Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه در ۴۷ نقطه استان گیلان ۱۲۸ شهید گمنام خاکسپاری شده است گفت: مکان تدفین شهدای گمنام با حساسیت ویژه انتخاب می‌شود. ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷ استانها گیلان نظرات

رسول جلایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: خاکسپاری شهدای گمنام از سال 80 به صورت سازمان‌ یافته و با ساختاری فرهنگی و مذهبی از سوی کمیته مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در کشور روندی جدید را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به اینکه آرامگاه شهدا خارج از محدوده گلزار شهدا می‌تواند به یک مرکز فرهنگی و معنوی تبدیل شود خاطرنشان کرد: هدف از خاکسپاری شهدای گمنام در دانشگاه‌ها تحقق این مهم است.

جلایی با بیان اینکه رویکرد خاکسپاری شهدا در پارک‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز نظامی و مناطقی که از جاذبه‌های گردشگری برخوردار است در کشور و استان گیلان آغاز شده است گفت: در حال حاضر در 47 نقطه استان گیلان 128 شهید گمنام خاکسپاری شده‌اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان  با تاکید بر اینکه در حال حاضر تنها دو شهر فومن و سیاهکل استان گیلان از آرامگاه شهدای گمنام برخوردار نیستند گفت: عدم وجود جایگاهی مناسب برای خاکسپاری شهدای گمنام در سطح دو شهر مذکور علت این امر بوده است.

وی با بیان اینکه به‌منظور این اقدام بازدید‌های میدانی متعددی در دو شهر فومن و سیاهکل صورت گرفته است تصریح کرد: اولویت مکان خاکسپاری شهدای گمنام در مرکز شهرستان‌ها است اما تعدادی از بخش‌های استان گیلان نیز میزبان پیکر پاک شهدای گمنام هستند.

جلایی با تاکید بر اینکه در انتخاب مکان تدفین شهدای گمنام ابعاد مختلفی مورد تحقیق و بررسی قرار می‌گیرد خاطرنشان کرد: اداره یادمان‌های شهدای گمنام در شهرستان‌های گیلان آیین‌نامه‌ای مخصوص دارد و در حال حاضر روندی مطلوبی را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در استان گیلان از ساخت یادمان‌های شهدا به طور ویژه حمایت می‌شود و مردم گیلان ارادت ویژه‌ای به شهدا دارند افزود: مردم استان گیلان در حوزه یادمان‌های شهدا انسجام و همدلی مثال‌زدنی دارند و گیلان در این حوزه موفق است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان  با بیان اینکه مکان تدفین شهدای گمنام  در استان گیلان با حساسیت ویژه، بررسی‌های متعدد و در مدت زمانی معین انتخاب می‌شود گفت: اماکن شاخص فرهنگی در گیلان برای تدفین شهدای گمنام از اولویت برخوردار هستند.

جلایی از فعالیت کمیته‌ای تحت عنوان کمیته مراکز فرهنگی و یادمان‌های شهدا در استان گیلان خبر داد و با تاکید بر اینکه این کمیته به صورت مستمر جلسات ماهانه خود را برگزار می‌کند ابراز داشت: پیگیری امور یادمان‌های شهدای گمنام در کمیته مذکور پیگیری می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان  نقش رسانه‌ها را در حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در حوزه‌های متعدد با فعالیت مطلوب می‌توانند جهانی متفاوت خلق کنند و امروز قدرت رسانه به دنیا اثبات شده است.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها به‌درستی می‌توانند ناقل ارزش‌های اسلامی باشند و رسانه‌ها در جامعه امروز تکیه‌گاهی محکم برای ترویج و انتقال فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت هستند گفت: استفاده از تمامی ابزار‌های رسانه‌ای در ترویج فرهنگ دفاع مقدس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/م

R7877/P1486/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۴۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام) آئین تشییع و تدفین دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس عصر امروز با حضور پرشور قشر‌های مختلف مردم و مسئولان استانی در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در این آئین پیکر‌های مطهر این دو شهید والامقام از میدان آل یاسین تشییع و در صحن جامع امام مهدی (عج) مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شد. 

این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای ۵ و عاشورا به شهادت رسیدند.

دیگر خبرها

  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران 
  • استقبال از پیکر شهدای گمنام در کرمان
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده فردا در اصفهان
  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • پایتخت مقاومت اسلامی معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • استقبال از پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس
  • استقبال از ۲ شهید گمنام در فرودگاه کرمان
  • گور‌های جمعی، مکان‌هایی که ابعاد نقض حقوق شهدای غزه را افشا می‌کند
  • تشییع و خاکسپاری شهید دفاع مقدس در گناوه برگزار می‌شود
  • تشییع و خاکسپاری پیکر ۲۰ شهید دفاع مقدس در ۹ استان‌