Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور  اظهار کرد: 200 کودک مبتلا به اعتیاد در سال گذشته خدمات درمانی لازم را از بهزیستی دریافت کردند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: رویکرد پیشگیری از اعتیاد کودکان که در حال حاضر در کشور مطرح است، باید نسبت به قبل فعال تر شود و با جدیت بیشتری در این موضوع تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: 200 کودک مبتلا به اعتیاد بدسرپرست در سال گذشته خدمات درمانی لازم را از بهزیستی دریافت کردند و خوشبختانه تعداد کودکان و دانش آموزان معتاد تعداد کمی است.
 
وی در ادامه یادآور شد: از مجموع ظرفیت‌هایی که در 6 استان کشور برای مسئله اعتیاد کودکان در نظر گرفته بودیم، استفاده نشد و در برخی از استان‌ها مانند استان البرز و تهران با ظرفیت مازاد مواجه شدیم.
ضرورت فعال کردن رویکردهای درمان کودکان معتاد
 
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد:به دلیل رویکر غیرفعال درمان کودکان معتاد، بخشی از ظرفیت در نظر گرفته شده بدون استفاده مانده است، لذا این امر مستلزم بازنگری و پویاتر شدن فعالیت‌های این حوزه است تا بتوانیم این کودکان را شناسایی و درمان کنیم.
 
وی افزود: موضوع اعتیاد به ویژه در خصوص کودکان و دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است و سازمان بهزیستی کشور تمام تلاش خود را در وهله نخست برای پیشگیری از ابتلای دانش آموزان به اعتیاد و پس از آن شناسایی و درمان این گروه های حساس به کار خواهد گرفت.
 
مسعودی فرید تاکید کرد: کودکان و دانش آموزان معتادی که مشکل بدسرپرستی ندارند نیز خدمات مورد نیاز را دریافت می‌کنند و پس از سپری شدن دوره درمان مجددا به جمع خانواده خود باز می‌گردند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: خدمات درمانی ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۷۹۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما:بابک شکارچی گفت: برگزاری کنگره طب ایرانی دو جنبه دارد یکی برای خود مجموعه جامعه پزشکی و خدمات دهندگان سلامت کشور که شامل پزشک و پرستار و دندانپزشک و مدیکال می‌شود و قسمت دیگر مردم هستند که این خدمات را دریافت می‌کنند.
وی افزود: ما در سازمان نظام پزشکی در تلاش هستیم که همگرایی در این خصوص ایجاد کنیم تا این موضوع را شرح دهیم که طب ایرانی چه توانمندی‌هایی دارد و تا کجا می‌تواند پیش برود کجا می‌تواند در درمان بیماری به کار گرفته شود و کجا نمیتوان از ان استفاده کرد و یک جا‌هایی هست که مردم استقبال می‌کنند که به سمت طب ایرانی بیایند وظیفه ما آگاه کردن اینها است.
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: مردم تمایل به استفاده از محصولاتی به نام ارگانیک دارند و در بیشتر فروشگاه‌ها این محصولات قیمت بالاتری هم دارد در واقع مصرف محصولات ارگانیک مختص طب ایرانی ما است و می‌توان به این وسیله توریسم درمانی به کشورمان بیاوریم البته فاصله زیادی با این ایده داریم چرا که زیر ساخت‌های آن هنوز انطور که باید در کشور ما مهیا نیست، اما می‌تواند به این موضوع توجه داشت.

دیگر خبرها

  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس