقوله شده است و نیاز به توجه جدی و اساسی دارد.

حجت‌الاسلام عزیزی از زحمات و تلاش‌های نیروی انتظامی در طرح حجاب و عفاف تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: حمایت همه جانبه و مقتدرانه از این اقدام شجاعانه نیروی انتظامی لازم است و در این راستا همه را مسؤول هستند.

وی یکی از مسائل شهرستان بیله‌سوار مغان را موضوع خالصه دولتی دانست و خاطزنشان کرد: متأسفانه چندین سال است که این موضوع خالصه دولتی حل نمی‌شود که نیاز جدی به پیگیری مسؤولان نسبت به این موضوع دارد.

کد خبر 6088997

دیگر خبرها

  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • شکست اسرائیل در عملیات وعده صادق جبران‌ناپذیر است
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • اردوغان : نتانیاهو قصاب غزه است
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • عملیات وعده صادق نماد صلابت هر ایرانی
  • عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است
  • مجوز فعالیت دو کارگزاری جدید صادر شد/ ۸ درخواست در مرحله تاسیس