Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام‌های آمریکایی مدعی شده‌اند هکرهای وابسته به دولت چین بعد از هک رایانه‌های مربوط به یک پیمانکار نیروی دریایی آمریکا مجموعه انبوهی از اطلاعات بسیار حساس مربوط به جنگ‌افزارهای زیردریایی را به سرقت برده‌اند. ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقام‌های آمریکایی مدعی شده‌اند هکرهای وابسته به دولت چین بعد از هک رایانه‌های مربوط به یک پیمانکار نیروی دریایی آمریکا مجموعه انبوهی از اطلاعات بسیار حساس مربوط به جنگ‌افزارهای زیردریایی را به سرقت برده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مقام‌های آمریکایی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود مدعی شده‌اند این عملیات در ماه‌های ژانویه و فوریه انجام شده و در جریان آن هکرها به رایانه‌های پیمانکاری که برای یک سازمان نظامی فعال در انجام تحقیقات و توسعه زیردریایی‌ها و جنگ‌افزارهای دریایی کار می‌کند حمله کرده‌اند. 

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده هکرها 614 گیگابایت اطلاعات مربوط به پروژه‌ای موسوم به «اژدهای دریایی» به علاوه اطلاعات مرتبط با سامانه‌های رمزنگاری و مخابرات زیردریایی را سرقت کرده‌اند. هکرها همچنین برنامه‌های محرمانه  مربوط به ساخت موشک‌های مافوق صوت ضدکشتی، جهت استفاده در زیردریایی‌های آمریکا را هم سرقت کرده‌اند.  

مقام‌های آمریکایی معتقدند این عملیات بخشی از تلاش گسترده چین برای خنثی کردن برتری‌های نظامی آمریکا در زمینه فناوری‌های نظامی و تبدیل شدن به قدرت مسلط در منطقه شرق آسیا است. 

این خبر در شرایطی منتشر شده که دولت آمریکا در تلاش است چین را به همکاری برای خلع سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی مجاب کند. 

انتهای پیام/ 

R36444/P36461/S8,87,1128/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۷۴۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد

سرهنگ مهدی پورامینایی گفت: در پی وقوع چندین مورد سرقت دوچرخه از چند محله و آپارتمان در سطح شهر کرمان، ماموران کلانتری ۲۱ با بررسی میدانی محل وقوع سرقت‌ها و تجسس‌های بعدی، متهم دخیل در این سرقت‌ها را شناسایی و این فرد را هنگام پرسه زدن در یکی از محله‌های شهر دستگیر کردند.

وی افزود: این متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به انجام ۲۳ فقره سرقت دوچرخه و فروش آن‌ها به یک مالخر اعتراف کرد که در ادامه طی هماهنگی قضائی، ماموران فرد مالخر را نیز در مخفیگاهش غافلگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان تصریح کرد: فرد مالخر نیز به خرید و فروش ۲۳ دستگاه دوچرخه سرقتی اقرار کرد که شمار زیادی از این دوچرخه‌ها کشف و با تحویل آنان به مال باختگانی که عمدتا کودک و نوجوان بودند، باعث خوشحالی مجدد آنان شدیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • کشف ۲۴ فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • بعضی از بازیکنان پرسپولیس، استقلالی هستند
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !
  • متهم به ۴۶ فقره سرقت کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد
  • دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد