Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@04:41:03 GMT

تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری؛ دغدغه هنرمندان آستارا

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۸۶۴۱۳

تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری؛ دغدغه هنرمندان آستارا

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا ، ساخت مجتمع فرهنگی و هنری اداره ارشاد آستارا از سال 1377 در زمینی به مساحت سه هزار و 160 متر مربع آغاز و سالن 700 نفری آن در سال 94 افتتاح شد ولی هنرمندان به علت کاستی های آن نظیر نبود انشعابات آب، برق ، گاز و سیستم مجهز و دائمی نور و صدا نمی توانند به خوبی از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


منصور سفیدگر از هنرمندان پیشکسوت نمایش در شهرستان آستارا گفت: داشتن سالن مجهز آمفی تئاتر از آرزوهای چندین ساله هنرمندان آستاراست و تکمیل طرح مورد نظر می تواند زیرساخت های هنر نمایش را در این شهرستان تقویت کند.
وی با اشاره به این که تاکنون نویسندگی و کارگردانی سه نمایش را در سالن آمفی تئاتر ارشاد آستارا بر عهده داشته ، نبود سیستم گرمایشی و سرمایشی، اتاق های مجهز گریم و تمرین و انشعابات آب، برق و گاز را از مشکلات این سالن عنوان کرد.
وی اظهار کرد: برای اجرای نمایش در این سالن، سیستم روشنایی موقت توسط اداره برق در اختیار قرار می گیرد و پرداخت هزینه مصرف برق توسط گروه های هنری، مشکلات دیگری به وجود می آورد.
وی بیان کرد: امیدواریم با تکمیل و تجهیز این آمفی تئاتر بزرگ، روزهای روشنی در انتظار هنرمندان شهرستان آستارا باشد.
سیامک حسن زاده از بازیگران و کارگردانان جوان نمایش در آستارا نیز گفت: نسلی از هنرمندان که قرار بود از ظرفیت های سالن آمفی تئاتر این شهرستان استفاده کند، به مرز پیشکسوتی رسیده اما این سالن همچنان نیمه کاره است.
وی افزود: اختصاص اعتبار تکمیل بخشی های باقیمانده آن، می تواند جامعه هنری آستارا را برای ادامه فعالیت در رشته های مختلف امیدوار کند.
وی اظهار کرد: شهرستان آستارا به لحاظ موقعیت مرزی و گردشگری نیازمند برخورداری از سالن آمفی تئاتر مجهز است تا زمینه برگزاری جشنواره ها و برنامه های استانی، ملی و بین المللی در آن فراهم شود.
فرشاد فاضلی مقدم از هنرمندان فیلمساز آستارا نیز گفت: آستارا از قابلیت های هنری و فرهنگی بی نظیری برخوردار است ولی هنرمندان آن برای برگزاری برنامه هایی نظیر جنگ شادی و نمایش، از نبود مکان استاندارد رنج می برند.
وی افزود: هزینه اجرای یک برنامه دو ساعته در هر سالن بخش خصوصی حدود چهار میلیون ریال است و پرداخت آن برای هنرمندان مقدور نیست و امیدواریم با تکمیل سالن آمفی تئاتر آستارا، بخش عمده ای از این مشکلات برطرف شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا نیز اظهار کرد: از زمان افتتاح سالن آمفی تئاتر آستارا بیش از 50 برنامه فرهنگی و چندین کنسرت و نمایش در آن برگزار شده است.
شاپور تشرینی افزود: سالن آمفی تئاتر آستارا در سال 94 با اعتباری بالغ بر 21 میلیارد و 593 میلیون ریال افتتاح شد و راه اندازی انشعابات آن نیازمند پنج میلیارد ریال اعتبار است.
وی اضافه کرد: با تلاش ها و پیگیری های فرماندار و نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، 10 میلیارد ریال اعتبار برای سالن آمفی تئاتر این شهرستان مصوب شده است و در صورت اختصاص، تا پایان سال جاری نواقص آن نظیر کارگاه دکور، اتاق تشریفات، سالن گریم و فضاهای خدماتی، تاسیساتی و پشتیبانی تکمیل خواهد شد.
بندر مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و 400 هنرمند در هفت انجمن هنری اداره ارشاد این شهرستان فعالیت می کنند.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 تئاتر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی روشنایی فرهنگی و هنری مجلس شورای اسلامی روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۶۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، در نشست میان رشته‌ای به مناسبت هفته هنر انقلاب با حضور اقشار مختلف هنرمندان ازجمله خبرنگاران، نویسندگان، شاعران، عکاسان و همچنین کارشناسان محیط زیست استان بوشهر، ضمن اکران خصوصی مستند رشاد بالف، معضلات محیط زیستی استان بررسی و برای رفع آنها چاره اندیشی شد.

سرپرست روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر در این نشست با تاکید بر لزوم شراکت همه مردم برای داشتن محیط زیستی سالم گفت: هرگونه دستکاری سواحل، ورود فاضلاب و همچنین مواد آلاینده از جمله آلودگی‌های نفتی به دریا باعث برهم خوردن تعادل زیست‌بوم خلیج‌فارس و در نتیجه از بین رفتن مرجان‌ها می‌شود.

سعید نوذری با اشاره به صید و فروش باله کوسه به‌عنوان یک معضل محیط زیستی گفت: به‌تازگی یک صیاد در بوشهر اقدام به صید افزون بر یک تن کوسه تنها برای فروش باله آنها کرده که این ظلم مسلم به محیط زیست است.

وی با تاکید بر غیرقانونی بودن صید به روش ترال، افزود: استفاده از تور ترال، به زیست‌بوم کف دریا و اقیانوس آسیب زده و تمام موجودات کف زی را از بین خواهد برد.

سرپرست روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر یادآور شد: نخبگان استان اختراع‌هایی انجام دادند که جایگزین صید با تور ترال است، اما حمایت‌های لازم از طرح آن‌ها نشده و گره این مشکل نه به دست سیاستمداران و مسئولان بلکه به دست هنرمندان باز می‌شود.

نوذری با بیان این‌که پویش‌های مردمی از اثرگذارترین روش‌های حفاظت از ظرفیت‌های محیط زیستی است، افزود: مجموعه محیط‌زیست هنرمندان را برای چاپ کتاب، برپایی نمایشگاه یا هر اثر هنری مربوط به محیط‌زیست همراهی می‌کند.

مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر نیز در این آیین با تاکید بر برگزاری نشست‌های هنری با حضور اقشار مختلف هنرمندان به‌جای نشست‌های رایج خبری مسئولان، گفت: به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، این مجموعه اجرای برنامه‌های شاخص فرهنگی را در دستور کار قرار داد.

مسعود عرب‌زاده عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در ششمین دوره هفته هنر انقلاب مصوب شد، نشست هنرمندان با فعالان محیط‌زیست بود که هنرمندان دغدغه‌مند استان از این برنامه استقبال کردند.

وی اظهار کرد: هنرمندان قدرت زیادی دارند و از این رو یکی از سیاست‌های حوزه هنری استان بوشهر این بود که هنرمندان پای کار حل مسائل محیط زیست بیایند و نه مسئولان و سیاست‌مداران.

نوذری با اشاره به ثبت نام افزون‌بر ۳۰۰ هنرمند استان بوشهر در سامانه راه‌اندازی شده از سوی حوزه هنری در هفته هنر انقلاب، افزود: امید می‌رود با برگزاری موفق این نشست، در ماه‌های آینده نیز اداره‌های و نهاد‌های دیگری همچون جهاد کشاورزی، دامپزشکی و... در برگزاری این گونه نشست‌ها با هنرمندان برای حل مشکلات حوزه خود فعال شوند.

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی، حوزه هنری استان بوشهر هر ماه نشستی با هنرمندان در هر یک از این اداره‌ها برای رسیدگی به دغدغه‌های محیط زیستی برگزار خواهد کرد.

مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر با اشاره به اکران خصوصی مستند ساخته شده توسط هنرمند مستند ساز رشاد بالف در این نشست، گفت: آثار فاخری از این جنس میتواند تاثیر بسیار زیادی در فرهنگ‌سازی جامعه داشته باشد و اکران این فیلم در جمع هنرمندان و توضیحات تکمیلی کارگردان اثر باعث دغدغه‌مند شدن هنرمندان و تولید آثار بیشتر در این حوزه خواهد شد.

ریختن فاضلاب به دریا، قطع درختان شهری به بهانه‌های مختلف، صید بی‌رویه آبزیان، آلودگی‌های نفتی، شکار در محیط‌های ممنوع و بازار فروش گسترده حیوانات بومی استان بوشهر ازجمله مواردی بود که هنرمندان و کارشناسان محیط‌زیست به آن پرداختند.

دیگر خبرها

  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تجلیل از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی