Web Analytics Made Easy - Statcounter

پارک ساحلی با قدمتی نزدیک به ۳۰ سال، پارک ملت، بوستان محمدیه، پارک اندیشه، پارک شهرک فرهنگیان و … از جمله پارک های موجود در بوکان هستند که همگی به علت های مختلف جذابیت های خود را نه تنها برای مسافران بلکه برای بوکانی ها نیز از دست داده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، در جهان صنعتی امروز پارک‌ های درون شهری به عنوان بخشی از زیرساخت طبیعی و مؤلفه‌ای تأثیرگذار در سیمای شهر، می تواند نقش تعیین کننده ای در تامین نیازهای روانی جامعه ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اواخر قرن بیستم، مفهوم پارک در شهرها اهمیت بیشتری یافته و تحولات عملکردی آن را می توان در مفاهیمی همچون پارکهای صنعتی، پارک های فناوری، پارک های تفریحی و تفرجی مشاهده کرد که امروزه جایگاه ویژه ای در سیمای شهرها به خود اختصاص داده اند.

در ایران نیز پارک های درون شهری از جایگاه ویژه ای برخوردارند نا جای که بسیاری از مدیران اجرای شهرها به ویژه شهرداری ها بیشتر وقت و بودجه خود را صرف احداث و زیبا سازی پارک ها می کنند تا با این اقدام بتوانند در جذب گردشگر و مسافران و همچنین زیبا سازی مبلمان شهری کارنامه موفقی از خود به جای بگذارند.

هرچند نگاه ویژه به پارک ها در بسیاری از شهرها به فراموشی سپرده شده است که می توان یکی از ان شهرها را بوکان دانست که به علت های گوناگون اکنون پارک های آن فرسوده و نیاز به تزریق روحی تازه دارند.

پارک ساحلی با قدمتی نزدیک به ۳۰ سال، پارک ملت، بوستان محمدیه، پارک اندیشه، پارک شهرک فرهنگیان و … از جمله پارک های موجود در بوکان هستند که همگی به علت های مختلف جذابیت های خود را نه تنها برای مسافران بلکه برای بوکانی ها نیز از دست داده اند.

هرچند این جستار تنها می خواهد وضعیت پارک کوی اندیشه به عنوان تاریک ترین پارک کشور را مورد برسی قرار دهد اما پارک های دیگر بوکان نیز همگی دارای مشکلات عدیده و فزاینده ای هستند که در نهایت سبب دفع بازدید کننده می شوند.

بی تردید همچنان که گفته شد پارک‌ های شهری از یک‌سو بستر تعامالت اجتماعی و گذران اوقات فراغت است و از سوی دیگر متأثر از جمعیت زیاد، تراکم پوشش گیاهی،دید کم، محدودیت منابع روش نایی در شب و امکان اختفا، زمینه وقوع پنهانی جرم می‌ش ود.

پارک کوی اندیشه در شمالی ترین نقطه شهری بوکان در سال سوم دوره چهارم شورای شهر بوکان به بهره برداری رسید تا ساکنین شمال بوکان همچون کوی اندیشه، علی آباد، اسلام آباد، کوی بهداری و … از آن استفاده کنند هرچند از همان لحظات اول بهره برداری از پارک بی امکاناتی در آن موج می زد.

جدای از تمام مشکلات موجود در پارک کوی اندیشه همچون نبود زیبایی، نبود درخت، نبود سایه بان، نبود امکانات بازی ان چیز که بیشتر از همه بویژه در شب ها به چشم می آید تاریکی ان است.

با توجه به سرانه کم فضای سبز در شمال بوکان که می توان آن را صفر دانست در شب های بهار و تابستان شاهد حضور جمعیت کثیری از مردم در پارک کوی اندیشه هستیم که متاسفانه به علت نبود امکانات و از همه مهم تر نبود روشنایی لازم با مشکلات عدیده ای رو به رو می شوند.

سیمای شبانه به عنوان جزئی لاینفک در طراحی پارک ها و باغ ها، باید به طور همزمان و با سایر بخش ها طراحی شود که متاسفانه این مهم و دیگر امکانات مورد نیاز برای یک پارک نیمه مجهز برای پارک کوی اندیشه فراموش شده است.

نورپردازی و روشنایی در پارک شهری می بایست در راستای کمک به خوانایی نقاط عطف، تسهیلاتی برای حرکت پیاده ها و وسایل نقلیه، ترویج ایمنی بیشتر در محیط، کمک به تاکید نقاط عطف پارک و تشویق استفاده کنندگان در شبا باشد که متاسفانه پارک کوی اندیشه از تمامی این موارد بی بهره است.

هر چند این مهم در دیگر پارک های بوکان نیز کاملا مشهود و به چشم می آید اما به علت تازه تاسیس بودن پارک کوی اندیشه می توان آن را نقطه تاریکی در عملکرد کارنامه شورای دوره چهارم و شهردار وقت و همچنین مهندسین طراح ان دانست.

در نهایت باید گفت که دید کم، محدودیت منابع روش نایی در شب و امکان اختفا، زمینه وقوع پنهانی جرم می‌شود که امید است شهرداری و شورای شهر بوکان در راستای شعار خود (عدالت عمرانی) نگاه ویژه ای به پارک کوی اندیشه به عنوان تنها مکان تفریحی شمال شهر داشته باشند تا ساکنین این منطقه نیز به یاد بیاورند که مسئولانی دارند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۰۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) تعبیر خواب شهرداری زاکانی برای پارک‌های تهران

مهدی شیرزاد، جامعه‌شناس و از مدیران سابق حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در گفتگو با «اکوایران» می‌گوید خوابی که شهرداری فعلی برای بوستان‌های فرامنطقه‌ای دیده است، طولانی است.

او مدعی است برخی از شهرداران مناطق مکلف شدند تا زمینی در پارک منطقه‌ای در اختیار پیمانکار بگذارند و مسجد و فرهنگسرا و فضای فرهنگی در فضای داخلی پارک‌ها ایجاد شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • احداث سرویس بهداشتی در پارک حجاج تبریز
  • احداث سرویس بهداشتی پارک حجاج تبریز
  • احداث ۲ پل‌ روگذر و زیرگذر در گنبدکاووس قطعی شد
  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • فیلم‌های سیاه ما با فیلم‌های سیاه آمریکایی تفاوت‌هایی دارد
  • (ویدیو) تعبیر خواب شهرداری زاکانی برای پارک‌های تهران
  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • ساماندهی زمین ورزشی روباز پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • خیابان صنایع اهواز آسفالت می‌شود
  • بازدید از بزرگترین پروژه پل‌سازی شیراز تا تقاطعی که دسترسی به حرم شاهچراغ را تسهیل می‌کند