Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: از 610 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده برای اشتغال روستایی این استان تاکنون 305 میلیارد تومان ابلاغ و تخصیص یافته است.

علیرضا رشیدیان شنبه شب در سومین نشست کارگروه تخصصی اشتغال با حضور نمایندگان بانکها و فرمانداران خراسان رضوی در مشهد افزود: رسیدگی به اشتغال روستایی در این استان بسیار حائز اهمیت و در توسعه این بخش و پایداری جمعیت روستایی استان بسیار تاثیر گذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: مسئول اشتغال در شهرستانها فرمانداران هستند و تاکنون اطلاع رسانی مناسب برای پرداخت تسهیلات اشتغال به متقاضیان صورت نگرفته است چرا که شاهد رد بسیاری از درخواستهای وام متقاضیان به دلیل عدم اطلاع رسانی شفاف هستیم.
وی گفت: دستگاههای اجرایی متولی اشتغال روستایی نیز باید فعالیت و حجم عملکرد خود را در این حوزه تشدید کرده و مدیران آنها باید به شهرستانها رفته و بخشهای زیر مجموعه خود را در این زمینه توجیه کنند.
رشیدیان افزود: نهادهایی مانند کمیته امداد امام خمنی (ره)، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران امسال باید جمعیت هدف خود را در زمینه اشتغال شناسایی، فعال و ساماندهی کنند چنانچه سال گذشته کمیته امداد و بهزیستی بخش قابل توجهی از اشتغال زایی استان را به خود اختصاص دادند.
وی اظهار کرد: 2 نهاد مشورتی مجمع بانوان و جوانان استان نیز 2 جمعیت هدف عمده در حوزه اشتغال استان دارند که می توان از ظرفیت این 2 مجموعه نیز بهره گرفت.
وی گفت: با این اقدامات به دنبال به فعلیت رساندن سندهای بالادستی استان در حوزه اشتغال هستیم و نباید به موفقیت های سال گذشته در اشتغال بسنده نموده و مغرور شویم.
استاندار خراسان رضوی بر کارآمدی و تاثیر گذاری دستگاههای اجرایی استان و مبارزه با فساد در آنها تاکید کرد و افزود: شرایط امروز کشور با قبل از برجام متفاوت است.
وی اظهار کرد: قبل از برجام مورد تهدید بودیم و اجماع جهانی علیه ما شکل گرفته بود اما امروز شرایط بهتری داریم و در سفر امروز رئیس جمهوری ایران به چین پیوستن جمهوری اسلامی ایران به پیمان اوراسیا مطرح شد.
وی گفت: پیوستن به پیمان اوراسیا برای استان ما که همسایه کشورهای سی.ای.اس هستیم بسیار با اهمیت و مفید است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان 44.1 درصد بود که در سال گذشته 2 درصد به این نرخ افزوده شد.
رضا جمشیدی 17 درصد از کل اشتغال کشور را سهم استان خراسان رضوی دانست و افزود: با توجه به اینکه این استان سهم هشت درصدی از جمعیت کشور را دارد این میزان اشتغال زایی قابل توجه است و براساس برنامه های بالادستی و برنامه ششم توسعه، دستگاههای متولی مکلف به برنامه ریزی در حوزه اشتغال روستایی هستند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز گفت: تاکنون 2 هزار و 199 متقاضی برای تسهیلات اشتغال فراگیر در سامانه کارا ثبت نام کرده اند که هزار و 120 طرح از این تعداد برگشت خورده است.
محمد سنجری افزود: هزار و 79 طرح توسط دستگاههای اجرایی تایید شده و 574 طرح نیز به بانکهای عامل ارسال شده است که از این تعداد 33 طرح در بانکهای مزبور تصویب شده است.
وی اظهار کرد: تاکنون 120 میلیارد ریال برای 25 طرح در زمینه اشتغال فراگیر در این استان پرداخت شده است.
3221 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اشتغال روستايي خراسان رضوي تسهيلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۷۳۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مدال طلا تیراندازی با تپانچه برای ورزشکار خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، روابط عمومی هیأت ورزش‌های جانبازان و توانیابان خراسان رضوی اعلام کرد: «نسرین شاهی» در رقابت‌های تیراندازی جهانی که با حضور ۱۲۵ ورزشکار در کره جنوبی برگزار می‌شود، در بخش تپانچه بادی ۱۰ متر، با کسب رکورد توانست به عنوان قهرمانی دست یابد.   در این ماده، ورزشکار هندی دوم شد و «ساره جوانمردی» دیگر بانوی ورزشکار کشورمان نیز به عنوان سوم بسنده کرد.

دیگر خبرها

  • تحصیل ۷۰ هزار اتباع خارجی در خراسان رضوی
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • کسب مدال طلا تیراندازی با تپانچه برای ورزشکار خراسان رضوی
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد