Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، طوفان محمدی عصر شنبه در سخنان پیش از نطق نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: اعضای شورای شهر به عنوان منتخبان مردم و در قامت یک نهاد اجتماعی و نظارتی باید از حقوق مردم، برابری و عدالت دفاع کنند.
وی بیان کرد: اگر شورای شهر این مسئولیت خود را فراموش کند و وارد مصلحت اندیشی شود، فلسفه وجودی شورا زیر سئوال می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: زحمات و تلاش های کارکنان خدوم شهرداری جای تقدیر و تشکر دارد اما برخی عملکردهای نسنجیده خدمات شهرداری را خدشه دار می کند.
محمدی اظهار داشت: وظیفه ذاتی شورا و اعضای آن صیانت از حقوق شهروندان و ایجاد رضایتمندی عمومی در ارائه خدمات است.
عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: وظیفه ذاتی شهرداری مطابق قانون، توقف ساخت و تخریب بناهای بدون پروانه تا پیش از زدن سقف است که هفته گذشته تخلفی در این خصوص گزارش شد.
محمدی عنوان کرد: اگر اعضای شورا برخورد جدی با چنین مسائلی نداشته باشند و به مصلحت اندیشی بسنده شود، تا پایان راه باید چشم بر تخلفات پوشاند.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: در متن قانون اساسی و قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران تفاوتی در خصوص حقوق مدنی شهروندان و افراد دولتی و لشکری لحاظ نشده است.
محمدی اظهار داشت: مدیریت چگونگی ساخت و ساز شهری مطابق متن قانون برعهده شهرداری است و این یکی از مهمترین وظایف شهرداری ها است.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: وظیفه شورای شهر دفاع از حقوق مردم و پاسخ به این مطالبه قانونی و دفاع از حقوق شهروندی است.
وی یادآور شد: بنا به وظیفه اخلاقی این موضوع تا حصول نتیجه و مجازات متخلفان در بدنه شهرداری و برخورد قانونی با چنین تخلفات آشکار پیگیری می شود و انتظار است تک تک اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک در راستای حقوق شهروندان گام بردارند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: مشکلات زیست محیطی یکی از دغدعه های مهم مردم این استان است.
رضا میرزایی افزود: در سفر رئیس جمهوری به استان مرکزی در سال 95، مشکلات زیست محیطی دومین دغدعه مردم این استان پس از اشتغال بود.
وی بیان کرد: بخشی از ریزگردها و مشکلات آلایندگی هوای اراک مربوط به تالاب میقان اراک است که انتظار است شورای شهر در بحث تخصیص حقآبه این تالاب پیگیری های لازم را دنبال کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: در راستای مقابله با ریزگردهای تالاب میقان اقداماتی در خصوص کاشت قره داغ در حاشیه این تالاب صورت گرفته است.
میرزایی اظهار داشت: در سال های 95 و 96 کاشت قره داغ در تالاب میقان اراک به 143 هکتار رسید و پیش بینی شده تا پایان سال جاری نیز 270 هکتار دیگر کاشته شود.
وی گفت: 10 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای بهبود وضعیت تالاب میقان اراک اختصاص یافته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای مقاوم سازی برج پرنده نگری تالاب میقان اراک اختصاص یافته که این مهم نقش موثری در جذب گردشگران به ویژه در ایام حضور درناهای خاکستری در تالاب میقان اراک دارد.
میرزایی تاکید کرد: ساماندهی مرکز پسماند اراک و تصفیه خانه کشتارگاه این شهر از جمله ضروریات است که انتظار است شورای شهر اراک با جدیت ویژه دنبال کند.
مدیر فرودگاه اراک نیز در این نشست گفت: این فرودگاه قابلیت پروازهای پهن پیکر را دارد و در تمام ساعات شبانه روز امکان برقراری پرواز وجود دارد.
رحیم حسینی نسب افزود: تعداد پروازهای این فرودگاه در سال 94 به 136 پرواز، در سال 95 به 188 پرواز و در سال گذشته به 280 پرواز رسید.
مدیر فرودگاه اراک ادامه داد: پروازهای عتبات عالیات برای نخستین بار در سال 95 در این فرودگاه برقرار شد و با استقبال مناسبی همراه بود.
حسینی نسب اظهار داشت: برقراری پرواز اراک - تهران و بالعکس، از سال 95 برای این فرودگاه مطرح شده که با چالش های زیادی نیز همراه شد.
مدیر فرودگاه اراک اضافه کرد: پروازهای زیارتی در فرودگاه ارا‌ک با استقبال مواجه است اما دفاتر زیارتی به دلیل سودهی بالای سفرهای زمینی، تمایلی به سفرهای هوایی ندارند.
دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: اتاق بازرگانی به دلیل وظایف خود پایشگر محیط کسب و کار است و در این راستا اقداماتی نیز انجام شده است.
بهنام آزادی افزود: فضای کسب و کار استان مرکزی توسط اتاق بازرگانی این استان بررسی شده و گزارش آن به اتاق ایران نیز ارسال شده است.
در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک حکم علیرضا بیاتیان به عنوان مدیر پروژه بزرگراه امیرکبیر (طرح 58 متری) قرائت شد.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/3075
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 برج حقوق شوراهای اسلامی شهرداری کسب و کار روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۷۲۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش دانشجویان در آمریکا نشانگر بیدار شدن مردم دنیاست

ایسنا/مرکزی خطیب جمعه اراک گفت: جنبش دانشجویی که در آمریکا شکل گرفته، شگفت انگیز است و نشانه بیداری مردم جهان است.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، ۱۴ اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: امام جعفر صادق(ع) صدها درس پیرامون موضوعات مختلف به ما داده‌اند و در بسیاری از موارد به بیان عوامل بقا، پایداری، عظمت و استقلال جامعه اسلامی می‌پردازند.

وی اضافه کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند، قدرت اقتصادی جامعه اسلامی باید در اختیار افرادی باشد که حلال و حرام را تشخیص می‌دهند و مرد عمل و اهل کار معروف باشند چراکه اگر اینگونه نباشد جامعه اسلامی ضربه خواهد دید. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: انقلاب اسلامی بر پایه‌های کربلا و امامین باقر و صادق(ع) استوار است. امام صادق(ع) الگوی تمام عیار سعادت دنیا و آخرت است. اگر علم ایشان نبود حوزه‌های علمیه ما نیز به این میزان خیر و برکت نداشتند. 

وی در ادامه، با بیان اینکه جنبش دانشجویی که در آمریکا شکل گرفته، شگفت انگیز است گفت: حوادث اخیر در فلسطین تاثیر بسیار بزرگی بر جهان گذاشته و موجب بیداری مردم در آمریکا و اروپا شده است.  

امام جمعه اراک ادامه داد: هدف سیاست‌های شوم استکباری صهیونیست‌ها این است که خاورمیانه، جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی را مهار کنند. همانطور که جوانان ما در زمان انقلاب در برابر طاغوت ایستادند، امیدواریم این بار نیز به همراهی مردان حزب الله، عراق، سوریه و یمن بتوانیم صهیونیست‌ها را شکست دهیم.

وی افزود: تاثیرگذاری‌های امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و خون شهدا امروزه مردم جهان را بیدار کرده است. امیدواریم سازمان ملل نیز تغییر کند چراکه این سازمان ملل نیست بلکه سازمان آمریکا و انگلیس و صهیونیسم است. 

دری نجف آبادی همچنین با اشاره به هفته معلم و روز کارگر گفت: عرق کارگر مقدس است و بایستی تمام کارگران با تمام وجود برای تولید و پیشرفت و تقویت پایه‌های اقتصاد ملی تلاش کنند. 

وی با اشاره به هفته سیاسی و عقیدتی سپاه پاسداران نیز اظهار کرد: برادران سپاه، مایه امید و چشم و چراغ جامعه هستند و بایستی روز به روز تقویت شوند تا به عزت و سربلندی نظام کمک کنند. هر فردی در میدان جمهوری‌ اسلامی به سهم خودش هر اندازه که می‌تواند باید در جهت رشد تولید و تقویت اقتصاد ملی و قطع وابستگی‌ها تلاش کند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • خبر جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان/ تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • تیم دانشگاه آزاد آزادشهر قهرمان مسابقات والیبال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد شد
  • اعتراضات دانشجویان در آمریکا تحول بسیار عظیم جهانی است
  • جنبش دانشجویان در آمریکا نشانگر بیدار شدن مردم دنیاست
  • انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور
  • برگزاری ششمین اجلاسیه هم اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم