Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@16:43:14 GMT

تپه علی کش در استان ایلام فنس کشی می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۸۷۳۶۹

تپه علی کش در استان ایلام فنس کشی می شود

به گزارش برنا از ایلام : عبدالمالک شنبه زاده مدیرکل میراث فرهنگی وگردشگری ایلام  اظهار داشت : بمنظور حفاظت و حراست از تپه پیش از تاریخی دهلران این تپه با اعتبارات ملی فنس کشی خواهد شد.

وی افزود : برخی از شرح خدمات این فنس حمل و جوشکاری و برش و خم کاری و…جاگذاری بصورت  کامل  لوله ۸۰میلیمتر به ارتفاع ۳متر وتعداد ۲۴۰عدد جهت فنس کشی  همراه با نصب درپوش فلزی روی لوله ها – حمل و جوشکاری برش …و جاگذاری  بصورت کامل  لوله ۶۰ میلیمتر به طول ۳ متر جهت فنس کشی به تعداد ۴۸۰ عدد می باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل میراث فرهنگی ایلام از دیگر اقدامات عملیات فنس کشی به تهیه و اجرای رنگ آمیزی کامل لوله های عمودی و افقی فنس شامل ضدزنگ و رنگ روغنی – نصب توری  فنس کشی  گالوانیزه با جوشکاری لازم به مساحت ۱۶۰۰مترمربع – تهیه و اجرای بتن ۲۰مگا پاسکال  شناژ پایه فنس ها  به حجم ۱۲۰ مترمکعب – تهیه و جوشکاری میلگرد ۶ جهت مهار فنس به پایه ها هر لوله ۳ قلاب  به متراژ ۶۰۰متر – تهیه و جوشکاری شاخک گذاری نبشی ۶ یه پایه ها جهت مهار در بتن به متراژ۱۰۰ متر – تهیه ساخت ونصب در آهنی  دولنگه ۳ متری طبق نقشه کارفرما شامل نصب و یراق الات بصورت کاملتهیه شناژ بتنی برای مهار پایه فنس ها به ابعاد ۴.*۴.*۷۰۰ متر  با استفده از میلگرد طولی به قطر ۱۴ به وزن  ۲۸۰۰کیلوگرم و خاموت به قطر ۸ به وزن ۱۴۰۰ کیلوگرم اشاره نمود .

وی ادامه داد : تپه علی کش از تپه های قدیمی شهرستان دهلران استان ایلام است که قدمت آن به هزاره ۸ قبل از میلاد می رسد.تپه علی کش در جنوب غربی استان ایلام در شش کیلومتری بخش موسیان شهرستان دهلران در ‌میان ارضی کشاورزی و درنزدیکی رودمیمه قرار گرفته است.‌تپه علی کش بین سالهای ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۳ توسط فرانک هول و هیئت همراه کاوش گردید.

این اثر در تاریخ ۳ آبان ۱۳۷۹ با شماره ثبت ۲۹۷۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران رنگ آمیزی قطر کشاورزی وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۸۷۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌فوت ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز

ایسنا/فارس سخنگوی شهرداری شیراز اعلام کرد: طی حادثه در عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی توسط پیمانکار، متاسفانه ۲ کارگر پیمانکار مربوطه فوت کردند.

رضا جاویدی ‌در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این حادثه پیش از ظهر امروز شنبه، ۸ اردیبهشت رخ داده است، افزود: عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در میدان دولت ابتدای بولوار میثم در حال انجام بود که سه کارگر پیمانکار طرف قرارداد شهرداری منطقه ۵ در حین انجام عملیات لوله‌گذاری در پی ریزش جداره مسیر حفاری در هنگام عملیات خاکبرداری دچار حادثه شدند.

وی ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده داغدار کارگران فوت شده، اضافه کرد: با حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی یکی از کارگران، زنده از زیر خاک بیرون کشیده شد اما متاسفانه با وجود انجام عملیات، ۲ کارگر پیمانکار فوت کردند.

سخنگوی شهرداری شیراز با ابراز تاسف از وقوع این حادثه، ادامه داد: اجساد کارگران فوت شده با نظارت مقام قضایی جهت انتقال به پزشکی قانونی تحویل عوامل مربوطه شده است.

وی یادآور شد: شهرداری شیراز در راستای توسعه شبکه دفع آب‌های سطحی به‌منظور جلوگیری از آبگرفتگی معابر و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات انجام شده، اقدام به اخذ پیمانکار جهت اجرای پروژه لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی این محل کرده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نحوه تعمیر کردن شیردوش حمام؛ یک روش برای جوشکاری با باتری ۱.۵ ولتی (فیلم)
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز
  • برخورد پژو با پایه برق در باشت دو کشته بر جای گذاشت
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • ‌فوت ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان
  • اطلاعیه قطع آب در شهر لیکک
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • نحوه رفع نشتی لوله آب که لوله کش‌ها به شما نمی‌گویند (فیلم)
  • اجرای عایق الاستومری کاری لوله‌های موتورخانه